Дистанційне навчання
20.12.2023 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Пýблій Овíдій Назóн (43 р. до н.е. – бл. 18 р.н.е.). Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). Образ відторгнення поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору («Сумні елегії»)".
Дистанційне навчання
19.11.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку".
Дистанційне навчання
14.11.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Пýблій Верґíлій Марóн (70-19 рр.до н.е). “Енеїда” (огляд) («Заспів», «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму»). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. Образ Риму".
Дистанційне навчання
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н.е.). «Прометей закутий». Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії".
4. Домашнє завдання: опрацювати с. 94-103; усно відповідати на запитання на с. 103-104.
Дистанційне навчання
07.11.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія".
Дистанційне навчання
05.11.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань".
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику с. 84-88, опрацювати літературний практикум на с.88.
Дистанційне навчання
24.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VІІ ст. до н.е.) «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція".
Дистанційне навчання
22.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "РМ (п) Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора".
Дистанційне навчання
17.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»). Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів). Гуманістичнийй зміст «Іліади». Катарсис".
Дистанційне навчання
15.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу. Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь). Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.)".
Дистанційне навчання
10.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.)".
Дистанційне навчання
03.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя".
5. Домашнє завдання: опрацювати по підручнику с. 32-38; виконати літературний практикум на с. 38-39.
Дистанційне навчання
01.10.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "РМ № 1 (у). Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)".
Дистанційне навчання
26.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту".
Дистанційне навчання 24.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту".
- манна небесна;
- обітована земля;
- кара Божа;
- книжники й фарисеї;
- пізнавайте за плодами.
Дистанційне навчання
19.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Старого Заповіту".
Дистанційне навчання
17.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Біблія як основа двох релігій юдейської і християнської. Зв'язок Біблі з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів".
Дистанційне навчання
12.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.) Космогонічні міфи Вед".
Дистанційне навчання
10.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів".
Дистанційне навчання
05.09.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки".
Підпишіть робочий зошит за зразком.
для робіт із зарубіжної літератури
учня/учениці 8-.... класу
Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11
(прізвище, ім'я в родовому відмінку)
Дистанційне навчання
27.05.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Підсумковий урок. Література на літо".
Фрідріх Шиллер
- До радості
- Додаткове читання:
- Вільгельм Телль
- Івікові журавлі
- Підступність і любов
- Розбійники
Дистанційне навчання
23.05.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "ПЧ. Ульф Старк. «Тоді я був просто Ульф»".
1. Прослухати повідомлення про Ульфа Старка.
3. Прослухати аудіокнигу Ульфа Старка "Тоді я був просто Ульф".
4. Домашнє завдання: прочитати твір Ульфа Старка " Тоді я був просто Ульф".
Дистанційне навчання
16.05.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "РМ (у)
Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)".
Дистанційне навчання
16.05.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Барбара Космовська . Підлітковий роман «Позолочена рибка»".
Символ – предмет | Цитата із твору | |
Золота рибка | «Вона зовсім не золота, ця рибка,– на очі малого навернулися сльози. – Вона позолочена. Може, її в крамниці пофарбували, щоб ти подумала, що вона золота…» | «І вона нічого не вміє, тільки плавати…» |
Повітряний змій | «Вона підносить до них руки (до очей) й ненавмисне випускає мотузок змія, який так міцно стискала. Дівчина ледь підводить голову й здивовано дивиться,як паперовий птах гойдається просто над нею. Але не хапає його. Не може…Вона вважає, що кожному треба дати можливість піти… Земля – це не місце для повітряних зміїв…» | «Не може бути нікого й нічого вільнішого, ніж повітряний змій. Якщо його не ув’язнювати на мотузку любові. Відпустити у великий політ до невідомих просторів…» |
Райська яблуня | «Іноді треба спуститися до самого пекла, щоб потім піднятися до неба. На цій дорозі не можна бути самому, бо в самотності біль лише посилюється, і ніколи не маліє… ми не маємо права байдуже дивитися на самотність інших. На самотність хворих, бо з-поміж усіх самотностей вона є найважчою.» | «Про дітей, які видираються на цю яблуню, щоб опинитися ближче до раю, коли життя на землі перетворюється на пекло, сповнене страждань і болю…» |
Дистанційне навчання
13.05.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Барбара Космовська . «Буба». Сімейні цінності у творі".
