Дистанційне навчання 9 клас

 Дистанційне навчання

21.11.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"ПЧ Дж. Байрон «Паломництво Чайльд Гарольда»".

1. Опрацювати відеоурок "
Поема Дж. Г. Н. Байрона «Паломництво Чайльд Гарольда».



2. Прослухати стислий переказ поеми Дж. Байрона "Паломництво Чайльд Гарольда".


3. "Паломництво Чайльд Гарольда". Аналіз та характеристика героя".
Рік написання – 1809-1818. 
Тема поеми – національно-визвольна боротьба європейських народів. 
Також автор розкриває теми патріотизму, війни та миру. Тому справжнім героєм перших пісень “Паломництва Чайльд-Гарольда” став герой – борець за національну свободу народів Іспанії, Греції та Албанії. 
 Поема має форму щоденника подорожнього, який пишуть дві особи: сам автор і його герой. Герой поеми після перших рядків біографічного характеру стає лише ім’ям, його витісняє автор, й до кінця поеми дистанція між ними майже зникає.
 Прагнення пізнати людей, невдоволеність дійсністю, намагання випробувати свої духовні можливості й сили – такі цілі паломництва Чайльд Гарольда, які були близькими й самому Байрону. 
Розчарування і смуток Гарольда не залежать від його скривдженого самолюбства, сімейних конфліктів, нещасного кохання та інших особистих мотивів, які відіграють значну роль у його попередників у літературі.
 Герой Байрона не розпочинає боротьбу із суспільством, але його бездіяльність і споглядання – це не позиція пасивності. Головна риса Чайльд Гарольда як художнього образу – його незавершеність, герой покликаний відобразити момент пробудження самосвідомості людини нового часу, яка починає відчувати на собі й у світі, що її оточує, наслідки історичних змін і усвідомлювати трагічні протиріччя, які були характерною рисою сучасності.
 Байрон ставить питання про причини суспільних вад, національного занепаду, замислюється над протиріччями і загадковістю історичного процесу, але виражає глибоке незадоволення собою і розмірковує над значенням своєї творчості.
 Образ Чайльд Гарольда ввійшов у світову літературу як образ зовсім нового героя, якого доти не знала література. У ньому втілені найхарактерніші риси освіченої частини молодого покоління доби романтизму. Сам Байрон заявляв, що він хотів показати свого героя «таким, як він є» тепер і в даній дійсності, хоч «було б приємніше і, напевно, легше зобразити більш привабливу особу». 
Хто ж такий «паломник» Чайльд Гарольд? Уже напочатку поеми автор представляє свого героя, відокремлюючи його від самого себе: «Жил в Альбионе юноша. Свой век Он посвящал лишь развлеченьям праздным В безумной жажде радостей и нег…» Гарольд – нащадок давнього і колись славетного роду (Чайльд – стародавнє найменування юнака шляхетного стану). Здавалося б, він мав бути задоволений життям і щасливий. Але зненацька, «у розквіті життєвого травня», він занедужав «дивною» хворобою: «Заговорило пресыщенье в нем, Болезнь ума и сердца роковая, И показалось мерзким все кругом: Тюрьмою – родина, могилой – отчий дом…» Гарольд, як і сам Байрон, поривається в чужі, невідомі йому краї, він жадає змін, небезпек, бур, пригод – чого завгодно, аби піти від того, що йому обридло: «Наследство, дом, поместья родовые Прелестных дам, чей смех он так любил… Он променял на ветры и туманы, На рокот южных волн и варварские страны». Відчуваючи себе таким, що народився під «безславною зіркою» і що втратив  надію відшукати мету, гідну сил, що дрімають в нім, Гарольд у свої неповні дев’ятнадцять років мріє лише про забуття, яке могла б принести втеча «від самого себе». Зневіра роз’їдає його душу й переслідує героя, де б він не був, «і в серці місця немає спокою». Позицією Гарольда стає тотальна іронія, яка за масками благородства виявляє дріб’язкову корисливість, а за високими словами – порожнечу сенсу, що стало хронічною хворобою епохи, коли втратилося відчуття змісту й мети існування. У Іспанії, проїжджаючи полями «скорботної слави», що залишилася як пам’ять про опір наполеонівському нашестю, навіть у Греції, де «вільних у минулому шанують сини Свободи», і у барвистій суворій Албанії Гарольд, подорожуючи з єдиним бажанням не вдихати отруєного повітря рідної землі, переживає тільки почуття, тяжке й для нього самого, – байдужість. Новий світ, нові країни поступово відкривають йому очі на інше життя, повне страждань і нещасть і надто далеке від його колишнього світського життя. В Іспанії Гарольд уже не той світський денді, яким він описаний на початку поеми. Велика драма іспанського народу, змушеного вибирати між «покірністю або могилою», наповнює його розум тривогою, а серце злістю. Наприкінці першої пісні – це похмура, зневірена у світі людина. Його обтяжує весь лад життя аристократичного суспільства, він не знаходить змісту в житті, він самотній і розчарований, і від цього невимовно  страждає. Такого героя ні англійська, ні взагалі європейська література ще не знала. Однак у другій пісні, опинившись у горах Албанії, Гарольд, хоч, як і раніше, «без бажань, без турбот», але піддається сприятливому впливу величної природи цієї країни та її народу – гордих, волелюбних албанських горців. У героя дедалі частіше виявляються чуйність, щиросердечна шляхетність, усе менше в ньому незадоволеності й туги. Душа мізантропа Гарольда починає ніби видужувати. Але це омана. Надто багато скорботи й отрути в його душі. Після Албанії й Греції Гарольд повертається на батьківщину й занурюється у «вихор світської моди», у «товкучку зал, де суєта кипить». І його знову починає переслідувати бажання утекти від великосвітської марноти,  й він здійснює другу мандрівку: Бельгія, Німеччина, Швейцарія, Італія… З моменту виходу друком «Паломництва Чайльд Гарольда» читачі ототожнювали героя поеми із самим автором, хоча Байрон категорично заперечував це, наполягаючи на тому, що герой – вигаданий. Справді, в автора та його героя дуже багато спільного, навіть у біографії. Однак духовний образ самого Байрона, як і образ автора поеми «Паломництво Чайльд Гарольда» незмірно багатший і складніший, ніж образ створеного ним персонажа. Проте бажаної «лінії» між поетом та його героєм провести так і не вдалося, і в четвертій пісні поеми Чайльд Гарольд уже взагалі відходить у тінь.  «В останній пісні пілігрим з’являється рідше, ніж у попередніх, і тому він менш віддільний від автора, що говорить тут від себе особисто», – зізнавався Байрон. Чайльд Гарольд – це щира, глибока, хоч і дуже суперечлива людина, що розчарувалася у своєму аристократичному середовищі, біжить від нього, жагуче шукає нових ідеалів. Цей образ незабаром став утіленням «байронічного» героя в літературі багатьох країн Європи в епоху романтизму. Герой Байрона відчуває «світову скорботу», тому що жага життя, могутні сили, приховані в людині, не мають плідного застосування. Гарольд палко і щиро сприймає реальність, але саме вона гнітить його. І він повстає проти всього світу, відстоюючи право на внутрішню індивідуальну свободу, насамперед свободу почуттів. 
Поема Байрона – це художній твір, в якому реальні події і автопортрет з’єднані з вигадкою. Спочатку навіть здається, що вигаданий персонаж Чайльд Гарольд і є носієм головної ідеї поеми. Адже не випадково  назва твору містить у собі вказівку на шлях героя, на його поведінку і навіть ставлення до того середовища, в якому він зростав і змушений був певний час жити. Аналітичне дослідження твору переконує читача , що крім Чайльд Гарольда, сам автор все частіше, глибше і наполегливіше виступає як аналітик, як коментатор, що оцінює роль героя поеми. І поряд з цими двома персонажами перед нами розкривається ще одна рушійна сила змісту твору: відтворена автором об’єктивна дійсність Європи, що з’являється в контрастному зображенні, в протиставленні славного минулого тій гнітючій сучасності, яка, на думку автора, має бути перетворена. Такою є тришарова композиція поеми та її ліро-епічна природа, оскільки образ автора в ній то зливається з навколишнім світом, то зіставляється або протистоїть об’єктивній реальності. І це головне в «Паломництві Чайльд Гарольда». Байронова розповідь про «паломництво» Чайльд Гарольда перетворилася на  яскравий документ епохи й одну з найяскравіших подій в історії романтизму.
3. Домашнє завдання: скласти стислий конспект, записати його у робочі зошити.

