5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці".
5. Робота зі змістом. Відповідаємо на запитання (усно).
6. Прослухати аудіокнигу "Перша подорож на Місяць".
7. Переказуємо твір та аналізуємо його за допомогою запитань.
8. Домашне завдання.
Дистанційне навчання
11.10.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"«Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості".
1. Повторення змісту казки.
2. Зіставлення образів героїнь казки.
3. Словникова робота.
4. Творча робота.
5. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.
6. Домашнє завдання: скласти сенкан до слів "Падчірка", "Рідна донька".
Дистанційне навчання
04.10.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм «Пані Метелиця». Значення діяльності братів Ґрімм для розвитку європейської культури".
1. Подивиися освітній відеоролік про братів Грімм.
2. Значення діяльності братів Ґрімм для розвитку європейської культури.
3. Знайомство з казкою.
4. Словникова робота.
5. Прослухати аудіоказку "Пані Метелиця".
6. Складаємо план казки.
7. Перевірка засвоєння змісту казки.
8. Домашнє завдання: по підручнику прочитати с. 29-37, переказувати казку.
Дистанційне навчання
30.09.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"ПЧ 1. Індійська народна казка «Фарбований шакал»".
1. Що ми знаємо про країну?
2. Словникова робота.
3. Прослухати аудіоказку "Фарбований шакал".
4. Робота з текстом твору.
5. Домашне завдання: скласти план казки, записати його до зошита.
Дистанційне навчання
27.09.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"РМ (п) №1 Створення власного письмового висловлення про вчинок персонажа ".
1. Тема письмового висловлення.
2. План твору.
3. Домашнє завдання: написати власне висловлювання про вчинки Момотаро.
Дистанційне навчання
20.09.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку: "«Момотаро, або Хлопчик-Персик». Національний колорит японських казок".
1. Робота над змістом казки:
- з якими героями ми ознайомлюємося на початку казки? - за яких обставин у їхній родині з’являється Хлопчик-Персик? - яке ім’я він отримує? - яким рішенням одного дня здивував Момотаро своїх батьків? - які подарунки отримав хлопець від діда і баби? - кого із своїх супутників Момотаро зустрів першим? - що попросив собака у хлопця? - кого Момотаро з собакою зустріли у перед гір’ї? - що попросив фазан? - де друзі зустрілися з мавпою? - хто зустрів відчайдухів на Острові Чудовиськ? - чим закінчився поєдинок?
2. Складання плану
1.Самотні дід і баба.
2.Хлопчик із персика.
3.Юнак вирушає підкоряти Острів Чудовиськ.
4.Слуги Мамотаро.
5.Перемога над чудовиськами. 6. Винагорода героя.
3. Аналіз японської казки "Момотаро, або Хлопчик-Персик".
Тема: відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро та перемога добра над злом. Ідея: своїми вчинками Момотаро втілює віковічні цінності японського народу. Жанр: героїчна казка.
4. Домашнє завдання:
Дистанційне навчання
16.09.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Прослухати аудіокнигу "Момотаро, або Хлопчик-Персик".
3.
4. По підручнику прочитати с. 20-25.
Дистанційне навчання
13.09.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність".
1. Словникова робота.
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Переглянути освітній відеорлік "Казки, види казок, особливості".
4. По підручнику прочитати с. 13-17.
Дистанційне навчання
06.09.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку: "Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги".
Підпишіть робочий зошит за зразком.
Зошит для робіт із зарубіжної літератури учня/учениці 5-.... класу Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11
Роменської міської ради (прізвище, ім'я в родовому відмінку)
1. Словникова робота.
Літерату́ра— це мистецтво слова.
Світова́ літерату́ра— сукупність літератур усіх народів світу від давнини до сьогодення. Національна літерату́ра— сукупність літератур одного окремого народу за час існування.
Зарубіжна літерату́ра— сукупність літератур усіх народів світу від давнини до сьогодення окрім власної національної літератури.
Переглядове читання — це швидкий перегляд тексту, виявлення в ньому ключових слів або фактів.
Ознайомлювальне читаннявикористовують тоді, коли необхідно зрозуміти головну думку, тобто це читання, спрямоване на усвідомлення загального смислу прочитаного.
