11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Художні особливості роману «Чума», його філософський зміст. Символіка чуми".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Проблемне питання?
3. Підсумки.
4. Домашнє завдання: скласти діаманти "Чума і любов", "Життя і смерть", "Добро і зло".
Дистанційне навчання
04.11.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Система образів".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашнє завдання: підготуватися до тесту за романом А. Камю "Чума".
Дистанційне навчання
21.10.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Альбер Камю (1913 – 1960). Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума». Сюжет твору. Історичне підґрунтя".
1. Опрацювати інформаційні картки "Віхи життя й особливості світогляду А. Камю".
3. Переглянути буктрейлер до роману А. Камю "Чума".
4. Історичне підгрунтя роману А. Камю "Чума".
5. Прослухати аудіокнигу "Чума" (скорочено).
6. Домашнє завдання: подивитися екранізацію твору А. Камю "Чума" ; знати зміст роману.
Дистанційне навчання
14.10.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі".
1. Опрацювати інформаційні картки "Характерні риси стилю Ф. Кафки".
2. Образ Грегора Замзи.
3. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».
Сюжет новели:
Проблематика:
Відчуженісь Грегора Замзи:
4. Творча робота.
5. Підсумки.
6. Домащнє завдання: виконайте тест письмово.
Дистанційне навчання
07.10.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Життя і творчий шлях Ф. Кафки (1883 – 1924). Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення»".
1. Опрацювати інформаційні картки "Модерністська проза початку ХХ ст. ".
4. Подивитися буктрейлер до новели Ф. Кафки "Перевтілення".
5. Прослухати аудіокнигу "Перевтілення".
6. Домашнє завдання: по підручнику прочитати с. 32-48; подивитися художній фільм "Перевтілення" (2002 р.).
Дистанційне навчання
30.09.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Жанрова своєрідність твору.
3. Фауст як вічний образ людства.
4. Домашнє завдання: написати твір-роздум «Сутність протистояння Фауста і Мефістофеля».
Дистанційне навчання
23.09.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "РМ. (у)Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Буктрейлер до твору Гете "Фауст".
3. Аналіз трагедії.
2. Прослухати "Останній монолог Фауста".
3. Підсумки.
4. Домашнє завдання: створити сенкан до слова "Фауст";
прочитати по підручнику с. 24-25, накреслити порівняльну таблицю "Фауст і Вагнер".
Дистанційне навчання
16.09.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете. «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції.Проблематика".
1. Переглянути освітній відеоролік "Біографія Й. В. Гете".
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Вступ. Література, Мораль. Людяність".
Підпишіть робочий зошит за зразком.
Зошит для робіт із зарубіжної літератури учня/учениці 11 класу Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11 (прізвище, ім'я в родовому відмінку)
1. Переглянути відеоролік від авторів підручника.
2. Проаналізувати інформаційну картку.
3. Опрацювати схему "Роль літератури у сучасному суспільстві".
4. Літературні премії.
5. Відеопрезентація "Зололті сторінки українського перекладу".
6. Опрацювати підручник на с. 5-15; підготуватися до самостійної роботи.
Дистанційне навчання
02.05.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців. Хуліо Кортасар. «Менади». Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Знайомство з біографією та творчістю Е.Йонеско, представника "театру абсурду".3. Перегляд буктрейлеру до п'єси Йонеско "Носороги".
4. Для запису теоретичного матеріалу у зошит.
5. Огляд здобутків митців. Фрідріх Дюррематт - класик швейцарської літератури.
7. Прослухати аудіозапис оповідання Хуліо Кортасара "Менади".
8. Аналіз твору "Менади".
9. Домашнє заввдання: за підручником опрацювати с. 160-162, 176-184, розгадати кросворд.
Дистанційне навчання
25.04.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Ясунарі Кавабата "Тисяча журавлів". Провідні ідеї (утвердження ідеї єдності людини з природою, гармонії зі світом, повернення до національних традицій і вічних цінностей). Образна система повісті. Еволюція головного героя (Кікудзі). Символіка. Японські уявлення про красу та їх відображення у творі. Особливості стилю письменника".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Головні персонажі повісті.
3. Художні прійоми і стиль Ясунарі Кавабата.
4. Ідейний зміст повісті.
5. Домашнє завдання: підготуватися до самостійної роботи за повістю "Тисяча журавлів".
Дистанційне навчання
18.04.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Ясунарі Кавабата -лауреат Нобілівської премії. Відображення самобутності японської культури у повісті "Тисяча журавлів". Роль чайної церемонії в композиції твору".
5. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 152-154; розгадати кроссенс за творчісю Кавабата.
