Дистанційне навчання 8 клас

 Дистанційне навчання

19.09.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"БібліяСтарий ЗаповітМіфи «Створення світу»,  «Каїн і Авель».  Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образівКлючові ідеї  Старого Заповіту".

1. Цікаві факти про Біблію. 
2. Перегляд відео "Створення перших людей", "Вигнання Адама і Єви з раю".

3. Аналізуємо зміст міфів.
4. Подивитися відео "Каїн та Авель".
5. Робота зі змістом міфу.
5. "Легенда про Вавілонську вежу".
6. Аналізуємо зміст міфу.
7. Перегляд відео "Загибель міст Содома та Гомори".
8. Прочитати по підручнику с. 23-26; написати в зошиті 5 біблейських афоризмів та їх значення.

Дистанційне навчання

17.09.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Біблія як основа двох релігій юдейської і християнськоїЗв'язок Біблі  
з історією і міфологієюСтруктура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Подивитися відео"Створення світу (Біблія: Книга Буття)".
3. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 18-24; вивчити конспект .

Дистанційне навчання

12.09.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Веди (огляд як памятка індоєвропейської словесності ІІ-І тисдо н.е. Образи ведійської міфології (богинапівбогигероїворожі силисимволи та ін.) Космогонічні міфи Вед".

1. Переглянути освітній відеоролік "Веди".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Подивитися давньоіндійські міфи.

4. Ознайомитися з цікавими фактами про Індію .
5. Домашнє завдання: виконати інтерактивну вправу   "Цікаві факти про Індію".
 Опрацювати підручник на с. 12-18; вивчити конспект .

Дистанційне навчання

10.09.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів".

1. Подивитися освітній відеоролік "Культурне значення священних книг".
2. Опрацювати літературні картки.



3. Інтерактивна вправа "Священні книги народів світу".
                                             https://learningapps.org/view5472813
4. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 10-12; вивчити конспект .

Дистанційне навчання

05.09.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Література і культура. Роди літератури  (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки".

Підпишіть робочий зошит за зразком.

Зошит
для робіт із зарубіжної літератури
учня/учениці 8-.... класу
Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11
Роменської міської ради
(прізвище, ім'я в родовому відмінку)
1. Опрацювати інфомаційні картки.
2. Переглянути освітній відеоролік "Література і культура. Роди літератури".

3. Опрацювати підручник на с. 6-8; вивчити теоретичний матеріал.


Дистанційне навчання

27.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Підсумковий урок. Література на літо".

Шкільна програма із зарубіжної літератури   9 клас      


Дистанційне навчання

23.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"
ПЧ. Ульф Старк. «Тоді я був просто Ульф»".

1. Прослухати повідомлення про Ульфа Старка.

2. Опрацювати інформаційні картки.


3. Прослухати аудіокнигу Ульфа Старка "Тоді я був просто Ульф".
4. Домашнє завдання: прочитати твір Ульфа Старка " Тоді я був просто Ульф".

Дистанційне навчання

16.05.2024 р.

8 клас

Зарубіжна література


Тема уроку: 
"
РМ  (у)  Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)".         

1. Опрацювати інформаційні картки.


   
2. Актуалізація вивчених творів з даної проблеми.






3. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи з теми «Сучасна література. У пошуках себе і високого польоту».

Дистанційне навчання

16.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Барбара Космовська . 
Підлітковий роман «Позолочена рибка»".                   

1. Словникова робота.

2. Подивитися буктрейлер до твору Барбари Космовської.
3. Прочитати роман Б. Космовської "Позолочена рибка" (скорочено). Перейти за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8985
4. Опрацювати зміст інформаційних карток.

5. Символи в романі Б. Космовської "Позолочена рибка".

Символ – предмет

Цитата із твору

Розуміння значення

 

Золота рибка

«Вона зовсім не золота, ця рибка,– на очі малого навернулися сльози. – Вона позолочена. Може, її в крамниці пофарбували, щоб ти подумала, що вона золота…»

«І вона нічого не вміє, тільки плавати…»

 

Повітряний змій

«Вона підносить до них руки (до очей) й ненавмисне випускає мотузок змія, який так міцно стискала. Дівчина ледь підводить голову й здивовано дивиться,як паперовий птах гойдається просто над нею. Але не хапає його. Не може…Вона вважає, що кожному треба дати можливість піти… Земля – це не місце для повітряних зміїв…»

«Не може бути нікого й нічого вільнішого, ніж повітряний змій. Якщо його не увязнювати на мотузку любові. Відпустити у великий політ до невідомих просторів…»

 

Райська яблуня


 

«Іноді треба спуститися до самого пекла, щоб потім піднятися до неба. На цій дорозі не можна бути самому, бо в самотності біль лише посилюється, і ніколи не маліє… ми не маємо права байдуже дивитися на самотність інших. На самотність хворих, бо з-поміж усіх самотностей вона є найважчою.»

«Про дітей, які видираються на цю яблуню, щоб опинитися ближче до раю, коли життя на землі перетворюється на пекло, сповнене страждань і болю…»

 5. Домашнє завдання: скласти сенкани до слів "Аліція", "Роберт".

Дистанційне навчання

13.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Барбара Космовська . «Буба».  Сімейні цінності у творі".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашнє завдання. Виконати інтерактивне завдання "Відшукай пару". Прислати скріншот результату тестування.