Дистанційне навчання

18.11.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Правда та вигадка в поемі «Мазепа». Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно".

1. Опрацювати інформаційні картки "Правда та вигадка в поемі "Мазепа".
2. Переглянути відеоролік"Гетьман Іван Мазепа - герой світового масштабу".
3. Опрацювати зміст літературних картокзаписати до робочих зошитів автора, краіну, назву твору, основну його тему.
4. Подивитися фільм "Мазепа" (1909 р.).
5. Переглянути трейлер фільму "Молитва за гетьмана Мазепу".
6. Домашнє завдання: створити презентацію (до 10 слайдів) "Образ Мазепи у живописі". Роботу для перевірки скинути на електронну пошту veklenko6899@gmail.com 

Дистанційне навчання

14.11.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Українська тема в поемі Дж. Байрона «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі: монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу".

1. Подивитися експрес-урок "Поема "Мазепа" Дж. Байрона".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Ознайомитися з освітнім відеороліком "Іван Мазепа".

4. Джерела написання поеми "Мазепа".
5. Переглянути  відео "Мазепа: герой чи зрадник?"
6. Прослухати зміст поеми Дж. Байрона "Мазепа" (скорочено).
7. Переглянути відео "Сторінками поеми Байрона "Мазепа".
8. Стисло записати у робочі зошити паспорт поеми  Байрона "Мазепа".
 “Мазепа” Байрон аналіз (паспорт)
Автор – Джордж Байрон
Рік написання – 1818
Жанр – поема
Поема Дж. Байрона — це ліро-епічна поема, монолог-сповідь Мазепи. Автора цікавить плин почуттів, рух думок героя, політ його уяви.
Тема – страждання самотнього і приреченого гетьмана України.
Ідея – оспівування мужності та витримки, самовладання у найтяжчих випробуваннях, возвеличення незламності духу під ударами долі.
Головні герої поеми “Мазепа”:
 Гетьман Іван Мазепа – головний герой
Карл XII
Дружина графа Фальбовського Тереза.
 Композиція. 20 невеликих розділів.
 Історичні події, зображені у творі: розгром шведів російськими військами Петра I під Полтавою 1709 року та втеча Мазепи з Карлом XII до Туреччини.
 Образ Мазепи у поемі Байрона  Гетьман зображений на початку й наприкінці твору людиною похилого віку, йому 70 років. Сильний, сміливий, здатний зберегти самовладання у найскладнішій ситуації. Він не може змінити хід історії, але завжди береже свою честь і гідність, залишається людяним. Образ Мазепи досить багатогранний. У поемі він змінюється зовнішньо під вагою прожитих років, але зберігає головне: мужність, силу, тверезість розуму, шляхетність.
– Риси романтичного героя в образі Мазепи. Він похмурий, самотній, вірний високим ідеалам (кохання, дружби, свободи, вірності вітчизні), волелюбний, внутрішньо незалежний.
– Риси «байронічного героя» у характері Мазепи. «Шляхетний злочинець», самотній, нескорений, волелюбний, бунтар зі страдницькою душею, в якій відбиваються настрої «світової скорботи»; смілива вдача, могутня воля, титанічна постать
Символічні образи
«Дика країна», у якій «дикі степи», «дикий праліс», «дика площина» символічні образи, що створюють емоційний, романтичний образ України, що є вільною, але ще неосвоєнною землею.
Образ долі, яка переслідує усіх героїв. Доля відвернулася від шведів під Полтавою, від короля Карла XII, прирікши його на втечу, доля звела Мазепу з Терезою, подарувавши йому таке сильне кохання, але й розлучила їх (адже Мазепа нічого не знає про подальшу долю своєї коханої), доля врятувала його, принісши в Україну, й зробила Мазепу гетьманом.
 Образ коня. У романтичній літературі кінь є символом вдачі, людської долі. Тому стає зрозумілим, чому Карл XII втрачає своїх коней (доля відвернулася від нього), а Мазепа зберіг свого коня (доля до нього прихильна). Образ «дикого коня», що ніс Мазепу через ліси й степи з Польщі в Україну – символ нестримної пристрасті майбутнього гетьмана, і фатальної долі, і втілення смерті, що очікувала Мазепу, і кари небесної за його вчинок (порушення подружньої вірності), і символ несхитної волі, що є у Мазепи і яка й приводить його до гетьманства. Із цим образом нерозривно пов’язаний і образ України, яка постає вільною країною, що повинна рухатися у майбутнє. Бурхливі потоки, потужні хвилі, сильні вітри уособлюють пристрасті, що охопили героя.
Вороння символізує смерть.
Степ — вільнолюбивий дух Мазепи.
Буйний чагарник, ліс — перепони, які траплялися на його життєвому шляху. Вечірній холод, туман, морок, тьма, ридання вітру, похмуре небо підсилюють страждання Мазепи. Ранок, біла мла, схід сонця є символом надії.
Образ вершника Мазепи це символ: неспокійної душі; – нескореної сили; постійної небезпеки; уособлення вільної людини; символ свободи, нації. 