Дистанційне навчання
11.04.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Ернест Міллер Гемінґвей . «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті".
1. Словникова робота.
2. Опрацювати інформаційні картки. Записати значення образів-символів в зошити.
Старому часто сниться сон-спогад про Африку, про його молодість, про колишні подорожі. Коли йому довго не щастило, він немов викликав цей сон, і це додавало йому сил. Особливо подобався старому сон про левів на білому піщаному березі. Коли старий, утомлений, з пораненими руками, повертається додому — перед нами впевнена у собі людина, що довела всім і самому собі, що її зарано списувати на берег. Він знає, що тепер хлопчик повернеться до нього, адже його батьки не зможуть більше сказати, що човен старого нещасливий. Вони з хлопчиком планують, як вийдуть разом у море, з чого зроблять новий ніж і острогу. Коли старий нарешті засинає під доглядом хлопчика, йому знову сняться леви. І хоча він ще слабий, ми віримо в нього.
4. Ознаки притчі у повісті.
5. Домашне завдання: розгадати кроссенс.
Дистанційне навчання
04.04.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Хемінгуея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море»".
3. Історія створення, проблематика та сюжетна лінія повісті-притчі "Старий і море".
4. Прослухати аудіокнигу Хемінгуея "Старий і море" (скорочено).
5. Переглянути анімаційний фільм "Старий і море".
6. Домашне завдання: за підручником прочитати с. 141-148.
Дистанційне навчання
07.03.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "РМ. (у) Урок однієї поезії. Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму".
1. Опрацювати інформаційні картки "Біографія і творчість Пауля Целана".
2. Переглянути презентацію "Пауль Целан".
3. Голокост. Історична довідка.
4. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост.
5. Прослухати "Фуга смерті".
6. Відеокоментар до твору Пауля Целана.
7. Паспорт твору.
8. "Фуга смерті" з іншими творами мистецтва.
9. Висновок.
10. Домашне завдання: Опрацювати за підручником с. 134-138; підготуватися до контрольної роботи за розділами «Антиутопія у світовій літературі», «Проблеми війни і миру в літературі ХХ століття».
Дистанційне навчання
29.02.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні".
2. Переглянути буктрейлер до оповідання Г. Белля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...".
3. Прослухати аудіо твору
Г. Белля "Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...".
4. Переглянути відеокоментари до оповідання Генріха Белля.
5. Опрацювати літературні картки: стисло записати їх зміст до робочих зошитів.
6. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 130 - 133.
Дистанційне навчання
22.02.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі".
1. Подивитися відеопрезентацію "Епічний театр Б. Брехта. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти»".
2. Опрацювати інформаційні картки "Персонажі твору «Матінка Кураж та її діти».
3. Символи твору.
4. Підсумки.
5. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 127-129; підготуватися до самостійної роботи.
Дистанційне навчання
15.02.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика. Бертольд Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти»".
2. Опрацювати інформаційну картку "Епічний театр Брехта".
3. Переглянути буктрейлер до п'єси Б. Брехта "Матінка Кураж та її діти".
4. Прослухати зміст п'єси Б. Брехта "Матінка Кураж та її діти" (скорочено).
5. Опрацювати інформаційні картки.
6. Подивитися художній фільм "Шляхи Анни Фірлінг" (1985 р.).
5. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 122-127; знати зміст п'єси.
Дистанційне навчання
08.02.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Позакласне читання №2. Джордж Оруелл. «Скотоферма». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопії митця".
1. Опрацювати інформаційні картки.
Актуалізація опорних знань.
2. Теорія літератури.
3. Характеристика дійових осіб твору Дж. Оруелла.
4. Підсумки.
5. Домашне завдання. Усно відповідати на запитання.
Дистанційне навчання
01.02.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Позакласне читання №1. Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Скотоферма». Зв’язоктворчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Сюжет та особливості композиції твору".
Епіграф: «Мало про кого радянська преса протягом сорока років
говорила з такою ненавистю, як про Джорджа Оруелла.
Говорила мало, та й то крізь зуби, захлинаючись злістю».
2. Подивитися буктрейлер до твору Дж. Орвелла "Колгосп тварин".
3. Переглянути мультиплікаційний фільм "Хутір тварин" (1954 р.).
4. Для кращого розуміння твору перегляньте презентацію.
5. Опрацювати інформаційні картки.
6. Записати в зошити зміст опорної картки.
7. Узагальнення.
- Як ви розумієте слова, що є епіграфом до нашого уроку?