Дистанційне навчання

09.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі".

1. Опрацювати інформаційні картки "Біографія та художній світ Барбари Космовської".
2. Огляд книг  Б. Космовської  про Бубу.
3. Подивитися буктрейлери до твору Барбари Космовської.

4. Прослухати аудіокнигу Б. Космовської "Буба" (скорочено).
5. Домашнє завдання: розгадати кросворд.

Дистанційне навчання

06.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання . Ознаки притчі у творі".
1. Простежити сюжетний ланіюжок твору.
Джонатана бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання – У Лівінгстона прагнення до вдосконалення – Він вивчає мистецтво польоту– Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування чайок  – Лівінгстона вигнали зі зграї – Життя на самоті – Зустріч із сяючими чайками, які забирають його на Небеса – знайомство з Чіангом, мудрою чайкою-старійшиною, яка вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі – Джонатан вирішує повернутися на Землю, щоб передати отримані знання іншим чайкам його зграї – Флетчер стає першим учнем Джонатана – до Лівінгстона приєднуються інші чайки, яких вигнали зі зграї – Лівінгстон навчає учнів майстерності польоту – Джонатан з учнями летить до зграї, щоб навчати їх майстерності польоту – згодом до нього приєднується все більше прихильників – передача ролі наставника Флетчеру – Флетчер навчає молодих чайок.
2. Алегоричні образи та символи.


3. Теорія літератури.
4. Доведення.                                                                                                                                     Твір за своїм жанром є притчею,

тобто короткою оповіддю, що містить інформацію морального чи релігійного змісту.

Сюжет твору має євангельську структуру: вигнання -смерть -воскресіння- проповідь- чудеса та апостоли.

1

Шлях  усіх чайок-вигнанців, що у них спільного?

У них одна пристрасть - політодна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру)- наполеглива праця  - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості

-Коли у чайок з'являються імена.?

(Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу)

2

Чи є в тексті повчання і в яких рядках воно виражене?

 (наявність моралі)  філософський  зміст дуже глибокий і має бути розгаданий читачем, і кожен читач може зрозуміти його по-своєму і винести для себе певні уроки: самовдосконалення,  любові,  доброти,  пізнання тощо...

3

занотуй!

Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.

4

символ безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя. Це стверджує і відома українська поетеса Ліна Костенко у вірші  «Крила» (відеозапис. Читає Б.Ступка

5. Додаткова інформація.

Досить багато дослідників і читачів вважають, що в повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон» знайшли відображення християнські та будцистські мотиви.

 Біблійно-євангельський сюжет виявився в обраності й вигнанні, поверненні до тих, «чий розум відкритий до знань», учнях, дивах, перебуванні в раю для чайок, смерті й воскресінні. Разом з тим підкреслено, що у притчі відсутній будь-який релігійний пафос. Як доказ, наведемо цитати із твору: «Віра тут ні до чого... Навіть у випадку звичайного вміння літати на одній вірі далеко не залетиш». Наставляючи свого учня, Чайка Джонатан говорив йому: «Не давай їм розпускати про мене безглузді плітки. Або робити з мене бога, добре, Флетч? Я чайка.Ну, хіба що люблю літати».
Будцистські мотиви виявилися в перетворенні, основою якого стало страждання. «Ми перелітаємо з одного світу в інший... А щоб зрозуміти досконалість, на це пішла ще добра сотня життів». У притчі акцентовано увагу не на розвитку образу Джонатана Лівінгстона, а на основному постулаті буддизму - ідеї переродження і досягнення досконалості, чайки стають осяйними. «Мета життя - пошук досконалості, а завдання кожного з нас - максимально наблизити її прояв у самому собі, у власному стані і поведінці. Закон на всіх рівнях буття - той самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут. І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось дотеперішнім, - наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього, всі його обмеження будуть збережені, і таким же не - підйомним буде гнітючий вантаж незрозумілого виклику», - говорить Джонатану чайка Салліван.
 
Наявність євангельських та буддистських мотивів критики пояснювали розквітом у 60-70-х роках XX століття молодіжного руху «хіпі», представники якого відмовилися від споживацького погляду на життя, стверджували культ свободи, любові, проголосили своїми кумирами Ісуса, Будду, Ганді, звернулися до східних релігійних учень.)

6. Домашнє завдання: виписати афоризми з повісті Річарда Баха.

 Дистанційне навчання

02.05.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон». Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети".

1. Аналіз твору Річарда Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".

Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування  мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.

Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» — не на Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.

У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг — мудрим мартином — старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей.

 Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів — старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.

Основний конфлікт в творі “Чайка Джонатан Лівінгстон” – це конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан). Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними".
Композиція повісті складається з 3 частин, і це не випадково, бо Р. Бах показав 3 ступені духовного вдосконалення Джонатана:                                                                                                1- увідомлення ідеї свободи;                                                                                                                   2- досягнення досконалості;                                                                                              3- прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили ідею Великої Чайки – всеосяжну ідею свободи.
2. Опрацювати інформаційні картки.
Записати до зошита


3. Домашнє завдання: створити кросворд за твором 
Річарда Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".

Дистанційне навчання

29.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Річард Бах (нар. 1936).  «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття".