Вдумливе читанняпередбачає проникнення в глибини тексту, розуміння головної й другорядної інформації, значень слів, деталей тощо.
За способами читання є: мовчазне, вголос. За кількістю осіб: індивідуальне, парне, колективне.
5. Опрацювати інформаційні картки.
6. Перегляд відеороліку "Роль книги у третьому тисячолітті".
7. Літературна гра "Впізнай казку".
8. Домашнє завдання:
Обов'язково!
Прочитати матеріал підручника с.7-11 "Роль книжки у літературі третього тисячоліття".
Дослідження.
Здійсніть опитування: які книжки читають ваші однолітки і що читали дорослі люди з кола ваших знайомих у вашому віці? Порівняйте. Запишіть у дві колонки:
Книги
Читають зараз однолітки:
Читали колись дорослі в дитячому віці:
1.
2.
3.
4.
…
Дистанційне навчання
27.05.2024 р.
5 клас Зарубіжна література
Тема уроку:"Підсумковий урок. Література на літо".
4. Ім’я головного героя казки «Капелюх Чарівника».
5 На що перетворився пісок у чарівному капелюсі?
6. У яку гру грав Мумі-троль з друзями під час дощу?
По вертикалі:
2. Що Мумі-мама готувала, коли з’явилися дивовижні хмаринки?
3. Герой казки, який має величезний ніс, ходить у сукні, що дісталася йому від тітки.
6. Сестричка Хропуся.
7. Що колекціонував Гемуль?
8. Скандинавський міфологічний персонаж - прототип героїв Мумі-долу.
Дистанційне навчання
06.05.2024 р.
5 клас Зарубіжна література
Тема уроку:"«Комета прилітає». Реальне і фантастичне у творі".
1. Бесіда за твором "Комета прилітає".
-З якою метою Мумі-троль і Чмих вирушили у Велику Подорож?
-Чому Мумі-мама не заборонила Мумі-тролю та Чмиху так далеко подорожувати?
-З ким зустрілися герої під час своєї подорожі? - Які випробування випали на долю героїв? - Які риси характеру герої виявили в небезпечних обставинах? - Хто з героїв вам найбільше сподобався і чому? - Як комета змінила життя на Землі? Які зміни відбулися в Долині? Знайти у тексті твору і зачитати. - Що свідчить про те, що зростала емоційна напруга? - Що допомогло героям залишитися живими?
2. Реальне і фантастичне у творі. Пошукова робота. - Згадайте, які ознаки має чарівна казка? - Які вигадані істоти (герої) діють у казці Туве Янсон? - Назвіть реальні і чарівні предмети, події у творі? - Чи є чудеса і перетворення у казці? - Спробуйте довести, що казка Туве Янсон має елементи чарівної казки.
3. Шлях героїв повісті.
4.Складання пам’ятки для тих, хто потрапив у екстремальну ситуацію. Не панікувати, намагатися знайти вихід із скрутного становища, піклуватися один про одного, не впадати у відчай, діяти розумно і злагоджено, бути стриманим і толерантним,
сподіватися на краще.
5. Підсумок. - Як ви гадаєте, які проблеми піднімає у своєму творі Туве Янсон? -Які вічні цінності утверджуються у творі?
6. Уважно переглянути відео "Комета прилітає". Характеристика героїв". Виписати в робочі зошити тему, ідею твору та висновок:"Чому вчать людей маленькі мумі-тролі?"
Дистанційне навчання
30.04.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Туве Янсон «Комета прилітає». Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей".
1. Зміст твору «Комета прилітає».
2. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
3. Паспорт твору.
Тема: про Велику Подорож, про справжню дружбу, про сімейний затишок, про найважливіші цінності на землі.
Ідея: роздуми над цінністю усього живого в світі, над сенсом пізнання довкілля та самого себе, над цінністю теплих і щирих взаємин між рідними людьми та людьми в цілому, над прагненням відкриттів і пригод, над необхідністю зберегти цей вразливий світ і зробити його кращим.
Головна думка твору – ніколи не треба впадати у відчай і втрачати надію. Завжди варто вірити в краще.
4. Висновки.
Чого вчить твір “Комета прилітає”?