"Колгосп тварин" Джорджа Оруелла можна назвати карикатурою на реальні історичні події, що відбулись в Росії з 1917-го по 1944-й рік: комуністичне правління, що прийшло на зміну царському, встановлення диктатури, культ особи Й. Сталіна, індустріалізація СРСР, репресії, голод, війна тощо подаються через алегорію, гіперболізацію яскраво, пафосно, але ближче до фіналу твору атмосфера нагнітається, насувається сум і розпач.
Завершується історія "Колгоспу тварин" невтішно для останніх - встановлюються дружні стосунки з ненависними людьми і повним уподібненням свиней до людей. Скотний двір більше не був тим місцем, про яке вони так мріяли, борсаючись у свіжій землі в ніч після повстання.
Джордж Оруелл застерігає читача-інтелектуала від наслідків відчуження влади від людей, коли вона перестає служити людям, а починає ними керувати.
- Чи була у тварин можливість побудувати насправді справедливе суспільство?
- Якими засобами суспільство має контролювати владу аби втримати демократичні свободи?
На ці та інші запитання, можливо, ви і не знайдете прямої відповіді у цьому творі. Автор скоріше дає нам можливість замислитися над основною проблемою, що постає у повісті-притчі: як відбувається перетворення мислячої людини на істоту, яка здатна тільки виконувати вимоги режиму?
8. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 114-118, знати зміст твору "Скотоферма".
Дистанційне навчання
25.01.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Джордж Оруелл . «1984». Образ головного героя в динаміці".
1. Опрацювати зміст інформаційних карток "Зображення тоталітарної системи в романі "1984".
2. Образ Вінстона Сміта в динаміці.
3. Передбачення Орвелла.
4. Проблемне питання.
5. По підручнику опрацювати завдання на с.121.
Дистанційне навчання
18.01.2024 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «1984». Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в романі «1984». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості".
1. Опрацювати презентацію "Антиутопія у ХХ столітті". Стисло записати в робочі зошити зміст презентації.
3. Подивится буктрейлер до роману Джорджа Орвелла "1984".
4. Прослухати краткий зміст твору Орвелла "1984".
5. Переглянути художній фільм "1984".
6.
За підручником прочитати с.109-112,
коментар до роману на с.118-121.
Дистанційне навчання
14.12.2023 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). Жанрове розмаїття його лірики. «Про царівну Місяцівну», «Гітара». Яскраві образи й символи у віршах поета. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки".
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Переосмислення античних міфів у віршах митця «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея». Філософський характер і художня довершеність лірики поета".
1. Згадати давньогрецький міф про Орфея та Еврідіку.
2. Прослухати вірш "Орфей, Еврідіка, Гермес".
3. Аналіз вірша "Орфей, Еврідіка, Гермес".
4. Збірка "Сонети до Орфея" (обзор).
5 сонетів збірки «Сонети до Орфея» Рільке написав усього лише за місяць у 1922 році, коли жив у Швейцарії. Основною темою «Сонетів» є мистецтво. Уже в першому сонеті циклу «Ось дерево звелось...» Орфей втілює силу поезії, що активно сприяє перетворенню хаосу на світ гармонії форм і образів, справжній «людський світ».
Рільке змінив усталену форму сонета (два чотиривірші й два тривірші). Його сонет має два чотивірші й один шестивірш.
Античний Орфей, що ще з часів Давньої Греції персоніфікував чарівну владу мистецтва над світом, у модерністській інтерпретації Рільке став чільною постаттю процесу оновлення й одухотворення світу. Як людина, що зійшла у царство мертвих й повернулася звідти, тобто пройшла шлях рослини від «смерті» до «воскресіння», він втілює ідею вічної метаморфози, що відбувається у природі.
Переосмислюючи у своїх сонетах античні сюжети, Рільке наголошує на енергії духовного перетворення світу, яку випромінює Орфеєве мистецтво. У традиційну легенду-історію про Орфея він вводить нові, філософські мотиви: поєднання космічного і земного як двох складових одного цілого — Всесвіту.
Рільке не йде за сюжетом античного міфу: він скористався ним, щоб вибудувати свій власний поетичний світ. Орфей, поет — співець, зливається з образом поета Рільке. У сонетах оспівується самоцінність людини, яка приходить у цей світ, щоб жити, утверджується життя з його земними реаліями. Орфей XX століття став співцем для людей — не для богів.
Українською мовою «Сонети до Орфея» переклали Микола Бажан і Василь Стус.
5. Опрацювати за підручником с.82-86.
Дистанційне навчання
30.11.2023 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій зір…». Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом «Згаси мій зір…»".
1. Опрацювати інформаційні картки "Рільке-Орфей ХХ століття". Стисло записати в робочі зошити життєвий і творчий шлях Райнера Марія Рільке.