1. Опрацювати презентацію "Життя і творчість Річарда Баха".

2. Переглянути буктрейлери до повісті Р. Баха "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон".


3. Опрацювати інформаційні картки.
4. Прослухати аудіокнигу Р. Баха (скорочено).
5. Переглянути екранізацію твору за посиланням "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон"

6. Домашнє завдання: прочитати за підручником с. 270-280.

Дистанційне навчання

25.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Антуан де Сент-Екзюпері. Світ дорослих і світ дітей у казці «Маленький принц»".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Афоризми з казки Екзюпері "Маленький принц".
3. Домашня робота: виконати завдання.


Дистанційне навчання

22.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"
Філософський зміст твору «Маленький принц»".

1. Переглянути освітній відеоролік "Філософський зміст твору «Маленький принц»".
2. Опрацювати даний матеріал.
Пізнання дружби і кохання
Що означає приручити?
Приручити - це значить стати для когось дуже важливим, близьким і необхідним. Настільки, що можливо пізнати кроки на відстані, відчути плин часу в очікуванні зустрічі, особливість голосу і щастя від зустрічі та спілкування. Тоді все набуває нечуваної краси, високої ціни. Бо близька людина - це частинка тебе самого.
Перегляньте!
Ще одна істина - все пізнається в порівнянні. Може бути багато схожих імен, троянд, людей,але вони- чужі, бо не ті, які стали найдорожчими, впізнаними серед тисячі. На своїй планеті він був малим, тепер зрозумів, чому треба повертатись до троянди - він її любить. А сказав про це йому друг, який ніколи не стане на заваді.
Переглянь! Який настрій створю відео? Чи відповідає стану душі героя?
Вислів:«Вода буває потрібна і серцю» означає, що, крім звичайної спраги, існує ще й спрага духовна, що виникає, коли людині необхідне розуміння, підтримка, співпереживання… Як тіло не може довго жити без води, так і душа людини не витримає довго без дружби, любові, розуміння.)
 м
Можна дивитися - і не бачити, слухати - і не чути! Очима не побачиш, якщо черства душа . Чутливість, доброта, бажання подарувати свою увагу, усмішку, турботу робить людину другом, коханим, щасливим.
3. Домашнє завдання: скласти сенкан до слова "Маленький принц", подивитися відео "Філософський зміст твору "Маленький принц". Художні образи".

  

Дистанційне навчання

18.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"
Людські взаємини, моральні цінності  у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Знайти правільну відповідь.
3. Домашнє завдання. Виконати інтерактивне завдання. Прислати скріншот результату тестування.

Дистанційне навчання

15.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). Життя і творчість. "Маленький принц"- філософська алегорична казка-притча".

1. Життя і творчість Антуана де Сент-Екзюпері.
3. Перевірочна робота.
4. Історія створення казки "Маленький принц".
5.  Опрацювати літературознавчі терміни.
6. Подивитися буктрейлер до твору Антуана де Сента-Екзюпері "Маленький принц".

7. Прослухати аудіокнигу Антуана де Сента-Екзюпері "Маленький принц" (скорочено).
8. Подивитися анімаційний фільм "Маленький принц".
9.  Домащне завдання: прочитати за підручником с. 260-270; 
                                          розгляньте кроссенс та складіть на його основі зв'язну розповідь                                                  про твір  Антуана де Сента-Екзюпері "Маленький принц" .

Дистанційне навчання

08.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Основні проблеми комедії.
3. Вибіркова робота.
4. Домашне завдання: 1- розгадати кросворд; 2- усна розповідь про враження від комедії Мольєра.

 Дистанційне навчання

04.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Мольєр «Міщанин-шляхтич»Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.) ".

1. Опрацювати інформаційні картки, переписати зміст (1,2) картки  в робочий зошит.
2. Експрес-урок. Основні образи комедії "Міщанин-шляхтич".
3. Переглянути літературні картки "Образи комедії Мольєра".
     Пан Журден
     Граф Дорант і маркіза Дорімена
Образи міщан і слуг
4. Домашне завдання: виконати вправу "Незавершене речення". Запишить правільні відповіді в зошиті.
  • Головний герой комедії "Міщанин-шляхтич" (......)
  • Пан Журден прагне (......)
  • Слуги в комедії - це (......)
  • Люсіль - це (......)
  • Вигадка про сина турецького дворянина належить (......)
  • На турецького вельможу переодягнувся (......)
  • Пана Журдена посвятили у неіснуючий сан (......)
  • На банкет пан Журден запросив (......)
  • Маркіза Дорімена закохана у (......)
  • Використовує гроші пана Журдена, підігрує йому, але зневажає його (......)
  • Дивиться на пана Журдена, як на опудало (......)
  • У кінці комедії намічаються весілля (......)

Дистанційне навчання

01.04.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку
"Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення".

1. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич"
2. Подивитися буктрейлер за комедією Мольєра "Міщанин-шляхтич"
3. Прослухати зміст комедії скорочено.
4. Опрацювати інформаційні картки.
5.  Домашне завдання: прочитати по підручнику с. 245-254.

Дистанційне навчання

28.03.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво".

1. Переглянути відео"Біографія Мольєра".
 2Подивитися експрес-урок "Мольєр".
 3. Створення асоціативного куща .
4. Опрацювати інформаційні картки.
5. Домашне завдання: за підручником прочитати с. 239-243.

