Дистанційне навчання
21.11.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "ПЧ Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда»".
Дистанційне навчання
18.11.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно".
Дистанційне навчання
14.11.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Українська тема в поемі Дж. Байрона «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу".
“Мазепа” Байрон аналіз (паспорт)Автор – Джордж Байрон
Рік написання – 1818
Жанр – поема
Поема Дж. Байрона — це ліро-епічна поема, монолог-сповідь Мазепи. Автора цікавить плин почуттів, рух думок героя, політ його уяви.
Тема – страждання самотнього і приреченого гетьмана України.
Ідея – оспівування мужності та витримки, самовладання у найтяжчих випробуваннях, возвеличення незламності духу під ударами долі.
Головні герої поеми “Мазепа”:
Гетьман Іван Мазепа – головний герой
Карл XII
Дружина графа Фальбовського Тереза.
Композиція. 20 невеликих розділів.
Історичні події, зображені у творі: розгром шведів російськими військами Петра I під Полтавою 1709 року та втеча Мазепи з Карлом XII до Туреччини.
Образ Мазепи у поемі Байрона Гетьман зображений на початку й наприкінці твору людиною похилого віку, йому 70 років. Сильний, сміливий, здатний зберегти самовладання у найскладнішій ситуації. Він не може змінити хід історії, але завжди береже свою честь і гідність, залишається людяним. Образ Мазепи досить багатогранний. У поемі він змінюється зовнішньо під вагою прожитих років, але зберігає головне: мужність, силу, тверезість розуму, шляхетність.
– Риси романтичного героя в образі Мазепи. Він похмурий, самотній, вірний високим ідеалам (кохання, дружби, свободи, вірності вітчизні), волелюбний, внутрішньо незалежний.
– Риси «байронічного героя» у характері Мазепи. «Шляхетний злочинець», самотній, нескорений, волелюбний, бунтар зі страдницькою душею, в якій відбиваються настрої «світової скорботи»; смілива вдача, могутня воля, титанічна постать
Символічні образи
«Дика країна», у якій «дикі степи», «дикий праліс», «дика площина» символічні образи, що створюють емоційний, романтичний образ України, що є вільною, але ще неосвоєнною землею.
Образ долі, яка переслідує усіх героїв. Доля відвернулася від шведів під Полтавою, від короля Карла XII, прирікши його на втечу, доля звела Мазепу з Терезою, подарувавши йому таке сильне кохання, але й розлучила їх (адже Мазепа нічого не знає про подальшу долю своєї коханої), доля врятувала його, принісши в Україну, й зробила Мазепу гетьманом.
Образ коня. У романтичній літературі кінь є символом вдачі, людської долі. Тому стає зрозумілим, чому Карл XII втрачає своїх коней (доля відвернулася від нього), а Мазепа зберіг свого коня (доля до нього прихильна). Образ «дикого коня», що ніс Мазепу через ліси й степи з Польщі в Україну – символ нестримної пристрасті майбутнього гетьмана, і фатальної долі, і втілення смерті, що очікувала Мазепу, і кари небесної за його вчинок (порушення подружньої вірності), і символ несхитної волі, що є у Мазепи і яка й приводить його до гетьманства. Із цим образом нерозривно пов’язаний і образ України, яка постає вільною країною, що повинна рухатися у майбутнє. Бурхливі потоки, потужні хвилі, сильні вітри уособлюють пристрасті, що охопили героя.
Вороння символізує смерть.
Степ — вільнолюбивий дух Мазепи.
Буйний чагарник, ліс — перепони, які траплялися на його життєвому шляху. Вечірній холод, туман, морок, тьма, ридання вітру, похмуре небо підсилюють страждання Мазепи. Ранок, біла мла, схід сонця є символом надії.
Образ вершника Мазепи це символ: неспокійної душі; – нескореної сили; постійної небезпеки; уособлення вільної людини; символ свободи, нації.
9. Домашнє завдання: по ідручнику прочитати с. 67- 68 та уривки з поеми "Мазепа" (с.71-75).
Дистанційне навчання
11.11.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Дж. Байрон «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона".
7. Домашнє завдання: опрацювати с. 66-68; 70.
Дистанційне навчання
07.11.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Джордж Гордон Ноел Байрон (1788-1824). «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета".
7. Домашнє завдання: опрацювати с. 62-70 підручника.
Дистанційне навчання
04.11.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "«Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах Г. Гейне. Особливості поетичної мови творів".