Дистанційне навчання
09.05.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі".
Дистанційне навчання
06.05.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання . Ознаки притчі у творі".
тобто короткою оповіддю, що містить інформацію морального чи релігійного змісту.
Сюжет твору має євангельську структуру: вигнання -смерть -воскресіння- проповідь- чудеса та апостоли.
1
Шлях усіх чайок-вигнанців, що у них спільного?
У них одна пристрасть - політ, одна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру)- наполеглива праця - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості
-Коли у чайок з'являються імена.?
(Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу)
2
Чи є в тексті повчання і в яких рядках воно виражене?
(наявність моралі) філософський зміст дуже глибокий і має бути розгаданий читачем, і кожен читач може зрозуміти його по-своєму і винести для себе певні уроки: самовдосконалення, любові, доброти, пізнання тощо...
3
занотуй!
Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.
4
символ безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя. Це стверджує і відома українська поетеса Ліна Костенко у вірші «Крила» (відеозапис. Читає Б.Ступка
Досить багато дослідників і читачів вважають, що в повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон» знайшли відображення християнські та будцистські мотиви.
Біблійно-євангельський сюжет виявився в обраності й вигнанні, поверненні до тих, «чий розум відкритий до знань», учнях, дивах, перебуванні в раю для чайок, смерті й воскресінні. Разом з тим підкреслено, що у притчі відсутній будь-який релігійний пафос. Як доказ, наведемо цитати із твору: «Віра тут ні до чого... Навіть у випадку звичайного вміння літати на одній вірі далеко не залетиш». Наставляючи свого учня, Чайка Джонатан говорив йому: «Не давай їм розпускати про мене безглузді плітки. Або робити з мене бога, добре, Флетч? Я чайка.Ну, хіба що люблю літати».
Будцистські мотиви виявилися в перетворенні, основою якого стало страждання. «Ми перелітаємо з одного світу в інший... А щоб зрозуміти досконалість, на це пішла ще добра сотня життів». У притчі акцентовано увагу не на розвитку образу Джонатана Лівінгстона, а на основному постулаті буддизму - ідеї переродження і досягнення досконалості, чайки стають осяйними. «Мета життя - пошук досконалості, а завдання кожного з нас - максимально наблизити її прояв у самому собі, у власному стані і поведінці. Закон на всіх рівнях буття - той самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут. І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось дотеперішнім, - наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього, всі його обмеження будуть збережені, і таким же не - підйомним буде гнітючий вантаж незрозумілого виклику», - говорить Джонатану чайка Салліван.
Наявність євангельських та буддистських мотивів критики пояснювали розквітом у 60-70-х роках XX століття молодіжного руху «хіпі», представники якого відмовилися від споживацького погляду на життя, стверджували культ свободи, любові, проголосили своїми кумирами Ісуса, Будду, Ганді, звернулися до східних релігійних учень.)
Дистанційне навчання
02.05.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети".
Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.
Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» — не на Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.
У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг — мудрим мартином — старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей.
Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів — старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.
Дистанційне навчання
29.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття".
1. Опрацювати презентацію "Життя і творчість Річарда Баха".
2. Переглянути буктрейлери до повісті Р. Баха "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон".
Дистанційне навчання
25.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Антуан де Сент-Екзюпері. Світ дорослих і світ дітей у казці «Маленький принц»".
Дистанційне навчання
22.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Філософський зміст твору «Маленький принц»".
Дистанційне навчання
18.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Людські взаємини, моральні цінності у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»".