Дистанційне навчання

25.03.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму".

1. Подивитися презентацію "Класицизм, його характерні ознаки".
2. Переглянути відеоурок "Класицизм".

3. Опрацювати зміст літературних карток. В робочих зошитах записати стислий конспект за темою.
4.  Домашне завдання: 
за підручником прочитати с. 237-239; виконати вправу https://learningapps.org/display?v=p51krbo5a18 (Класицизм).

Дистанційне навчання

07.03.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Читання вірша "Галерник".
3. Прослухати вірш "Галерник".
4. Аналіз твору.
5. Домашне завдання.

 Дистанційне навчання

04.03.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки".

1. Подивитися презентацію "Бароко. Презентація доби".
2. Зробити стислий конспект презентації:
  • візитка бароко;
  • мета;
  • походження терміну;
  • хронологічні рамки:
  • історична атмосфера епохи;
  • наукові відкриття;
  • світ в епоху бароко;
  • людина в епоху бароко;   
  • своєрідність бароко;
  • основні ознаки;
  • герої бароко;
  • тематика творів;
  • проблематика творів;
  • провідні мотиви;
  • художні засоби бароко;
  • представники.
3. Переглянути відеопрезентацію "Бароко як літературно-мистецькиий напрям".
4. Опрацювати інформаційні картки.







5. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 230-233; вивчити конспект; виконати творчі завдання.

 Дистанційне навчання

29.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"РМ №3 (п)  Написання листа літературному герою. Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті".

1. Робота над написанням листа літературним персонажам.

2. Домашне завдання: дописати лист літературному герою. 

Дистанційне навчання

26.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів»".
1. Опрацювати інформаційні картки.






2. Аналіз роману "Дон Кіхот".









3. Дон Кіхот - вічний образ світового мистецтва.

4. Домашне завдання: відповідати на запитання на с. 223 підручника; підготуватися до самостійної роботи за змістом роману Сервантеса.   

Дистанційне навчання

22.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, в яких втілено високу мрію і прагматизм. «Донкіхотство»".

1. Подивитися буктрейлер до роману Сервантеса "Дон Кіхот".
2. Прослухати аудіокнигу Сервантеса "Дон Кіхот" (скорочено).
3. Паспорт роману. Записати в зошити.
Мета Висміяти рицарські романи, захоплення якими в сучасній письменнику Іспанії стало справжнім суспільним лихом, бо відволікало людей від проблем реального життя. Тема Подорож Дон Кіхота зі своїм зброєносцем Санчо Пансою шляхами Іспанії з метою захисту бідних і знедолених. Але допомога Дон Кіхота тільки шкодить в умовах тогочасної дійсності. Жанр Пародія на рицарські романи, авантюрний роман, побутовий роман, роман «великої дороги», філософський роман. Композиція 2 частини. Конфлікт Уявний світ – дійсність; ілюзія - реальність; благородні наміри - неможливість їхнього втілення. Кількість персонажів 660 Головні герої Дон Кіхот і Санчо Панса.
4. Подивитися художній фільм "Дон Кіхот" (1957 р.).
5. Подивитися відеоурок. Виписати в зошити: 1- визначення "донкіхотства"; 2- "кодекс честі" донкіхотів нашого часу; 3- підсумки.
6. Опрацювати інформаційні картки. 
7. Домашне завдання: прочитати за підручником с. 213-223; розгадати кроссенс.

Дистанційне навчання

19.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Міґeль де Сервaнтес Саавeдра (1547— 1616). «Дон Кіхот» (І частина).  Історія створення роману, його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору (ситуації «великої дороги», випробування)".

1. Подивитися освітній відеоролік "Біографія Мігеля де Сервантеса Сааведри".
2. Переглянути експрес урок "Мігель де Сервантес Сааведра. "Дон Кіхот".
3. Опраювати інформаційні картки "Історія створення роману "Дон Кіхот".
Записати зміст картки в зошити.
Записати зміст карток в зошити.
4. Домашне завдання: опрацювати за підручниом с. 208 - 212.

 Дистанційне навчання

15.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. Гуманістична цінність трагедії В.Шекспіра, її популярність серед різних поколінь".

1. Опрацювати тестові завдання.

ПЕРЕВІР СЕБЕ!

Тестові завдання

1.     У чому полягала причина туги Ромео?

а) у коханні до Джульєтти;

б) у коханні до Розаліни;

в) у ворожнечі двох сімей.

2.     За кого батьки хочуть видати заміж Джульєтту?

а) за Тібальта;

б) за Бенволіо;

в) за Паріса.

3.     Як познайомилися Ромео і Джульєтта?

а) на балу у Капулетті;

б) на святі у Монтеккі;

в) на площі у Вероні.

4.     У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:

а) Ромео;

б) Меркуціо;

в) Тібальт.

5.     Чому загинув Тібальт?

а) був заколотий Ромео;

б) помер від чуми;

в) був убитий Бенволіо.

6.     Як Ромео був покараний князем?

а) посаджений під домашній арешт;

б) посаджений до в’язниці;

в) висланий з міста.

7.     Що радить Ромео брат Лоренцо?

а) розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;

б) перечекати у Мантуї;

в) поїхати з міста.