9. Домашнє завдання: по ідручнику прочитати с. 67- 68 та уривки з поеми "Мазепа" (с.71-75). 

Дистанційне навчання

11.11.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Дж. Байрон  «Мій дух як ніч…». Фольклорні й біблійні мотиви у віршах Дж. Г.Н. Байрона".

1. Словникова робота. Записати літературознавчі терміни в зошити.
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Прослухати вірш "Мій дух як ніч...".
4. Аналіз поезії "Мій дух як ніч...".
5. Подивитися відеоаналіз поезії "Мій дух як ніч...".
6. Опрацювати схему "Спільні та відмінні риси романтизму та байронізму".

7. Домашнє завдання: опрацювати с. 66-68; 70. 

Дистанційне навчання

07.11.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Джордж  Гордон Ноел Байрон  (1788-1824).  «Хотів би жити знов у горах…». Вплив творчості Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії та дійсності в ліриці поета".

1. Переглянути освітній відеоролик "Джордж Гордон Байрон".
2. Опрацювати презентацію "Джордж Байрон": скласти в робочих зошитах стислий конспект життя і творчості Байрона.
3. Прослухати поезію: "Хотів би жити знов у горах..."
 4. Аналіз поезії "Хотів би жити знов у горах..."
5.  Записати до робочих зошитів "Особливості поезії Байрона".
6. Додатково ( для допитливих):

7. Домашнє завдання: опрацювати  с. 62-70 підручника. 

Дистанційне навчання

04.11.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"«Коли розлучаються двоє …» , «На півночі кедр одинокий…». Утілення високого почуття кохання у віршах Г. Гейне. Особливості поетичної мови творів".

1. Опрацювати інформаційні картки :" Г. Гейне «Коли розлучаються двоє …» ".
2. Прослухати вірш Г. Гейне «Коли розлучаються двоє …» .



3. Опрацювати інформаційні картки :" Г. Гейне «На півночі кедр одинокий…»".
4. Вірш Г. Гейне «На півночі кедр одинокий…».
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику с. 61-62; відповідати на запитання (усно).

Дистанційне навчання

24.10.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Образ ліричного героя в збірці  Г. Гейне «Книга пісень», фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.).  «Не знаю, що стало зо мною…»".

1. Прослухати німецьку легендду про Лорелею.
2. Читання і аналіз вірша Г. Гейне "Не знаю, що стало зо мною…".

3. Вірш Г. Гейне "Не знаю, що стало зо мною…".
4. Подивитися відеокліп групи  "Scorpions".
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику с.58, 60 відповідати на запитання на с. 60 (усно).

21.10.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Генріх Гейне (1797-1856). Специфіка німецького романтизму у творчості Г.Гейне.  «Книга пісень» . Особливості композиції збірки".

1. Подивитися презентацію "Г. Гейне - один з найбільших ліриків світу".
2. Опрацювати інформаційну картку "Генріх Гейне".
3.  Г. Гейне. «Книга пісень» . Особливості композиції збірки.
4. Переглянути презентацію "Генріх Гейне "Книга пісень".
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику с.55-60, вивчити конспект.

Дистанційне навчання

17.10.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах".

1. Опрацювати інформаційні картки "Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму".
2. Прослухати "Місячну сонату" Л.В.Бетховена.
3. Переглянути відеопрезентацію "Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві".
4. Підсумовуємо.
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику с.51-55, вивчити конспект.

 Дистанційне навчання

10.10.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"РМ (п). Твір-есе «Україна в Європі» («Україна і Європейський Союз»)".
 
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашнє завдання: написати твір -есе на тему "Україна в Європі".

Дистанційне навчання

07.10.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Йоганн Крістоф Фрідріх фон Шиллер (1795-1805). «До радості». Просвітницька ідея обєднання людства в оді «До радості»".

1. Подивитися експрес-урок: Фрідріх Шиллер і гімн Євросоюзу.
2. Аналіз оди "До радості".
О́да — жанр лірикивірш, який виражає піднесені почуття, викликані важливими історичними подіями, діяльністю історичних осіб. Оді притаманні урочистість і патетичність у висловленні почуттів.
3. Прослухати  оду Ф. Шиллера "До радості".
4. Ода "До радості" - гімн Євросоюзу.
5. Переглянути відеоролік "Історія та устрій ЄС".


6. Прослухати гімн Євросоюзу.
7. Подивитися відео "Україна і ЄС: що означає статус кандидата на вступ".
8. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 34-38; вивчити конспект.

Дистанційне навчання

03.10.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї» Й.В.Гете. Образ Прометея".
 

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Прослухати аудіо вірш "Прометей".
3. Аналіз вірша Гете "Прометей".
4. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 44- 45; виписати художні засоби.

Дистанційне навчання

30.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Нове розуміння природи в ліриці поета. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король»".
 

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Прослухати аудіокнигу балади Гете "Вільшаний король".
3. Аналізуємо баладу.
4. "Вільшаний король" в перекладі П. Куліша.

5. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с.  42, 45-46; виписати художні засоби.

Дистанційне навчання

26.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва. Ідея кохання і щастя, ознаки фольклору в «Травневій пісні» Й.В. Гете".

1. Роль Й.В.Гете в історії Просвітництва.

2. Переглянути освітній відеоролік "Біографія Й. В. Гете".
3. Опрацювати інформаційні картки.
4. Прослухати аудіокнигу "Травнева пісня" та подивитися відеоролік цієї поезії.

5. Аналіз вірша "Травнева пісня".
6. Читання вірша.
7. Складання паспорту літературного твору.
8. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 38-42, 43.

Дистанційне навчання

23.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Жанрова своєрідність роману Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера» (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова".

1. Жанрова своєрідність роману Свіфта.
 Роман Свіфта не вміщається в рамки якогось одного жанру, він є блискучим жанровим синтезом.
     У ньому присутні елементи утопії, дидактики, фантастики, алегорії, казки, мемуаристики, представляючи складне поєднання художніх прийомів і засобів для вираження єдиної чітко злагодженої концепції, на якій тримається єдність роману. Спочатку роман нагадує забавну казку. Поступово, однак тон розповіді стає більш серйозним, підбиваючи читача до найголовнішого – природу людини і суспільства. «Подорожі Гуллівера»  –  памфлет. 
     Твір має яскраво виражені риси роману-подорожі, пригодницького та фантастичного роману. Своєрідність жанру «Мандрів Гуллівера» полягає в поєднанні романної та памфлетної форм.
     У цілому жанр твору можна визначити як сатиричний роман-казку у формі розповіді героя про свої подорожі, створений на ранньому етапі просвітницької літератури в Англії, коли жанр роману ще перебував у процесі становлення. Він поєднує реалістичні елементи і соціальну фантастику.
2. Бесіда. 
3. Засоби комічного у творі Дж. Свіфта.