Дистанційне навчання
24.10.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Образ ліричного героя в збірці Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). «Не знаю, що стало зо мною…»".
21.10.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне. «Книга пісень» . Особливості композиції збірки".
Дистанційне навчання
17.10.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах".
Дистанційне навчання
10.10.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "РМ (п). Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз»)".
Дистанційне навчання
07.10.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості»".
Дистанційне навчання
03.10.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея".
Дистанційне навчання
30.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»".
Дистанційне навчання
26.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете".
Дистанційне навчання
23.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова".
Роман Свіфта не вміщається в рамки якогось одного жанру, він є блискучим жанровим синтезом.
У ньому присутні елементи утопії, дидактики, фантастики, алегорії, казки, мемуаристики, представляючи складне поєднання художніх прийомів і засобів для вираження єдиної чітко злагодженої концепції, на якій тримається єдність роману. Спочатку роман нагадує забавну казку. Поступово, однак тон розповіді стає більш серйозним, підбиваючи читача до найголовнішого – природу людини і суспільства. «Подорожі Гуллівера» – памфлет.
Дистанційне навчання
Дистанційне навчання
16.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»".
Дистанційне навчання
12.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору".
Дистанційне навчання
09.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)".
5. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 9-13; вивчити конспект.
Дистанційне навчання
05.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців".
1. Переглянути освітній відеоролік .
Дистанційне навчання
03.09.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі".
для робіт із зарубіжної літератури
учня/учениці 9-.... класу
Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11
(прізвище, ім'я в родовому відмінку)
- · Які ви знаєте священні книги людства?
- · Кого Бог створив «на Свій образ»?
- · З якої книги Десять Заповідей? Назвіть ці Заповіді.
- · Культуру яких народів охоплює античність?
- · У чиїх творах уперше в світовій літературі представлено людину та її світ?
- · Яка антична поетеса зобразила кохання як сильну пристрасть, що ставила людину на межі життя і смерті?
- · Засновником якого жанру вважається Есхіл?
- · Що таке катарсис?
- · Хто є автором «Енеїди»?
- · Яких найвидатніших китайських поетів епохи Середньовіччя ви знаєте?
- · Останній поет доби Середньовіччя, автор сонету «В своїх очах вона несе Кохання...».
- · Герої якої доби Ромео і Джульєтта, Гамлет, Дон Кіхот?
- · Які образи у літературі називаються вічними?
- · Хто автор п’єси «Міщанин-шляхтич»?
- · Які письменники представляють літературу століття XX – XXI ст.?
2. Теорія літератури.
Літерату́рний жанр – тип літературного твору, один із головних елементів систематизації літературного матеріалу, класифікує літературні твори за типами їх поетичної структури.
4. Поглиблення знань про літературні жанри.
- - трагікомедія;
- - роман у новелах;
- - роман у віршах;
- - кіноповість;
- кіноновела тощо.
Стиль – сукупність ознак, які характеризують мистецтво певного часу та напряму або індивідуальну манеру художника стосовно ідейного змісту й художньої форми. Розрізняють стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників).
Стиль письменника – ідейно-художня своєрідність його творів, зумовлена особливостями таланту, світоглядом, життєвим досвідом, характером, загальною культурою, орієнтуванням на певні зразки.
Складники стилю письменника: - тематика, - образотворчість, - сюжетно-композиційні особливості, - поетична мова.
5.
Ніж у негідника живився при столі.
Сухим окрайчиком задовольнятись краще,
Ніж губи мазати в чужому киселі.
2) Гей, у славному та у городі у Муромлі
Та у тому селі та Карачаєві
Гей, то не старий дуб к землі нагинається,
Батьку‑матері уклоняється:
«Благослови, батьку та матір рідна,
У славний город Київ з’їздити,
Сонечку стольнокиївському
Князю Володимиру служити.
Віри християнської та боронити!»
Йде осінній дощ.
4) «Гребінці коштували дорого, вона знала це, і її серце давно вже нило від того, що не було ніякої надії купити їх. Тепер вони належали їй, але де ж ті коси, що їх прикрасили б ці довгождані гребінці. А проте вона міцно притисла їх до грудей, підвела нарешті затуманені сльозами очі, усміхнулась і промовила:
— У мене дуже швидко росте волосся, Джиме!
Делла підскочила, як ошпарене котеня, і вигукнула:
— О Господи!
Джим ще не бачив свого чудового подарунка. Вона хутенько подала йому на долоні ланцюжок. Матовий коштовний метал, здавалося, засяяв відбитим світлом її гарячої і щирої радості.