Цей твір вчить нас дружити, допомагати друзям і просто випадковим знайомим. Вчить бути оптимістами. Вчить тому, що сім’я – це найдорожче, що є у людини. Вчить дивуватися красі світу та цінувати красу природи. Вчить жити сьогоднішнім днем, вчить бути щасливими.
5. Домашнє завдання: скласти сенкан до слова Мумі-троль.
Дистанційне навчання
26.04.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Туве Янсон «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору".
1. Переглянути відеоролік "Туве Янсон. Життя письменниці".
2. Подивитися відео "Пригоди Мумі-тролів".
3. Перелянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".
4. Познайомитися з буктрейлером книги Туве Янсон "Мумі-троль і комета".
5. Подивитися діафільм "Мумі-троль і комета".
6. Прослухати аудіокнигу "Мумі-троль і комета".
7. Домащнє завдання: прочитати за підручником с. 243-265.
Дистанційне навчання
22.04.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"РМ (у) № 4. Словесний портрет літературного героя. Усний твір-розповідь".
1. Словникова робота.
2. Інтерактивна вправа "Впізнати літературного персонажа за характеристикою
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Сміливість і заповзятливістьТома Сойєра та його друзів, їхне прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Записати в зошитах провідні ідеї повісті.
3. Втілення сюжетів творів М. Твена у інших видах мистецтва.
4. Розгадати кросворд.
5. Домашне завдання: виконати інтерактивну вправу "Марк Твен. "Пригоди Тома Сойєра". Перейти за посиланням https://learningapps.org/display?v=pjgvp8csc18Надіслати скріншот виконаної вправи в особисті повідомлення.
Дистанційне навчання
11.04.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися".
3. Записати в зошитах позитивні та негативні риси характеру Тома Сойєра.
4. Домашне завдання: за підручником виконати завдання №8 на с. 242 (написати правила поведінки, які порушушує Том Сойєр, і правила, які він сам для себе придумав; проаналізувати їх).
Дистанційне навчання
08.04.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» Світ дитинства в романі. Життя містечка і пригоди юних друзів".
1.Подивитися відео "Марк Твен. Біографія".
2. Словникова робота. Записати визначення в робочі зошти і вивчити їх.
3. Подивитися буктрейлер до твору Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
4. Прослухати аудіокнигу Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" (І-ІІ розділи).
5. Подивтися уривок "Том Сойєр фарбує паркан".
6. За бажанням подивитися фільм "Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна".
7. Домашне завдання: за підручником прочитати с. 227-240.
Дистанційне навчання
01.04.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Елеонор Портер «Полліанна». Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною".
Епіграф
1. Впізнай героя.
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Висновки.
4. Прослухати пісню Н. Май "Щастя".
5. Робота над образом Полліанни.
6. Зміст гри "Радість".
7. Продовжіть речення.
8. Домашне завдання: за підручником прочитати с. 215-224; скласти сенкан до слова Полліанна.
Дистанційне навчання
25.03.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Елеонор Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей".
1. Подивитися відеоролік "Елеонор Портер та її твір "Полліанна".
2. Переглянути буктрейлер до твору Е. Портер "Полліанна".
3. Прослухати твір "Полліанна" (скорочено).
4. Подивитися художній фільм "Полліаана" (2003 р.).
5. Домашне завдання: прочитати за підручником с. 200-215.
Дистанційне навчання
12.03.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"ПЧ 4. Лагерлеф С. «Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією»".
2. Завдання: роздивітьсяхмаринки слів, назвіть героя і скажіть, хто він є для Мауглі: ворогом чи другом? Розподіліть героїв в таблицю, додайте тих, кого не назвали.
3. Вправа “Схована літера”
За:Завдання: закресліть кожну другу літеру та прочитайте вислів із твору. Що це за вислів? Як ви його розумієте?
МЗИГЗОТХОНБІОЄЮРОСДКНВІДЄТЇФКАРЯОЛВШІ
Це один із головних Законів Джунглів, який стверджує, що всі в природі рівні, тому мають допомагати один одному, піклуватися, а не ворогувати.
4. Домашне завдання: уявіть, що ви – учні мудрого Балу, і він приймає у вас іспит на знання Законів Джунглів. Ваше завдання полягає в тому, щоб правильно відтворити Закони Джунглів за їх початком. Відзнаку „Кращий учень Балу” отримає той, хто дасть найбільше правильних відповідей.