4. Висновки.
5. Створити сенкан до слів: "Гуллівер", "ліліпут".

Дистанційне навчання

19.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Просвітницькі ідеї у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»".

1. Опрацювати інформаційні картки. 
2. Словникова робота.
3. Парадокси Ліліпутїї.
4. Висновки.
5. Розгадати кроссенс.

Дистанційне навчання

16.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини у творі Дж. Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера»".

1. Переглянути буктрейлер до книги Джонатана Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера". 
2. Прослухати аудіокнигу Джонатана Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера" (скорочено).
3. Характеристика Гуллівера.
4. Виконати завдання.
5. Розв'язати кросворд.

4. Домашнє завдання: прочитати по підручнику уривки твору на с. 18-33.
Додатково!!!
Подивитися фільм "Мандри Гуллівера"

Дистанційне навчання

12.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Джонатан Свіфт (1667-1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (І частина). Історія написання твору".

1. Переглянути освітній відеоролік "Біографія Джонатана Свіфта". 
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Домашнє завдання: прочитати по підручнику с. 13-18; вивчити конспект.

Дистанційне навчання

09.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу та культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм)".

Епіграф

1. Опрацювати інформаційні картки "Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва". 

2. Художні напрями доби Просвітництва.
3. Висновки.
4. Подивитися анімаційну презентацію "Просвітництво".

5. Домашнє завдання: опрацювати підручник на с. 9-13; вивчити конспект. 

Дистанційне навчання

05.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Специфіка жанрів у різних національних літературах. Розмаїття індивідуальних стилів митців".

1. Переглянути освітній відеоролік .

2. Опрацювати літературні картки.

3. Практична робота.

4. Домашне завдання: уміти розповідати про літературні стилі, наводити приклади та робити висновки про актуальність цих знань.

 Дистанційне навчання

03.09.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі".

Підпишіть робочий зошит за зразком.
Зошит
для робіт із зарубіжної літератури
учня/учениці 9-.... класу
Роменської ЗОШ І-ІІІ ступенів №11
(прізвище, ім'я в родовому відмінку)
1. Повторення вивченого.
Літературна вікторина.

  • ·        Які ви знаєте священні книги людства?
  • ·        Кого Бог створив «на Свій образ»?
  • ·        З якої книги Десять Заповідей? Назвіть ці Заповіді.
  • ·        Культуру яких народів охоплює античність?
  • ·        У чиїх творах уперше в світовій літературі представлено людину та її світ?
  • ·       Яка антична поетеса зобразила кохання як сильну пристрасть, що ставила людину на межі життя і смерті?
  • ·        Засновником якого жанру вважається Есхіл?
  • ·        Що таке катарсис?
  • ·        Хто є автором «Енеїди»?
  • ·        Яких найвидатніших китайських поетів епохи Середньовіччя ви знаєте?
  • ·       Останній поет доби Середньовіччя, автор сонету «В своїх очах вона несе Кохання...».
  • ·        Герої якої доби Ромео і Джульєтта, Гамлет, Дон Кіхот?
  • ·        Які образи у літературі називаються вічними?
  • ·        Хто автор п’єси «Міщанин-шляхтич»?
  • ·        Які письменники представляють літературу століття XX – XXI ст.?

2. Теорія літератури.

Літерату́рний жанр – тип літературного твору, один із головних елементів систематизації літературного матеріалу, класифікує літературні твори за типами їх поетичної структури.

     З погляду на тип поетичної структури літературного твору  найчастіше виділяють такі жанрові види.
3. Опрацювання схем "Роди і жанри літератури".

4.  Поглиблення знань про літературні жанри.

    Типологія жанрів була чітко визначена в класицизмі. Романтизм порушив класицистичну «чистоту» жанрів. У XIX ст. стало поширеним поєднання літературних родів і жанрів. Коли ж у жанровім виді виступають елементи двох чи трьох родів,  йдеться про змішаний жанр або перехідні явища в літературі.
     Так перехідними є, наприклад поема, балада, байка в межах ліро-епічного жанру.
   В межах роду розрізняють види і жанри. Вид посідає проміжне місце між родами і жанрами, відрізняється від жанру вищим ступенем художнього узагальнення (проміжні форми – ліро-епічна поема, лірична драма). 
     Взаємодія жанрів сприяє появі нових жанрових форм:
  • -         трагікомедія;
  • -         роман у новелах;
  • -         роман у віршах;
  • -         кіноповість;
  •           кіноновела тощо.

     Стиль – сукупність ознак, які характеризують мистецтво пев­ного часу та напряму або індивідуальну манеру художника стосов­но ідейного змісту й художньої форми. Розрізняють стилі загальні (епох, напрямів, течій) та індивідуальні (стилі письменників).

     Стиль письменника – ідейно-художня своєрідність його творів, зумовлена особливостями таланту, світоглядом, життєвим досвідом, характером, загальною культурою, орієнтуванням на певні зразки.

        Складники стилю письменника:                                                                                                                  - тематика,                                                                                                                                                  -  образотворчість,                                                                                                                                      - сюжетно-композиційні особливості,                                                                                                    -  поетична мова.

5.

1) Я б краще вороном копався у ріллі,
Ніж у негідника живився при столі.
Сухим окрайчиком задовольнятись краще,
Ніж губи мазати в чужому киселі.

2) Гей, у славному та у городі у Муромлі

Та у тому селі та Карачаєві

Гей, то не старий дуб к землі нагинається,

 Ой то добрий молодець Ілля Муромець

Батьку‑матері уклоняється:

«Благослови, батьку та матір рідна,

У славний город Київ з’їздити,

Сонечку стольнокиївському

Князю Володимиру служити.

Віри християнської та боронити!» 

3)Мандрівник – і все:
це тепер моє ім’я.
Йде осінній дощ.

4) «Гребінці коштували дорого, вона знала це, і її серце давно вже нило від того, що не було ніякої надії купити їх. Тепер вони належали їй, але де ж ті коси, що їх прикрасили б ці довгождані гребінці. А проте вона міцно притисла їх до грудей, підвела нарешті затуманені сльозами очі, усміхнулась і промовила:

   — У мене дуже швидко росте волосся, Джиме!