— Ну, правда ж гарний, Джиме? Я обнишпорила все місто, поки знайшла його. Тепер ти можеш дивитися, котра година, хоч сто разів на день. Дай‑но мені свій годинник. Я хочу побачити, який вигляд він матиме з ланцюжком.
Але Джим не послухався — він ліг на кушетку, заклав руки під голову й усміхнувся.
— Делл, — сказав, — давай сховаємо свої подарунки до іншого часу. Вони занадто гарні, щоб так зразу ними користуватися. Я продав годинник, щоб купити тобі гребінці. А тепер, гадаю, пора смажити котлети.
Волхви, ті, що принесли дари немовляті в яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки, бо вони були мудрі, і дари їхні були мудрі, можливо, їх можна було навіть замінити, якщо траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі й зовсім не мудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома мудреців наших днів треба сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони. Це всюди так. Вони і є волхви».
5) П а н Жу р д е н. Ви мені прислали такі вузькі шовкові панчохи, що я ледве в них вліз. Ось маєте: аж дві петельки луснуло.
(Відповіді: О.Хайям. Рубаї; билина «Ілля Муромець і Соловей Розбійник»; Мацуо Басьо. Хоку; новела О.Генрі. «Дари волхвів»; комедія «Міщанин-шляхтич» Мольєра).
6. Опрацювати підручник на с. 6-7; вивчити теоретичний матеріал.
Дистанційне навчання
27.05.2024 р.
9 класЗарубіжна література
10 клас
- Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» (Пекло, І, V)
- Вільям Шекспір «Гамлет»
- Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
- Волт Вітмен «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя)
- Стендаль «Червоне і чорне»
- Густав Флобер «Пані Боварі»
- Оскар Вайльд «Портрет Доріана Грея».
- Шарль Бодлер «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).
- Поль Верлен «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
- Артюр Рембо «Голосівки», «Моя циганерія».
- Моріс Метерлінк «Синій птах».
- Паоло Коельйо «Алхімік».
- Мо Янь «Геній».
- Ніл Річард МакКіннон Ґейман «Чому наше майбутнє залежить від читання» або «Кораліна».
- Йоанна Яґелло «Кава з кардамоном».
Дистанційне навчання
14.05.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
13.05.2024 р.
9 класЗарубіжна література
3. Проаналізувати характеристику образів головних персонажів твору Еріка Сігела.
Дистанційне навчання
07.05.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
06.05.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
30.04.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Випадковий натовп можна спостерігати на місці дорожньо-транспотрної аварії, складається з зацікавлених перехожих.
Експресивний натовп - це скупчення людей, які відверто виражаюь свої емоції. Може виникати під час релігійних обрядів, карнавалів, концертів музичних кумирів.
Конвенційний натовп складається з людей, які поєднані спільними інтересами та дотримуються низки правил. Як приклад групи вболівальників - фанатів футбольних команд, тощо.
Дієвий натовп. Його вважають найбільш значущим у соціально-політичному відношенні. Його поділяють на такі підвиди: агресивний, панічний, здирницький.
Одним цікавим фактором масової поведінки є однаковий вираз людських облич. Це пояснюється тим, що сильне переживання певного емоційного стану впливає на мускулатуру обличчя та спричиняє напруження тих самих м'язів у багатьох людей. Обличчя стають схожими, з'являється узагальнене обличчя маси. Через це явище виникає багато труднощів під час спроб ідентифікувати учасників масових заворушень.
Влада в тоталітарному суспільстві зацікавлена в тому, щоб народ, маси були покірними, духовними рабами, які приймають усе, що ця влада їм запропонує.Прозріння буває важким і небезпечним, як це показано у творах Р. Д. Бредбері, зокрема у романі "451 градус за Фаренгейтом".
* Хто з героїв твору Бредбері "451 градус за Фаренгейтом" сказав ці слова:
- "Зрештою, ми живемо в таку пору, коли люди не мають жодної цінності. Людина - наче паперова серветка : в неї висякуються, зминають, викидають. Ніхто не має свого обличчя."
- "Насамперед ми повинні побудувати фабрику дзеркал і цілий рік випускати дзеркала, дзеркала й нічого більше, що люди могли добре роздивитися себе в них".
- "А ще думав про книжки. І вперше зрозумів, що за кожною стоїть людина. Людина плекала свої думки. Потім витрачала хтозна -скільки часу, аби їх викласти на папері. А мені це досі й на думку не спадало."