8.     Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?

а) утекти з міста;

б) випити “отруту”;

в) кинутися з башти.

9.     Чому Ромео отруївся?

а) дізнався про "смерть" Джульєтти;

б) життя не мало сенсу для нього;

в) був винен у смерті інших людей.

10.                       Що було причиною смерті Ромео і Джульєтти?

а) примха долі;

б) ворожнеча між Монтеккі і Капулетті;

в) сильне взаємне кохання.

11.                       Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?

а) примиряються;

б) ворогують ще сильніше;

в) не звертають уваги один на одного.

12.                       Що стане пам'яткою про кохання Ромео і Джульєтти у Вероні?

а) трагедія про їхню любов;

б) пам'ятники із золота;

в) любов їхніх батьків.

2. Згадати епізоди трагедії.


3. Опрацювати інформаційні картки.
4. Записати в зошити зміст схеми "Пафос трагедії".
5. Ромео і Джульєтта - "вічні образи" світової літератури.
Ромео і Джульєтта – герої однойменної трагедії Вільяма Шекспіра. Образи цих персонажів уже декілька століть люди вважають вічними. Це можна пояснити великою любов’ю хлопця до дівчини, чи жінки до чоловіка, яке зараз зустрічається не завжди. Ромео і Джульєтта померли заради того, щоб бути разом. Цей вчинок – поганий. Але сам факт присутності сильної любові між закоханими є еталонним. Ромео і Джульєтта були молодими людьми, але ніхто з них не пошкодував життя заради кохання. Літературні образи Ромео і Джульєтти – це вічні символи кохання. Смерть у творі Шекспіра відіграє більше художню роль для емоційного фіналу. Насправді автор хотів показати, яким має бути справжнє кохання. Це самовіддане, щире й беззаперечне кохання, коли і чоловік, і жінка готові на все заради того, щоб бути разом.
6. Домашне завдання.

 Дистанційне навчання

12.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція) ".
1. Пригадати сюжет трагедії за допомогою кроссенсу.
(Кроссенс– асоціативна головоломка нового покоління.  Дев’ять зображень розташовані в ньому таким чином, що кожен малюнок має зв’язок із попереднім і наступним, а центральний об’єднує по смислу відразу декілька).


Орієнтовні відповіді.
1.    Знайомство Ромео і Джульєтти на балу.
2.    Історія юного кохання.
3.    Ворожнеча між двома родинами.
4.    Закоханих намагаються розлучити.
5.    Допомога брата Лоренцо.
6.    Поєдинок між Ромео і Парісом.
7.    Удавана смерть Джульєтти.
8.    Тернистий шлях  до гармонії у світі.
9.    Кохання - вічне, непереможне.

2. Характеристика твору В. Шекспіра.
3. Образи Ромео і Джульєтти.
Орієнтовні відповіді.
4. Опрацювати інформаційну картку "Як кохання змінило героїв".

РОМЕО

ДЖУЛЬЄТТА

ДО зустрічі

мрійник

меланхолік

безтурботна

наївна

молоденька дівчинка

не закохана

ПІСЛЯ

мужній

відданий

закохана

енергійна

безпосередня

відверта

мудра

активна жінка

5. Ставлення героїв трагедії до кохання.

Герої

Цитати з твору

 Бенволіо

 

 

 

Ромео (до зустрічі з Джульєттою)

 

 

Меркурціо

 

 

Ромео І зустріч

 

Лоренцо

 

 

Джульєтта

 

 

 

Ромео

«Кохання чарівне на вигляд, насправді ж – деспотичне і жорстоке»;

«Сліпе кохання манівцями веде примхливо і керує нами»;

 

«Страшна ненависть, та любов страшніша»;

«Любов – цедим, що в’ється від зітхання»

Безумство мудре – ось що є любов. Воноотруює й зцілює кров».

 

«Ми витягнем тебе з того багна, Ах ,вибач, я хотів сказати – з любові».

 

«Кохання може все і все здолає»

 

«Коханці пройдуться по павутинці, яка літає літом у повітрі, і не впадуть»

 

«Любов багата ділом – не словами, – й пишається собою без прикрас… Але моя любов така велика й так зросла безмежно, що я злічить не можу й половини її скарбів…»

 


«Яке ж солодке й справді те кохання, якщо лиш тінь твоя – велике щастя»

6. Переглянути відеокліп "Прохання заради кохання".
7.  Домашне завдання.
Творча робота. Розшифруй анаграми.
Анаграма - це тип гри, який створює слово, фразу або ім'я, утворене шляхом перестановки букв іншого слова або фрази, використовуючи оригінальні букви точно один раз.
     * тобто, з поданих анаграма складіть слова-деталі з драми Шекспіра.

Скласти сенкани до слів Ромео, Джульєтта.

Дистанційне навчання

05.02.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
" Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів".

1. Опрацювати літературні картки.

 2.  Подивитися буктрейлер до трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта".

3. Прослухати аудіокнигу  В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта" (скорочено).
4. Подивитися художній фільм "Ромео і Джульєтта" (2013 р.).
5. Домашне завдання: прочтати по підручнику уривки трагедії В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта": с. 192-207.