   Делла підскочила, як ошпарене котеня, і вигукнула:

    — О Господи!

     Джим ще не бачив свого чудового подарунка. Вона хутенько подала йому на долоні ланцюжок. Матовий коштовний метал, здавалося, засяяв відбитим світлом її гарячої і щирої радості.

— Ну, правда ж гарний, Джиме? Я обнишпорила все місто, поки знайшла його. Тепер ти можеш дивитися, котра година, хоч сто разів на день. Дай‑но мені свій годинник. Я хочу побачити, який вигляд він матиме з ланцюжком.

     Але Джим не послухався — він ліг на кушетку, заклав руки під голову й усміхнувся.

— Делл, — сказав, — давай сховаємо свої подарунки до іншого часу. Вони занадто гарні, щоб так зразу ними користуватися. Я продав годинник, щоб купити тобі гребінці. А тепер, гадаю, пора смажити котлети.

     Волхви, ті, що принесли дари немовляті в яслах, були, як ви знаєте, мудрі люди, надзвичайно мудрі люди. Вони винайшли звичай робити різдвяні подарунки, бо вони були мудрі, і дари їхні були мудрі, можливо, їх можна було навіть замінити, якщо траплялися два однакових подарунки. А я розповів вам нічим не примітну історію про двох дурненьких дітей, які жили у восьмидоларовій квартирі й зовсім не мудро пожертвували одне для одного найдорожчими своїми скарбами. Але до відома мудреців наших днів треба сказати, що з усіх, хто робив подарунки, ці двоє були наймудріші. З усіх, хто приносить і приймає дари, наймудріші тільки такі, як вони. Це всюди так. Вони і є волхви». 

5) П а н Жу р д е н. Ви мені прислали такі вузькі шовкові панчохи, що я ледве в них вліз. Ось маєте: аж дві петельки луснуло.
К р а в е ц ь. Вони ще розтягнуться.
П а н Жу р д е н. Так, так, коли всі петельки луснуть. Та ще й черевики, що ви їх замовили для мене, страх як муляють мені ноги.
К р а в е ц ь. Зовсім не муляють, пане.П а н Жу р д е н. Як то не муляють?!К р а в е ц ь. Ні, вони зовсім вам не муляють.П а н Жу р д е н. А я вам кажу, що муляють.К р а в е ц ь. Це вам тільки так здається.П а н Жу р д е н. Того й здається, тому що я таки добре те відчуваю. Не боліло б, то не здавалося б!К р а в е ц ь. Гляньте-но: не кожний придворний має таке розкішне вбрання. Дивом дивуюся, як мені пощастило зробити вам такий строгий костюм, хоч і не чорного кольору,— для цього слід бути справді високим майстром. Б’юсь об заклад, що й найкращий кравець не зуміє такого пошити.П а н Жу р д е н. Що ж це таке? Ви пустили квіточки голівками донизу.К р а в е ц ь. Але ж ви й слова не сказали, що хочете догори.П а н Жу р д е н. А хіба про це треба говорити?К р а в е ц ь. Аякже. Усі аристократи носять тільки так!

(Відповіді: О.Хайям. Рубаї; билина «Ілля Муромець і Соловей Розбійник»; Мацуо Басьо. Хоку; новела О.Генрі. «Дари волхвів»; комедія «Міщанин-шляхтич» Мольєра).

6.  Опрацювати підручник на с. 6-7; вивчити теоретичний матеріал.

 Дистанційне навчання

27.05.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: "Підсумковий урок. Література на літо". 

 Зарубіжна література

10 клас

  • Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» (Пекло, І, V) 
  • Вільям Шекспір «Гамлет» 
  • Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»
  •  
  • Волт Вітмен «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя)
  • Стендаль «Червоне і чорне»
  • Густав Флобер «Пані Боварі»
  • Оскар Вайльд «Портрет Доріана Грея».
  • Шарль Бодлер «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). 
  • Поль Верлен «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня». 
  • Артюр Рембо «Голосівки», «Моя циганерія».
  • Моріс Метерлінк «Синій птах».
  • Паоло Коельйо «Алхімік».
  • Мо Янь «Геній».
  • Ніл Річард МакКіннон Ґейман «Чому наше майбутнє залежить від читання» або «Кораліна».
  • Йоанна Яґелло «Кава з кардамоном».


Дистанційне навчання

14.05.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: "РМ (у)  Ерік Вольф Сігел. «Історія одного кохання». Порівняння з драмою В.Шекспіра  «Ромео і Джульєтта»". 
1. Емоційне налаштування.

2. Історії кохання в українській літературі.
3. Порівняння трагедії В. Шекспіра та повісті Е.Сігела.
4. Домашнє завдання.

Дистанційне навчання

13.05.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: "Ерік Вольф Сігел. «Історія одного кохання». Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі". 

1. Подивитися відеокліп "Історія кохання".
2. Опрацювати матеріал інформаційної картки.

 3. Проаналізувати характеристику образів головних персонажів твору Еріка Сігела.

4. Опрацювати цитатнухарактеристику Олівера та Дженніфер. 
5. Виконати завдання.
6. Дослідити стосунки героїв з їхними батьками.
7. Домашнє завдання: скласти порівняльну характеристику образів Дженніфер та Олівера.

Дистанційне навчання

07.05.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: "Ерік Вольф Сігел (19372010). «Історія одного кохання». Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта". 

1. Опрацювати інформаційні картки "Життєвий і творчий шлях Еріка Сігела". 






2. Переглянути експрес - урок "Історія кохання Еріка Сігела".
3. Словникова робота.
4. Ознайомитися з буктрейлерами за твором Е. Сігела "Історія одного кохання".