- " Життя коротке, отож треба перш за все працювати, а після роботи - розважатися досхочу. І навіщо навчатися чогось іншого, крім уміння натискувати на кнопки, вмикати перемикачі, загвинувати гайки і припасовувати болти".
- Ні, нього не було вибору. Його дід і батько були пожежниками. Він навіть уві сні бачив себе пожежником.
Дистанційне навчання
29.04.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
23.04.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Зарубіжна література
Дистанційне навчання
16.04.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
15.04.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
09.04.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Дистанційне навчання
01.04.2024 р.
9 класЗарубіжна література
1.Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду? чим займається?).
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
3. Чи є прототип?
4. Портрет героя ( відповідність його внутрішньому світу).
5. Характер персонажа (у розвитку чи епізодично).
6. Соціальне значення героя.
7. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
8. Психологія характеру ( духовне багатство, моральна краса чи потворність).
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Як пов'язаний з іншими героями ( кармічним (життєвим), емоційним, духовним зв'язком)?
10. Мова як засіб самовираження героя.
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.
2. На допомогу учневі.
Дистанційне навчання
26.03.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Дистанційне навчання
25.03.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Бернард Шоу. "Пігмаліон". Динаміка образу Елайзи Дулітл".
Дистанційне навчання
12.03.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Бернард Шоу (1856–1950). Особливості світогляду Б. Шоу. «Пігмаліон»".
Дистанційне навчання
11.03.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "«Ляльковий дім». Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу".
Дистанційне навчання
05.03.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "«Ляльковий дім». Образ Нори".
Дистанційне навчання
04.03.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої)".
Дистанційне навчання
27.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. Генрік Ібсен (1828–1906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм), його новаторство".
Дистанційне навчання
20.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "М. В. Гоголь «Шинель». Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція".
3. Домашня робота: підготуватися до контрольної роботи з теми "Реалізм".
Дистанційне навчання
19.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "М. В. Гоголь «Шинель». Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору".
Працелюбність, Смиренність, лякливість,
скромність, покірність, беззахисність,
щирість, доброта невпевненість в собі,
безхарактерна особа.
Реальний світ
Світ літер і паперів. Світ реального життя.
комфорт, задоволення, холодне, злиденне існування,
радість,щастя. вороже оточення колег,
Фантастичний світ
мрія захисток від морозу
дорогоцінність впевненість
предмет ШИНЕЛЬ радість
гордості життєва мета
символ високого статусу у суспільстві
Дистанційне навчання
13.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "«Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору".
Дистанційне навчання
12.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Критика суспільства в комедії Гоголя "Ревізор". Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси".
1. «Я как будто предчувствовал: сегодня мне всю ночь снились какие-то две необыкновенные крысы. Право, этаких я никогда не видывал: черные, неестественной величины! Пришли, понюхали - и пошли прочь». (________)
2. «…есть так хочется и в животе трескотня такая, как будто бы целый полк затрубил в трубы. Вот не доедем, да и только, домой! … профинтил дорогою денежки, голубчик, теперь сидит и хвост подвернул…» (__________)
3. «Отчего же нет? Я видел сам, проходя мимо кухни, там много готовилось. И в столовой сегодня поутру двое каких-то коротеньких человека ели семгу и еще много кой-чего». (_________)
4. «Фи, маменька, голубое! Мне совсем не нравится: и Ляпкина-Тяпкина ходит в таком, и дочь Земляникина тоже в голубом. Нет лучше я надену цветное». (__________________________)
5. «Да для вас … еще ничего не готово. Простого блюда вы не будете кушать, а вот как барин ваш сядет за стол, так и вам того же кушанья отпустят». (________________)
6. (входя и останавливаясь, про себя). «Боже, Боже! Вынеси благополучно; так вот коленки и ломает. (Вслух, вытянувшись и придерживая рукой шпагу.) Имею честь представиться: судья здешнего уездного суда, коллежский асессор…» (__________________)
7. «Очень может быть. (Помолчав.) Могу сказать, что не жалею ничего и ревностно исполняю службу. (Придвигается ближе с своим стулом и говорит вполголоса.) вот здешний почтмейстер совершенно ничего не делает: все дела в большом запущении, посылки задерживаются…Судья тоже…в присутственных местах держит собак и поведения…самого предосудительного». (_________________)
8. «(бьет себя по лбу). Как я – нет, как я, старый дурак? Выжил, глупый баран, из ума!.. тридцать лет живу на службе … мошенников над мошенниками обманывал … Трех губернаторов обманул!...»(__________)
9. «Разумеется. Прибежали как сумасшедшие из трактира: «Приехал, приехал и денег не плотит… Нашли важную птицу!» (_________________)
10. «Приехавший по именному повелению из Петербурга чиновник требует вас сей же час к себе. Он остановился в гостинице.» (__________)
Дистанційне навчання
06.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Образи персонажів комедії "Ревізор" як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад".