Дистанційне навчання
15.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). Життя і творчість. "Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча".
Дистанційне навчання
08.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору".
Дистанційне навчання
04.04.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Мольєр «Міщанин-шляхтич». Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) ".
- Головний герой комедії "Міщанин-шляхтич" (......)
- Пан Журден прагне (......)
- Слуги в комедії - це (......)
- Люсіль - це (......)
- Вигадка про сина турецького дворянина належить (......)
- На турецького вельможу переодягнувся (......)
- Пана Журдена посвятили у неіснуючий сан (......)
- На банкет пан Журден запросив (......)
- Маркіза Дорімена закохана у (......)
- Використовує гроші пана Журдена, підігрує йому, але зневажає його (......)
- Дивиться на пана Журдена, як на опудало (......)
- У кінці комедії намічаються весілля (......)
Дистанційне навчання
01.04.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення".
Дистанційне навчання
28.03.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво".
Дистанційне навчання
25.03.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму".
Дистанційне навчання
07.03.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя".
Дистанційне навчання
04.03.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки".
- візитка бароко;
- мета;
- походження терміну;
- хронологічні рамки:
- історична атмосфера епохи;
- наукові відкриття;
- світ в епоху бароко;
- людина в епоху бароко;
- своєрідність бароко;
- основні ознаки;
- герої бароко;
- тематика творів;
- проблематика творів;
- провідні мотиви;
- художні засоби бароко;
- представники.
Дистанційне навчання
29.02.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "РМ №3 (п) Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті".
Дистанційне навчання
26.02.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів»".
4. Домашне завдання: відповідати на запитання на с. 223 підручника; підготуватися до самостійної роботи за змістом роману Сервантеса.
Дистанційне навчання
22.02.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»".
Дистанційне навчання
19.02.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). «Дон Кіхот» (І частина). Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування)".
Дистанційне навчання
15.02.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь".
ПЕРЕВІР СЕБЕ!
Тестові завдання
1. У чому полягала причина туги Ромео?
а) у коханні до Джульєтти;
б) у коханні до Розаліни;
в) у ворожнечі двох сімей.
2. За кого батьки хочуть видати заміж Джульєтту?
а) за Тібальта;
б) за Бенволіо;
в) за Паріса.
3. Як познайомилися Ромео і Джульєтта?
а) на балу у Капулетті;
б) на святі у Монтеккі;
в) на площі у Вероні.
4. У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:
а) Ромео;
б) Меркуціо;
в) Тібальт.
5. Чому загинув Тібальт?
а) був заколотий Ромео;
б) помер від чуми;
в) був убитий Бенволіо.
6. Як Ромео був покараний князем?
а) посаджений під домашній арешт;
б) посаджений до в’язниці;
в) висланий з міста.
7. Що радить Ромео брат Лоренцо?
а) розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;
б) перечекати у Мантуї;
в) поїхати з міста.
8. Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?
а) утекти з міста;
б) випити “отруту”;
в) кинутися з башти.
9. Чому Ромео отруївся?
а) дізнався про "смерть" Джульєтти;
б) життя не мало сенсу для нього;
в) був винен у смерті інших людей.
10. Що було причиною смерті Ромео і Джульєтти?
а) примха долі;
б) ворожнеча між Монтеккі і Капулетті;
в) сильне взаємне кохання.
11. Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?
а) примиряються;
б) ворогують ще сильніше;
в) не звертають уваги один на одного.
12. Що стане пам'яткою про кохання Ромео і Джульєтти у Вероні?
а) трагедія про їхню любов;
б) пам'ятники із золота;
в) любов їхніх батьків.
Дистанційне навчання
12.02.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція) ".