5. Прослухати повість Е. Сігела "Історія одного кохання" (скорочено).
6. Переглянути екранізацію твору Е. Сігела "Історія любові".
7. Домашнє завдання: 

Дистанційне навчання

06.05.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література


Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері. «451° за Фаренгейтом». Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві". 
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Духовна еволюція головного персонажа роману — Гая Монтега:                                                   1- зустріч із Клариссою.
Пробудження від «сплячки» відбувається в той день, коли Гай зустрічає юну дівчину, Клариссу Маклеллан. Кларисса не така, як усі: вона являє собою тип так званого «природного людини», що не адаптованого до технократичної цивілізації .                             2-  зустріч із Фабером.
У житті Монтега з’являється новий духовний наставник  колишній професор англійської мови Фаберлюдина старомодна і інтелектуальнийТой довершує розпочате Клариссойвідкриває йому очі і ставить все на свої місця.                                                                                                                 3-   період поневірянь символізує остаточний розрив головного героя з його соціумом. Монтег-утікач вже втратив свій соціальний статус, став блукачем. Самотність на тлі природи стало для нього катарсисом, очищенням.                                                                          4- зустріч з однодумцями — «людьми-книгами». Кожен з таких людей вивчив напам’ять якийсь літературній або публіцистичний твір, який увійшов до світової скарбниці культури. Вони не тільки хранителі культурних традицій — вони ще й намагаються жити в гармонії з іншими людьми і з природою.
З книги почалося одужання Монтега, але з книгою в його життя увійшло страждання. Що йому довелося пережити після того, як він сховав у себе книги? 
Підозра, недовіра, зрада дружини, відмова сусідів від спілкування з ним, підпал його будинку, переслідування, втеча героя і т. ін.
3. Висновки.
4. Домашнє завдання: 

Дистанційне навчання

30.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері. Натовп і влада. Маніпуляція людською свідомістю в творі «451° за Фаренгейтом»". 

1. Скласти паспорт твору "451° за Фаренгейтом".

2. Словникова робота.
3. Розглянемо взаємодію натовпу та влади в тоталітарному суспільстві.
Натовп - це скупчення неорганізованих  людей. Натовп має  багато різновидів. Ознайомимося з деякими з них.
Випадковий натовп
 можна спостерігати на місці дорожньо-транспотрної аварії, складається з зацікавлених перехожих.
Експресивний натовп - це скупчення людей, які відверто  виражаюь свої емоції. Може виникати під час релігійних обрядів, карнавалів, концертів музичних кумирів.
Конвенційний натовп складається з людей, які поєднані спільними інтересами та дотримуються низки правил. Як приклад групи вболівальників - фанатів футбольних команд, тощо.
Дієвий натовп. Його вважають найбільш значущим у соціально-політичному відношенні. Його поділяють на такі підвиди: агресивний, панічний, здирницький.
Одним  цікавим фактором масової поведінки є однаковий вираз людських облич. Це пояснюється тим, що сильне переживання певного емоційного стану впливає на мускулатуру обличчя та спричиняє напруження тих самих м'язів у багатьох людей. Обличчя стають схожими, з'являється узагальнене обличчя маси. Через це явище виникає багато труднощів під час спроб  ідентифікувати учасників масових заворушень.
Як усе вище сказане проектується на вивчений твір? 
Влада в тоталітарному суспільстві зацікавлена в тому, щоб народ, маси були покірними, духовними рабами, які приймають усе, що ця влада їм запропонує.Прозріння буває важким і небезпечним, як це показано у творах Р. Д. Бредбері, зокрема у романі  "451 градус  за Фаренгейтом".

4. Для уважних.
* Хто з героїв твору Бредбері "451 градус  за Фаренгейтом" сказав ці слова: 
  • "Зрештою, ми живемо в таку пору, коли люди не мають жодної цінності. Людина - наче паперова серветка : в неї висякуються, зминають, викидають. Ніхто не має свого обличчя."
  • "Насамперед ми повинні побудувати фабрику дзеркал і цілий рік випускати дзеркала, дзеркала й нічого більше, що люди могли добре роздивитися себе в них".
  • "А ще думав про книжки. І вперше зрозумів, що за кожною стоїть людина. Людина плекала свої думки. Потім витрачала хтозна -скільки часу, аби їх викласти на папері. А мені це досі й на думку не спадало."
  • " Життя коротке, отож треба перш за все працювати, а після роботи -  розважатися досхочу. І навіщо навчатися чогось іншого, крім уміння натискувати на кнопки, вмикати перемикачі, загвинувати гайки і припасовувати болти".
(Відповіді: Дядько Кларіс Маклелен;  Гренджер; Монтег; капітан Бітті)
У романі висловлено мрію про людину, душа якої горнеться до прекрасного і яка поверне світу гармонію. Можливо, цією людиною з душею стане Гай Монтег.
5. Аналізуємо твір.
На думку Клариси, Монтег не схожий на інших пожежників, тому що «у людей тепер немає часу один для одного. А ви так добре ставиться до мене (дивився, слухав, коли інші б просто пішли. Це рідкість".)
Давайте подумаємо, що змінилося в характері та почуттях Монтега після зустрічі з Кларисою? 
Відповіддю може бути ось ця цитата: «Йому здалося, що він роздвоївся навпіл і одна його половина була гаряча, як вогонь, а інша – холодна, як лід ... І кожна половина намагалася знищити іншу».
- Могтег постійно думає про допущену кимось помилку  під час роботи в 3-поверховому будинку в старій частині містачому? Тому що будинок не був порожній, як бувало раніше. У ньому була стара жінка, господиня, яка не захотіла йти і згоріла разом зі своїми книгами і будинком. Героя це дуже вражає.
Телевізійні передачі - ось чим найбільше зайняті жителі, а дівчина Клариса про них ось що говорить: «Я рідко дивлюся телевізор, тому у мене залишається час для навіжених думок».
Отже, Монтег зустрічає оригінально мислячу Кларису, заздрить її вмінню знаходити незвичайне у звичайному, вражений вірністю своїх «жертв» книгам. Потім сам рятує книги від вогню. Рятує душу. Шукає відповіді на питання, які його мучать. У нього, як каже він сам, «пожежа в душі, який не загасити». Таким чином, ми можемо зробити висновок, що зустріч, навіть із однією людиною здатна змінити нас і світ навколо нас. Чи не так?
Пригадайте  прикмету, пов'язану з квіткою кульбаби, яку розповіла Монтегу Кларисса, і що показала її перевірка?
- Якщо квіткою кульбаби потерти під підборіддям і при цьому залишиться слід, значить, людина закохана. Після перевірки підборіддя Кларисси став жовтим, а у Монтега немає.
-Ще один момент - рекламні щити їх довелося подовжити із 20  до 200 футів в довжину через величезні швидкості, з якою автомобілі стали мчати по дорогах, інакше їх ніхто не зміг би прочитати.
Чому Монтег став пожежним? Чи був у нього вібір іншої професії?        
- Ні, нього не було вибору. Його дід і батько були пожежниками. Він навіть уві сні бачив себе пожежником.
 Монтегу професор Фабер дав  саморобний пристрій, який вставляли у вухо, що дозволяло постійно чути одне одного, цим допомігши йому.
- Давайте згадаємо фразу  про щасливих людей, яку виголосив брандмейстер Бітті, який прийшов провідати хворого Монтега: «Набивайте людям голови цифрами .. нешкідливими фактами .. їм буде здаватися, що вони дуже освічені, що вони рухаються вперед, хоча насправді ... хоча насправді вони стоять на місці».
Таким чином ми можемо зробити висновок, що вираз «майбутнє по Бредбері настає» - звучить дуже страшно, тому що це майбутнє не має майбутнього.
Отже, нам показують в основному розважальні передачі та численні серіали. В програмі практично немає місця навчальним, пізнавальним, дитячим передачам. На екрані багато насильства, еротики, низькопробних шоу, багато «мила». «Майбутнє за Бредбері» дійсно наступає на нас, розплющуючи і спотворюючи наші душі. Масова культура йде вшир, не зачіпаючи глибини, не обтяжуючи людей питаннями і проблемами.
Твір закінчується війною. І ця віна триває не довго за лічені секунди міста не стало, залишилася лише купка попелу.
Письменник-фантаст вгадав ряд нових технологій: 
- стіни у вигляді телевізійних екранів; 
- мобільний телефон, 
- плеєр,  придуманий професором Фабером; 
- робототехніка - механічний пес.
Давайте пригадаємо твори, де зображуються небезпечні наслідки, пов'язані з експериментуванням над людьми заради покращення їхнього життя. Згадайте твори інших авторів, створені в цьому жанрі.
Дж. Свіфта "Подорожі Гуллівера", Г.Уеллса «Людина-невидимка, Дж. Оруелла «1984», "Скотоферма" - всі ці твори написані в жанрі «антиутопії», їх об'єднує тема обов'язковості «загального щастя» і страху перед особистістю.
Таким чином, тоталітарна держава, держава сили, саме чогось боїться, від чогось постійно захищається. 
6. Домашнє завдання: розгадати кросворд.