Дистанційне навчання

01.02.2024р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Вiльям Шекспiр. Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (через описи природи, змалювання сили почуттів та ін.) Художні особливості сонетів  В. Шекспіра".
1. Подивитися експрес-урок "Сонети Шекспіра".
2. Опрацювати інформаційні картки.

3. Прослухати  сонети Щекспіра № 66, 116, 130.
4. Домашне завдання: опрацювати за підручником 190-192, вивчити сонет Шекспіра (за власним вибором).

Дистанційне навчання

29.01.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Вiльям Шекспiр (1564—1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва".

1. Подивитися освітній відеоролік "Вільям Шекспір".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Переглянути відеопрезентацію "Вільям Шекспір".

4. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 186-190, створити у зошитах хронологічну таблицю життя і творчості В. Шекспіра.

Дистанційне навчання

25.01.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Ф. Петрарка. Сонети  № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя і героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Словникова робота.
3. Ідеал жінки, що оспівував Франческа Петрарка.
4. "Книга пісень"-лірична сповідь Петрарки.
5. Прослухати сонети Ф. Петрарки.


6. Домашне завдання: вивчити сонет Петрарки на с. 184-185 (за вибором). 

 Дистанційне навчання

22.01.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Франческо Петрарка (1304—1374) – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень»".
1. Подивитися відеопрезентацію " Ф, Петрарка-перший гуманіст Європи". Скласти стислий конспект.
2. Опрацювати інформаційні картки.

3. Переглянути відео "Петрарка. Цікаві факти життя".
4. Подивитися відеоролік "Франческо Петрарка та кохання його життя".
5. Домашне завдання: опрацювати матеріал підручника на с. 181-184, вивчити конспект.

Дистанційне навчання

18.01.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Епоха  Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ  античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури".

1. Опрацювати інформаційні картки. Скласти стислий конспект в зошитах.
2. Домашне завдання: опрацювати матеріал підручника на с. 178-181, вивчити конспект.

Дистанційне навчання

15.01.2024 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Аліг’єрі Дáнте (1265–1321) . Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання".
1. Переглянути освітній відеоролік "Данте Аіг'єрі".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Теорія літератури.
4. Прочитати сонет 11 ("В своїх очах вона несе кохання…").
5. Аналіз твору.
6. Прослухати сонет Данте.
7. Підсумки.
8. Домашне завдання: опрацювати матеріал підручника на с. 166-171, вивчити сонет 11.

 Дистанційне навчання

21.12.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Література середньовічної Європи: основні тенденції і жанрово-тематичне розмаїття «Пісня про Роланда» (Х ст.). Історична основа твору і поетичне переосмислення в ньому реальних подій. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Образна система. Особливості поетичної мови твору".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Подивитися буктрейлер "Пісня про Роланда".
3. Прослухати аудіокнигу "Пісня про Роланда" (скорочено).
4. Сюжет твору.
5. Записати зміст карток в зошити.
6. Символи у поемі.
7. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 151 - 165, запитання на с. 165 - 166.

Дистанційне навчання

18.12.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"ПЧ  № 2. Творчість Рудакі. Газелі, рубаї, бейти".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Переглянути відеопрезентацію "Абу Абдаллах Джафар Рудакі".
3. За бажанням вивчити поезію Рудакі.

Дистанційне навчання

11.12.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Золота доба персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники Омáр Хайям. (бл. 1048 — після 1122) . Рубаї. Лаконізм і місткість  жанру рубаї. Основні теми і мотиви творчості Омара Хайяма. Злиття образу автора і ліричного героя-філософа".
1. Золота доба персько-таджицької лірики.
2. Переглянути освітній відеоролік "Омар Хайям".
3. Подивитися відео"Найцікавіші факти про життя поета і філософа Омара Хайяма".
4. Опрацювати інформаційні картки.
5. Творчість Омара Хайяма.
6. Подивитися відео "Рубаї Омара Хайяма".
7. Опрацювати за підручником с.145-150, усно відповідати на запитання підручника: с.151.
8. За бажанням виконати творчі завдання.
 

Дистанційне навчання

07.12.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Ду Фу (712—770). «Пісня про хліб і шовк», «Подорожуючи, вночі описую почуття». Зв'язок поезії Ду Фу з історичною реальністю. Вплив конфуціанства на його світогляд. Національні образи, символи в ліриці митця. Образ ліричного героя, його сприйняття життя і природи, почуття, мрії, ідеали, дума про батьківщину".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Переглянути освітній відеоролік "Лірика Ду Фу".
3. Записати в робочі зошити "Особливості лірики Лі Бо".
4. Аналіз віршів Лі Бо.

Назва

поезії

Тема

Художні

образи

Ідея

Основна думка

Вид

лірики

Ду Фу   «Пісня про хліб і шовк»

Мрія про мир, відродження країни, припинення війни

Піднебесна воїни, війна, серпи, мотики, рала, шовк

Уславлення мирної праці,

засудження війни

Людина повинна жити, працювати й творити, а не воювати

Громадянська лірика

Ду Фу   «Весняний краєвид»

Вірний син своєї землі сумує через війну  на Батьківщині

Країна,квіти, війна, птахи журливі

Мрія про відродження країни;

засудження війни

Навесні все повинно радіти: і природа,  і люди

Громадянська лірика

5. Прослухати вірші Ду Фу.
6. Творче завдання.