2. Подивитися відео "Райнер Марія Рільке і Україна".
3.Своєрідність лірики Р. М. Рільке.
4. Аналіз вірша "Згаси мій зір...".
5. Прослухати вірш "Згаси мій зір...".
6. За підручником опрацювати с. 80-88.
Дистанційне навчання
23.11.2023 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй». Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграми «Зарізана голубка й водограй»".
1. Опрацювати зміст презентації (в робочі зошити записати літературні течії, стисло їх визначення).
2. Подивитися документальний фільм "Гійом Аполлінер".
1/4
2/4
3/4
4/4
3. Історія створення вірша "Міст Мірабо".
4. Прослухати вірш "Міст Мірабо".
5. Аналіз поезії Г. Аполлінера "Міст Мірабо".
6. Записати в робочі зошити визначення слова каліграми.
7. Прослухати вірш "Зарізана голубка і водограй".
8. Опрацювати літературні картки, що містять аналіз поезії.
9. Записати в зошити "Символіка у вірші" "Зарізана голубка й водограй".
10. Домашне завдання: за підручником прочитати на с. 69-79.
Дистанційне навчання
12.10.2023 р.
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі".
1. Опрацювати інформаційні картки "Характерні риси стилю Ф. Кафки".
2. Образ Грегора Замзи.
3. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».
Сюжет новели:
Проблематика:
Відчуженісь Грегора Замзи:
4. Творча робота.
5. Підсумки.
6. Виконайте тест письмово.
Дистанційне навчання
18.05.2023
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Маркус Зузак «Крадійка книжок». Образ головної героїні. Ідея цінності життя. Символіка назви твору. Ліризм, іронічність оповіді. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми «Із літератури другої половини XX ст.».
Дистанційне навчання
11.05.2023
11 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Маркус Зузак (нар. 1975) «Крадійка книжок». Історія життя Лізель Мемінгер. Викриття згубного впливу фашизму в творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи".
1. Ознайомитися з життєписом письменника.
Маркус Зузак — австралійський письменник, який народився в Сіднеї 1975 року.У сім’ї Зузаків було четверо дітей і Маркус був наймолодший. Його батьки тікаючи від диктаторського режиму Гітлера емігрували до Австралії, де й почали будувати сімейне життя.Ще в дитинстві батьки, а особливо мати часто розповідала синові про війну та бомбардування Мюнхена і важку долю євреїв, які змушені були тікати від німців і проходили через маленьке німецьке містечко, де жила його мати. Всі ці історії згодом і надихнули до написання роману «Крадійка книжок», який і приніс Маркусу, як письменнику світову славу.У Маркуса виникло непереборне бажання, щось самому написати після прочитання повісті Ернеста Гемінґвея «Старий і море» — саме цей твір надихнув майбутнього автора спробувати свої сили у літературі. Після публікації свого першого роману в 1999 році Маркус Зузак за ліченні місяці став одним з найуспішніших молодих авторів в Австралії. У своїх книгах він, син звичайних робітників, які родом з Австрії, розказує про історії звичайних людей, які борються з важкими життєвими обставинами та власними демонами, щоб залишитися в живих і покращити своє життя. «Історії завжди нагадували мені звідки я, — сказав Маркус Зузак в одному з інтерв'ю. — Труднощі, через які пройшли мої батьки усі проблеми, які вони подолали та їх боротьба за те, щоб побудувати життя — ось ймовірна основа всього, чого я досяг. Думаю, що без історій ми всі були б порожніми».За свої книги Маркус отримав не одну престижну нагороду, як в Австралії, так і за її межами. Загалом з-під пера автора вийшло 6 дорослих романів і один підлітковий — «Я посланник». Найбільшою популярністю серед читачів користуються такі книги автора, як: «Той, хто програв», «Бойовий Рубін Вульф» і безперечно його найпопулярніша книга, яка і принесла йому славу і визнання у всьому світі — «Крадійка книжок». У романі розповідається про жахи, які скоювали нацисти, про важку долю звичайних людей, про проблему вибору. Цікавою деталлю цієї книги є те, що оповідачем виступає Смерть. Роман був виданий у 2006 році та протягом 230 тижнів був у списку бестселерів за версією «The New York Times», а у 2013 році книжка була не менш успішно екранізована.Сьогодні Маркус разом зі своєю сім'єю живе в Сіднеї. У вільний час він займається серфінгом, дивитися фільми та проводить час з донькою. Книжки українською Маркуса Зузака видає видавництво «Клуб сімейного Дозвілля», особливою популярністю серед українських читачів користується роман — «Крадійка книжок».
Комментариев нет:
Отправить комментарий