 Дистанційне навчання

29.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Тема знецінення культури у творі «451° за Фаренгейтом». Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо". 
1. Опрацювати інформаційні картки.



2. Подивитися відеоурок "Аналізуємо роман Р. Бредбері". 
3. Охарактеризувати образ Гая Монтега, використовуючи подані нижче таблиці.

4. Переглянути відео "Тема знецінення культур в творі «451° за Фаренгейтом»".
5. Додатково.
    Переглянути  екранізацію твору 2018 р. "451 градус за Фаренгейтом".
6. Домашнє завдання: за допомогою хмарки тегів визначте проблематику роману Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом»".

Дистанційне навчання

23.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом»". 

1. Експрес-урок "Застереження Рея Бредбері".
2. Подивитися відео:
    а) "Рей Бредбері. Біографія".
     б) "Рей Бредбері. Історії успіху".
3. Опрацювати інформаційні картки.
4. Подивитися буктрлейлер до твору "451° за Фаренгейтом".
5. Прослухати скорочено аудіокнигу Рея Бредбері "451° за Фаренгейтом".
6. Домащнє завдання: прочитати за підручником с.273-277; переглянути художній фільм  "451 градус за Фаренгейтом" (1966 р.)

 Дистанційне навчання

22.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Шолом-Алейхем «Тевє-молочар»Народний гумор у творі. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва". 
1. Народний гумор у творі.

2. Повторити літературознавчі терміни.
3. Практична робота.           
    
4. Висновки.
5. Сучасні інтерпретації твору.


6. Домашнє завдання: скласти сенкан до слова "Тев'є-молочар".

Дистанційне навчання

16.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Шолом-Алейхем «Тевє-молочар»Образ Тевє-молочара". 

1. Прослухати аудіокнигу "Тев'є - молочар".
2. Характеристика образу Тев'є-молочара.

3. Записати в зошити зміст картки.
4. Цитати з твору, що характеризують Тев'є як філософа.

5. Виконати інтерактивне завдання "Цитатна характеристика Тев'є" за посиланням https://learningapps.org/watch?v=ptcszmf9320 Надіслати скріншот вправи.
6. Домашне завдання: 

Дистанційне навчання

15.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Шолом-Алейхем «Тевє-молочар»: філософські проблеми твору. Образна система твору". 
1. Актуалізація опорних знань.
1. Словникова робота.
2. Опрацювати анкету твору (із записом у робочий зошит).
Анкета твору
1. Автор: Шолом-Алейхем
2. Назва твору: «Тев’є-молочник
3. Роки написання: 1894 – 1914
4. Жанр: новелістичний роман (9 новел)
5. Форма: оповідь –сповідь складається з монологів героя, звернених до автора
6. Літературний напрям: реалізм
7.Тема: розповідь про трагічні сторінки життя єврейського народу на межі ХІХ – початку ХХ століття.
8. Ідея твору: людина має смиренно приймати всі життєві негаразди, мудро розпоряджатися дарунками долі і сміятися, навіть тоді, коли хочеться плакати.
9. Проблематика твору:
ü  Соціальні проблеми: бідність і багатство, міжнаціональні взаємини, що розділяє людей.
ü  Психологічні проблеми: ставлення до неприє
З. Домашне завдання: скласти кросворд ( з 10 слів) за твором Шолом-Алейхема "Тев’є-молочар".

Дистанційне навчання

09.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Література ХХ-ХХІ століття. Шолом-Алейхем (18591916). «Тев’є-молочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIXXX ст. Шолом-Алейхем і Україна". 
1. Опрацювати літературні картки.
2. Переглянути освітній відеоролік "Біографія Шолом-Алейхема".
3. Експрес-урок: Шолом-Алейхем "Мир вам!"
4. Біографія письменника.




5. Творчість Шолом-Алейхома.
мностей і негараздів в житті.
ü  Філософські проблеми: сенс буття, життя і смерть.
ü  Морально-етичні: уявлення про добро і зло, взаємини різних поколінь тощо.
6. Опрацювати інформаційні картки.
7. Подивитися буктрейлер за твором Шолом - Алейхема "Тєв'є-молочар".
8.  Життєві мудрості від Шолома-Алейхема.




9. Домашне завдання: подивитися художній фільм "Тєв'є-молочар".
                        1-серія
                        2-серія

Дистанційне навчання

01.04.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "РМ (п) №4. Складання анкети головного героя  (за вивченими творами Г.Ібсена, Б.Шоу)". 
1. Склади анкету головного героя (за вивченими творами Г.Ібсена "Ляльковий дім", Б.Шоу "Пігмаліон"). План анкети:

1.Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду? чим займається?).
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
3. Чи є прототип?
4. Портрет героя ( відповідність його внутрішньому світу).
5. Характер персонажа (у розвитку чи епізодично).
6. Соціальне значення героя.
7. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність.
8. Психологія характеру ( духовне багатство, моральна краса чи потворність).
9. Місце і роль персонажа в сюжеті. Як пов'язаний з іншими героями ( кармічним (життєвим), емоційним, духовним зв'язком)?
10. Мова як засіб самовираження героя.
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб.
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись.