7. Опрацювати за підручником с.142-144, усно відповідати на запитання підручника: с. 145. 

Дистанційне навчання

04.12.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан.  Лі Бо (701—762). «Сосна біля південної галереї»,  «Печаль на яшмовому ґанку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя".


1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Переглянути освітній відеоролік "Лірика Лі Бо".
3. Записати в робочі зошити "Особливості лірики Лі Бо".
4. Аналіз віршів Лі Бо.

5. Прослухати вірші Лі Бо.
6. Висновки.

7. Опрацювати за підручником с.135-141, усно відповідати на запитання підручника. 

Дистанційне навчання

30.11.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Вплив релігії, філософії на літературу в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході і Сході".

1. Опрацювати інформаційні картки. Зробити стислий конспект.

2. Домашне завдання: за підручником опрацювати с.130-135; вивчити конспект.

Дистанційне навчання

20.12.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Пýблій Овíдій Назóн (43 р. до н.е. – бл. 18 р.н.е.) Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). Образ відторгнення поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору («Сумні елегії»)".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашне завдання: опрацювати за підручником с. 118-124; усно відповідати на запитання на с. 124.

Дистанційне навчання

16.11.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Квінт Горáцій Флакк (65-8 рр. до н.е.). “До Мельпомени” («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку".

1. Опрацювати інформаційні картки "Квінт Горáцій Флакк".
2. Словникова робота.
3. Аналіз оди "До Мельпомени".
4. Прослухати оду "До Мельпомени".
5. Паспорт твору.                                                                                                                                      Автор – Квінт Горацій Флакк (Італія)                                                                                        Жанр – ода                                                                                                                                          Тема – безсмертя мистецтва                                                                                                              Ідея – ствердження, що мистецтво вічне                                                                               Основна думка –  слава поета вічна, бо його вірші будуть жити в наступних поколіннях         Художні засоби епітети: дощ уїдливий, гризький; в нестриманій сваволі; літ невпинний та ін.
6. Домашне завдання: опрацювати підручник на с. 114-117.

Дистанційне навчання

13.11.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Пýблій Верґíлій Марóн   (70-19 рр.до н.е).  “Енеїда”  (огляд) («Заспів», «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму»). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. Образ Риму".

1. Подивитися освітній відеоролік "Золота доба"давньоримської літератури".
2. Відтворити в зошитах схему "Вергілій".
3. Поема Вергіля "Енеїда".
4. Прослухати стислий переказ поеми Вергілія "Енеїда".
5. Домашне завдання.
  

Дистанційне навчання

09.11.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Есхіл (бл. 525 – бл. 456 рр. до н.е.). «Прометей закутий».  Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. Втілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії".

1. Прослухати біографію Есхіла.
2. Трагедія Есхіла "Прометей закутий". Прослухати зміст трагдеії (скорочено).
 3. Опрацювати інформаційні картки. 

4. Домашне завдання: опрацювати с. 94-103; усно відповідати на запитання на с. 103-104. 

Дистанційне навчання

06.11.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької  драми – трагедія і комедія".

1. Опрацювати інформаційні кртки.
2. Подивитися відеоролік"Театр і драматургія в Давній Греції".
3.  Це цікаво!!!
"10 фактів про давньогрецький театр". 
 4. Переглянути відео "5-е диво: театр в Епідавре".
5. Домашне завдання: опрацювати с. 88-93; усно відповідати на запитання на с. 93.

Дистанційне навчання

02.11.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Сапфо (VІІ-VІст. до н.е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…»). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Подивитися біографію Сапфо.


3. Переглянути відео "Гімн Афродіте".

4. Прослухати вірш Лесі Українки "Сапфо".

5. Домашне завдання: прочитати по підручнику с. 84-88, опрацювати літературний практикум на с.88. 

Дистанційне навчання

30.10.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей (VІІ ст. до н.е.) «Добре вмирати тому…».  Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція".

1. Опрацювати інформаційні картки "Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції".
2. Переглянути експрес-урок "Тіртей. "Добре вмирати тому...".
3. Біографія Тіртея.
4. Подивитися відеоролік " Як спартанці готувалися до жорстоких боїв".
5. Аналіз елегії.
6. Переглянути відеозапис вірша Тіртея "Добре вмирати тому...".

7. Домашне завдання: прочитати по підручнику с. 79-83; усно відповідати на запитання на с. 84; вміти аналізувати вірш.

Дистанційне навчання

19.10.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"РМ (п) Порівняльна характеристика літературних героїв Ахілла і Гектора".