Дистанційне навчання
22.01.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Редьярд Кіплінг «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними".
1. Подивитися буктрейлер до твору Редьярда Кіплінга "Мауглі".
2. Знайомство із героями казки.
3.Прослухати аудіокнигу «Брати Мауглі» (оповідання). Частина 1.
4. Домашне завдання: виразно читати по підручнику с. 130-141 і переказувати зміст прочитаного.
Дистанційне навчання
16.01.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Редьярд Кіплінг. Життєвий та творчий щлях письменника".
3. Домашне завдання: виразно читати по підручнику с. 127-129 і переказувати зміст прочитаного.
Дистанційне навчання
15.01.2024 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс «Про коника та цвіркуна»".
1. Прослухати біографію Джона Кітса.
2. Теорія літератури.
3. Виразне читання вірша Д. Кітса .
4. Словникова робота.
5. Прослухати поезію Д. Кітса "Про коника та цвіркуна".
6. Аналіз вірша.
7. Висновки.
8. Творча робота: заповнити таблицю
9.
Дистанційне навчання
14.12.2023 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"«Чарлі і шоколадна фабрика». Образ Віллі Вонки. Уроки твору".
1. Образ Віллі Вонки.
2. Непередбачуваність поведінки Віллі Вонки.
3.Довести власну думку про Вонку.
4. Дати відповіді на запитання.
5. Дитинство Віллі Вонки.
6. Віллі Вонка знаходе родину.
7. Висновки.
8. Для допитливих. Трейлер до фільму "Вонка".
9. Домашне завдання.
Дистанційне навчання
11.12.2023 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"«Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору".
1. Розшифрувати персонажів твору "Чарлі і шоколадна фабрика".
2. Перегляньте відеоуривки з фільму "Чарлі і шоколадна фабрика" і за допомогою вправи "Сонечко" створіть образ Чарлі Бакета.
3. Запишіть в робочий зошит висновки до образу Чарлі.
4. Виконати завдання.
Дистанційне навчання
04.12.2023 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"«Чарлі і шоколадна фабрика». Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та інших дітей на казковій шоколадній фабриці містера Вонки".
1. Відтворити послідовність подій твору "Чарлі і шоколадна фабрика" і записати цей ланцюжок в робочий зошит.
2. Опрацювати робочу картку і пригадати чудеса на фабриці Віллі Вонки.
3. Опрацювати картки і записати їх зміст в зошит.
4. Подивитися відеороліки та опрацювати літературні картки.
5. В робочі зошити записати характеристику персонажів твору (за допомогою вправи "Сонечко").
6. Розгадати кросворд (відповіді записати в зошит).
Дистанційне навчання
30.11.2023 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки".
1. Переглянути відеоролік "Знайомство з автором: Роальд Дал".
2. Ознайомитися з буктрейлером книги Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабріка".
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"«Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня".
1. Словникова робота.
Деградація- рух назад, поступове погіршення, втрата певних властивостей.
Еволюція - розвиток. процес поступового перетворення.
2. Опрацювати літературні картки.
3. Зміст картки переписати в робочі зошити.
4. Асоціативний кущ. Уважно роздивитесь зміст літературної картки, де дані визначення, з чим ми асоціюємо слово зірка.
5. Символічний зміст назви казки. Складання синонімічно-асоціативного куща «Хлопчик-зірка» за поданими фразеологізмами зі словом зірка. Під щасливою зіркою народитися - мати щасливу долю; вірити у свою (щасливу) зірку - покладатися на долю; зірку з неба дістати - виконати бажання; зірка, що падає, - здійснення бажань, мрій; крізь терни до зірок - долати перешкоди задля мрії; як зірок на небі - багато; запалити зірку - відкрити талант; досвітня зірка (зоря) - символ надії; зірка першої величини - найкращий, досконалий; дороговказна зірка - символ правильного шляху.
6. Додатково (за бажанням): подивитися художній фільм "Зірковий хлопчик".
7. Домащне завдання: в робочих зошитах написати відповіді "Літературного диктанту" ( на кожне запитання тільки одне слово-відповідь: так або ні).
Дистанційне навчання
06.11.2023 р.
5 клас Зарубіжна література Тема уроку:"Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці".
Комментариев нет:
Отправить комментарий