Дистанційне навчання
05.02.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Микола Васильович Гоголь (1809–1852). Зрілий етап життя і творчості митця. «Ревізор». Творча історія п’єси".
Дистанційне навчання
30.01.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Сюжетно-композиційні особливості твору «Гобсек» О. де Бальзака («розповідь у розповіді»)".
Дистанційне навчання
29.01.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака".
Фанні Мальво | Критерій порівняння | Анастазі де Ресто |
Спільне | ||
Молоді, привабливі жінки; живуть у місті | ||
Відмінне | ||
Міщанка | Соціальний стан | Аристократка |
Винаймає невелику затишну квартиру | Місце проживання | Живе в розкішних апартаментах |
«Мадемуазель Фанні, молода дівчина, вдягнена простенько, але зі смаком парижанки. В неї була граціозна голівка, свіже личко, привітний вигляд: каштанове, гарно зачесане волосся, спускаючись двома круглими начосами на скроні, відтіняло блакитні, чисті, як кришталь, очі. Денне світло, пробиваючись крізь маленькі фіранки на вікнах, м’яко освітлювало її миле личко» | Зовнішність | «Яку ж прекрасну жінку я тут побачив. Поспішаючи, вона накинула на свої голі плечі тільки кашемірову шаль і закуталась нею так, що легко можна було вгадувати її форми. <…> її чорне волосся вибивалося густими кучерями з-під гарненької шовкової хустини, недбало зав’язаної вузлом на голові, як у креолок» |
Скромна, чесна | Ставлення до чоловіків | Зраджує чоловіка, захоплюється іншими |
Рано встає, багато працює | розклад дня | Пізно лягає й пізно встає, займається лише собою |
Цікавість, повага, навіть захоплення | Почуття, які викликали у лихваря | Захоплення красою, презирство через її поведінку |
Ощадлива, знає, якою нелегкою працею вони дістаються | Ставлення до грошей | Марнотратка, не знає справжньої вартості грошей, тому що не докладає жодних зусиль до їхнього заробляння |
Одружена, має гарного чоловіка, щасливу родину | Чого героїні досягли у фіналі твору | Відмовилася від бурхливого світського життя, коханців, цілком присвятила себе дітям |
Дистанційне навчання
23.01.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.) ".
Дистанційне навчання
22.01.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору ".
Дистанційне навчання
16.01.2024 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Оноре де Бальзак (1799–1850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна"
Тести
створено за підручником
Зарубіжна література 9 клас. Є. Волощук Київ «Генеза» 2017.
1. Країна, літературу якої представляє О. де Бальзак, - …
а) Америка; б) Україна; в) Німеччина; г) Франція.
2. Рік народження Бальзака - …
а) 1999 р.; б) 1799 р.; в) 1665 р.; г) 1888 р.
3. Місто, в якому народився Оноре де Бальзак, - …
а) Лондон; б) Париж; в) Тур; г) Берлін.
4. Дитяча трагедія, яка, можливо, розпалила творчий інтерес О. де Бальзака до проблем сім’ї - це …
а) уся любов матері була віддана молодшому брату Оноре;
б) Оноре виховувався у бабусі;
в) Оноре рано залишився без батьків;
г) Оноре виховувася в інтернаті.
5. Першй твір, опублікований Бальзаком, і який не приніс йому слави письменника - це …
а) вірші до коханої; б) роман «Тридцятилітня жінка»;
в) повість «Гобсек»; г) поетична драма «Кромвель».
6. Перша публікація Бальзака під власним іменем – це …
а) роман «Шуани, або Бретань 1788 року»; б) роман «Тридцятилітня жінка»;
в) повість «Гобсек»; г) поетична драма «Кромвель».
7. Відправною точкою своєї творчості Бальзак вважав …
а) роман «Тридцятилітня жінка»; б) повість «Гобсек»;
в) поетичну драму «Кромвель»; г) роман «Шагренева шкіра».
8. Найзаповітніша мрія Бальзака, яка так і не здійснилася - …
а) відвідати Україну;б) бажання купити дім;
в) бажання стати багатим; г) мати вірного друга.