1. Робота з анкетами персонажів твору.
Ахілл                                                                                                                                                         Імя – Ахілл.                                                                                                                                          Вік – юний.                                                                                                                                       Батьки – морська богиня Фетіда та Пелей – земний правитель.                                           Місце проживання– Фессалія.                                                                                             Зовнішність – красивий юнак, міцної статури.                                                                       Вподобання, інтереси – військові вправи, зброя.                                                              Сімейний стан – неодружений.                                                                                                           Слабкі риси– нестриманість, безпричинний гнів, жорстокість.                                                     Як загинув – від стріли Паріса, що потрапила в п’яту – єдине слабке місце.
Гектор                                                                                                                                                Імя – Гектор.                                                                                                                                              Вік – досить молодий чоловік.                                                                                              Батьки – цар Трої Пріам та цариця Гекуба.                                                                            Місце проживання – місто Троя.                                                                                         Зовнішність – приємна.                                                                                                               Вподобання, інтереси – військові забави, виховання сина.                                                      Сімейний стан – одружений, має дружину Андромаху і малолітнього сина.                              Слабкі риси–іноді вагається, сповнений  непевності.                                                                        Як загинув – у двобої з Ахіллом, від його зброї.                                                                  
2. Розглянути "Семантичні карти персонажів".
3. Порівняльна характеристика Ахілла і Гектора.
4. Проблемне запитання.
5. Складання характеристики Ахілла і Гектора.
Образи Ахілла і Гектора як уособлення ідеалу людини, воїна, героя.
(Оріентовний план)
І. Вступ. Ахілл і Гектор - найхоробріші воїни ахейців та троянців.
ІІ. Основна частина. Хто ж із них найгідніший?
1) Походження героїв.
2) Якості воїна.
3) Риси характеру.
4) Ставлення інших героїв твору.
ІІІ. Висновок. Ахілл і Гектор - справжні воїни, справжні герої.
6. Написати в зошитах твір на тему "Образи Ахілла і Гектора як уособлення ідеалу людини, воїна, героя".

Дистанційне навчання

16.10.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд ) («Двобій Ахілла і Гектора», «Пріам у Ахілла»). Образи Ахілла і Гектора (порівняльна характеристика образів). Гуманістичнийй зміст «Іліади». Катарсис".

1. Повторити вивчений матеріал.
2. Подивитися презентацію "Гомер та його значення в історії європейських літератур".
3. Прослухати аудіокнигу Гомера "Іліада" (скорочено).
4. Переглянути уривок з фільму "Троя" "Гектор вбиває Патрокла".
5. Подивитися відео "Двобій Ахілла і Гектора".
6. Переглянути уривок "Пріам у Ахілла".
7. Аналіз пісні 24.
8. Подивитися уривок "Поховання Гектора".
9. Теорія літератури. Записати в зошити поняття "катарсис".
10. Домашне завдання: опрацювати по підручнику с. 66-79, відповідати на запитання на с. 88-79 (усно).

Дистанційне навчання

12.10.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Давньогрецька міфологія. Основні цикли давньогрецьких міфів. Міфологічна основа героїчного епосу.  Відображення історичних подій у міфах троянського циклу (Паріс викрадає Єлену. Смерть Ахілла. Троянський кінь)Ключові образи циклу, їх гуманістичний зміст. Міфологічні символи (яблуко розбрату, троянський кінь та ін.)".

1. Словникова робота.
2.  Основні цикли давньогрецьких міфів.
3. Переглянути експрес-урок "Античність. Міфи троянського циклу".
4. Опрацювати інформаційні картки "Міфи троянського циклу".
Перегляд уривка з фільму "Троя" ("Через жінку війни не буде...").
Перегляд уривка з фільму "Троя" ("Дуель між Ахіллом і Гектором").
Перегляд уривка з фільму "Троя" ("Троянський кінь").
5. Історичність Троянської війни.
4. Домашне завдання: опрацювати по підручнику с. 51-63, відповідати на запитання на с. 63 (усно).

Дистанційне навчання

09.10.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.)".

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Опрацювати відеопрезентацію "Античність".
3. Ознаки доби Античності.
4. Домашне завдання.

Дистанційне навчання

02.10.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи,  моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя".

1. Подивитися відео "Коран - священна книга ісламу".
 2. Опрацювати інформаційні картки.

5. Домашне завдання: опрацювати по підручнику с. 32-38; виконати літературний практикум на с. 38-39. 

Дистанційне навчання

28.09.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"РМ № 1 (у). Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)".

1. Словникова робота. 
2. "Притча про сіяча".


3. "Притча про заблудшу вівцю й загублену драхму".


4. "Притча про блудного сина".


5. Домашне завдання.

Дистанційне навчання

25.09.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Біблія. Новий Заповіт (Євангеліє). Ключові ідеї Нового Заповіту. Афоризми Нового Заповіту".

1. Опрацювати інформаційні картки. 
2. Прочитати по підручнику с. 28-31;
    подивитися художній фільм "Життя Ісуса".

Дистанційне навчання                                                                                                              21.09.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Біблія. Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого Заповіту".

1. Опрацювати інформаційні картки. 

2. Прослухати аудіокнигу "Легенда про Мойсея".
3. Божі заповіді (вивчити напам'ять).
4. Подивитися художній фільм "Десять заповідей" (2006 р.).
5. Прочитати по підручнику с. 27-28;
    пояснити біблійні афоризми: 
  • манна небесна;
  • обітована земля;
  • кара Божа;
  • книжники й фарисеї;
  • пізнавайте за плодами.


Дистанційне навчання

18.05.2023 р.

8 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: 
"Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки. Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі".

1. Опрацювати інформаційні картки "Біографія та художній світ Барбари Космовської".
2. Огляд книг  Б. Космовської  про Бубу.
3. Подивитися буктрейлери до твору Барбари Космовської.

4. Прослухати аудіокнигу Б. Космовської "Буба" (скорочено).
5. Домашнє завдання: розгадати кросворд.

Комментариев нет:

Отправить комментарий