РОМЕО | ДЖУЛЬЄТТА |
ДО зустрічі | |
мрійник меланхолік | безтурботна наївна молоденька дівчинка не закохана |
ПІСЛЯ | |
мужній відданий | закохана енергійна безпосередня відверта мудра активна жінка |
Герої | Цитати з твору |
Бенволіо Ромео (до зустрічі з Джульєттою) Меркурціо Ромео І зустріч Лоренцо Джульєтта Ромео | «Кохання чарівне на вигляд, насправді ж – деспотичне і жорстоке»; «Сліпе кохання манівцями веде примхливо і керує нами»; «Страшна ненависть, та любов страшніша»; «Любов – цедим, що в’ється від зітхання» Безумство мудре – ось що є любов. Воноотруює й зцілює кров». «Ми витягнем тебе з того багна, Ах ,вибач, я хотів сказати – з любові». «Кохання може все і все здолає» «Коханці пройдуться по павутинці, яка літає літом у повітрі, і не впадуть» «Любов багата ділом – не словами, – й пишається собою без прикрас… Але моя любов така велика й так зросла безмежно, що я злічить не можу й половини її скарбів…» «Яке ж солодке й справді те кохання, якщо лиш тінь твоя – велике щастя» |
Дистанційне навчання
05.02.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: " Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів".
1. Опрацювати літературні картки.
Дистанційне навчання
01.02.2024р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Вiльям Шекспiр. Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.) Художні особливості сонетів В. Шекспіра".
4. Домашне завдання: опрацювати за підручником 190-192, вивчити сонет Шекспіра (за власним вибором).
Дистанційне навчання
29.01.2024 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Вiльям Шекспiр (1564—1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва".
4. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 186-190, створити у зошитах хронологічну таблицю життя і творчості В. Шекспіра.
Дистанційне навчання
25.01.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Ф. Петрарка. Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки".
6. Домашне завдання: вивчити сонет Петрарки на с. 184-185 (за вибором).
Дистанційне навчання
22.01.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Франческо Петрарка (1304—1374) – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень»".
Дистанційне навчання
18.01.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури".
1. Опрацювати інформаційні картки. Скласти стислий конспект в зошитах.
2. Домашне завдання: опрацювати матеріал підручника на с. 178-181, вивчити конспект.
Дистанційне навчання
15.01.2024 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Аліг’єрі Дáнте (1265–1321) . Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання".
Дистанційне навчання
21.12.2023 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття «Пісня про Роланда» (Х ст.). Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система. Особливості поетичної мови твору".
Дистанційне навчання
18.12.2023 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "ПЧ № 2. Творчість Рудакі. Газелі, рубаї, бейти".
1. Опрацювати інформаційні картки.
Дистанційне навчання
11.12.2023 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники Омáр Хайям. (бл. 1048 — після 1122) . Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа".1. Золота доба персько-таджицької лірики.
Дистанційне навчання
07.12.2023 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Ду Фу (712—770). «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину".
Назва поезії | Тема | Художні образи | Ідея | Основна думка | Вид лірики |
Ду Фу «Пісня про хліб і шовк» | Мрія про мир, відродження країни, припинення війни | Піднебесна воїни, війна, серпи, мотики, рала, шовк | Уславлення мирної праці, засудження війни | Людина повинна жити, працювати й творити, а не воювати | Громадянська лірика |
Ду Фу «Весняний краєвид» | Вірний син своєї землі сумує через війну на Батьківщині | Країна,квіти, війна, птахи журливі | Мрія про відродження країни; засудження війни | Навесні все повинно радіти: і природа, і люди | Громадянська лірика |
7. Опрацювати за підручником с.142-144, усно відповідати на запитання підручника: с. 145.
Дистанційне навчання
04.12.2023 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701—762). «Сосна біля південної галереї», «Печаль на яшмовому ґанку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя".
7. Опрацювати за підручником с.135-141, усно відповідати на запитання підручника.
Дистанційне навчання
30.11.2023 р.
8 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході".
2. Домашне завдання: за підручником опрацювати с.130-135; вивчити конспект.
Дистанційне навчання
18.05.2023 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі".
Комментариев нет:
Отправить комментарий