9. Повість, що розповідає про лихваря і безмежну владу грошей над людьми, - це …
а) «Кромвель»; б) «Гобсек»; в) «Батько Горіо»; г) «Шагренева шкіра».
10. Якщо описуються риси характеру, подробиці опису зовнішності й предметного оточення персонажа художнього твору, які допомагають автору дати яскраве і глибоке уявлення про нього та суспільство, до якого він належить, - це …
а) художня деталь; б) портрет; в) інтер’єр; г) пейзаж.
11. Надмірності, якими зловживав Бальзак, - це…
а) читав багато книг; б) любив подорожувати;
в) багато їв та пив багато кави; г) любив відвідувати сауну.
12. Заздалегідь типовий робочий день Бальзака розпочинався …
а) о шостій ранку; б) з понеділка; в) в присутності брата; г) опівночі.
13. Майстерність Бальзака, яка найбільше зачаровувала співрозмовників, - це …
а) жива, вишукана і надзвичайно дотепна мова; б) велика працелюбність;
в) гарний одяг; г) його належність до знаної родини.
14. Жінка, яка стала дружиною Бальзака, - це …
а) Лариса Коваль; б) Ніна Орлова; в) Евеліна Ганська; г) Єва Ржевська.
15. Підпис, який поставила Евеліна Ганська у листі до Бальзака - …
а) «інкогніто»; б) «прихильниця»; в) «іноземка»; г) «закохана».
16. Місто, в якому повінчалися Евеліна Ганська і Бальзак - …
а) Париж; б) Лондон; в) Венеція; г) Бердичів.
17. Багатотомна праця письменника, в якій він прагнув створити своєрідну «картину звичаїв» свого часу, показати устрій суспільства і виявити всі його вади – це …
а) «Людська комедія»; б) «Шагренева шкіра»; в) «Кромвель»; г) «Гобсек».
18. Рік смерті Бальзака - … а) 1900 р.; б) 1850р.; в) 1888 р.; г) 1999 р.
Дистанційне навчання
15.01.2024 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму . Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст. ".
Дистанційне навчання
12.12.2023 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "ПЧ. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження»".
Дистанційне навчання
11.12.2023 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "ПЧ. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження»".
Дистанційне навчання
05.12.2023 р.
9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер)".
Дистанційне навчання
04.12.2023 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Романтичні мрії Джйен Ейр і сувора реальність".
г) У родині Риверсів.
д) Повернення до містера Речерстера.
Критерії порівняння | Шарлотта Бронте | Джейн Ейр |
Родина
| Багатодітна родина англіканського священика. Мати рано померла. | Після смерті батьків переїздить до родини дядька, який теж згодом помирає. |
Зовнішність і риси характеру | «Я згадую схвильовану, збентежену постать, маленьку руку, великі чесні очі…Вона справила на мене враження дуже чистої істоти, людини високих помислів». Вільям Теккерей | «Ви думаєте, що, коли я бідна, безрідна, некрасива і мала на зріст, у мене немає душі, немає серця? Ви помиляєтесь! У мене є душа, як і у вас, і серце також!» Шарлотта Бронте |
Освіта і виховання | Спочатку сирітський притулок Коун-Брідж, потім школа в Ро-Геді, де вона отримала чудову освіту, яка допомогла розвинутися її природному письменницькому дару, і знайшла вірних подруг, котрі підтримували її впродовж усього життя. | Ловудська школа для дівчаток, у якій потім працювала вчителькою. Ця школа стала справжнім випробуванням на міцність,витривалість, загартувала фізично і морально, дала можливість пізнати справжню дружбу. |
Життєві випробування | Рання втрата матері, суворість батька, смерть сестер і брата –все це знайшло відображення у творах письменниці. | Знущання тітки та її дітей над бідною сиротою, брехня містера Броклгерста, розчарування обманом коханого не зламали, а лише загартували її. |
Досягнення незалежності | Спочатку було видано спільну з сестрами поетичну збірку, а потім роман «Джейн Ейр», що приніс всесвітнє визнання.
| Отримує фінансову незалежність разом зі спадком багатого дядька, рятує з пожежі містера Едварда, стає його дружиною і господинею маєтку Торнфілд. |
Дистанційне навчання
28.11.2023 р.
9 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Взаємодія романтизму й реалізму. Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр»".
Тема уроку: "Контрольна робота № 2 з теми «Романтизм» ".
Комментариев нет:
Отправить комментарий