2. На допомогу учневі.

3. Домашне завдання: закінчити роботу над складанням анкети.

 Дистанційне навчання

26.03.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Бернард Шоу. "Пігмаліон". Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови". 

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Проблема твору "Пігмаліон".
3. Ідея збереження розвитку мови в творі.
4. Подивитися уривок з фільму(за твором "Пігмаліон").
5. Еволюція Елізи.


6. Аналіз образу Хіггінса.
7. Прблемне питання.
8. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі.

9. Порівняння образів Хіггінса та Пігмаліона".
10. Висновки.
11. Домашне завдання.

Дистанційне навчання

25.03.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Бернард Шоу. "Пігмаліон". 
Динаміка образу Елайзи Дулітл".
 


1. Опрацювати інформаційні картки.


 

2. Записати зміст карток в зошит.
3. Записати вправу "Кола Вена" в зошит.
4. "Асоціативне гроно".
5. Висновок.
6.  Домашне завдання: розгадати кроссенс "Динаміка образу Елайзи Дулітл за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон".

Дистанційне навчання

12.03.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Бернард Шоу (18561950). Особливості світогляду Б. Шоу. «Пігмаліон»".
 

Епіграф
1. Переглянути експрес-урок "Бернард Шоу".
2. Подивитися освітній відеоролік "Біографія Бернарда Шоу".
3. Опрацювати інформацфйні картки.


4. Переглянути відеопрезентацію "Міфологічна основа п'єси Б. Шоу "Пігмаліон".


5. Ознайомлення з буктрейлером до п'єси Б. Шоу "Пігмаліон".
6. Прослухати аудіокнигу "Пігмаліон" (скорочено).
7. Подивитися художній фільм за п'єсою Б. Шоу.
8. Домашне завдання: за підручником прочитати с. 253-267.

Дистанційне навчання

11.03.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
«Ляльковий дім». Композиція п’єси. Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу".

 1. Відтворити послідовність.
2. Образна система п'єси.


3. Проблематика.
4. Словникова робота.
5. Символіка твору.
6. Новаторство Ібсена.
7. Переглянути експрес-урок "Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу п'єси Г.Ібсена "Ляльковий дім"".
8. Домашне завдання: 

Дистанційне навчання

05.03.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
«Ляльковий дім». Образ Нори".

1. Переглянути відео "Г.Ібсен."Ляльковий дім". Образ Нори".
2. Опрацювати інформаційні картки "Образ Нори".


3. Домашне завдання: скласти запитання зі хмаринкі слів і дати на нього відповідь.

  Дистанційне навчання

04.03.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
«Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. Сюжет. Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої)".

1. Переглянути буктрейлер до драми Г. Ібсена "Ляльковий дім".
2. Прослухати зміст драми Г. Ібсена (скорочено).
3. Опрацювати інформаційні картки і записати їх зміст в зошит.
4. Подивитися художній фільм "Ляльковий дім" (1973 р.).
5. Домашне завдання: прочитати по підручнику с. 241-250.

  Дистанційне навчання

27.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. Генрік Ібсен (18281906). Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії (ібсенізм), його новаторство".
1. Опрацювати інформаційні картки "Стара" і "нова драма".

2.  Подивитися освітній відеоролік "Генріх Ібсен".
3. Новаторство Генріха Ібсена.
4. Домашне завдання: вивчити конспект, опрацювати за підручником с. 223-240.

Дистанційне навчання

20.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"М. В. Гоголь 
«Шинель». Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Трактування фіналу.

3. Домашня робота: підготуватися до контрольної роботи з теми "Реалізм".   

Дистанційне навчання

19.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"М. В. Гоголь 
«Шинель». Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору".

1. Опрацювати інформаційні картки "Образ Башмачкіна".
2. Переглянути уривок з фільму "Шинель" ("Башмачкін в департаменте").
3. Подивитися уривок з фільму "Шинель" ("Башмачкін економить").
4. Подивитися уривок з фільму "Шинель" ("Викрадання шинелі").
5. Запишить у зошити позитивні й негативні риси характеру Башмачкіна.
Позитивні риси:                        Негативні риси:
Працелюбність,                         Смиренність, лякливість,
                            скромність,                                 покірність, беззахисність,                           
щирість,  доброта                       невпевненість в собі, 
                                                        безхарактерна особа.
6. Схематично в зошитах зобразити світи, в яких існує Башмачкін.                    

   Реальний світ
                                            
Світ літер і паперів.                   Світ реального життя.


комфорт, задоволення,             холодне, злиденне існування,


радість,щастя.                              вороже оточення колег,

            Фантастичний світ

         Чиновник-привид: рішучий, сміливий, відстоює свої права та встановлює справедливість.
7. Інтерактивна вправа «Гронування». 
- Чим для Башмачкіна була шинель? Записати в зошити.

                       мрія                  захисток від морозу
дорогоцінність                                впевненість

предмет                ШИНЕЛЬ                радість
гордості                                                 життєва мета     
          
     символ високого статусу у суспільстві

8. Підсумки.
9. Домашне завдання: сласти 2 сенкани: 1- Акакій Акакійович в новій шинелі;
                                                                          2- Акакій Акакович - призрак.  

 Дистанційне навчання

13.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
«Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Подивитися буктрейлер до повісті М. Гоголя "Шинель".
3. Прослухати аудиокнигу  М. Гоголя "Шинель" (скорочено).
4. Подивитися художній фільм "Шинель"(1959 р.).
5. Домашне завдання: прочитати по підручнику повість М. Гоголя "Шинель": с. 216-227.

Дистанційне навчання

12.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Критика суспільства в комедії Гоголя "Ревізор". Специфіка художнього конфлікту й жанру п’єси".
1. Повторити визначення термінів й понять..
2. Образ Хлестакова.
3. Засоби комічного у творі.
4. Специфіка художнього конфлікту й жанру п'єси.

5. Домашне завдання:
 Кому належать ці слова?

1. «Я как будто предчувствовал: сегодня мне всю ночь снились какие-то две необыкновенные крысы. Право, этаких я никогда не видывал: черные, неестественной величины! Пришли, понюхали - и пошли прочь». (­­­­­­­­­­­­­­­­________)

2. «…есть так хочется и в животе трескотня такая, как будто бы целый полк затрубил в трубы. Вот не доедем, да и только, домой! … профинтил дорогою денежки, голубчик, теперь сидит и хвост подвернул…» (__________)

3. «Отчего же нет? Я видел сам, проходя мимо кухни, там много готовилось. И в столовой сегодня поутру двое каких-то коротеньких человека ели семгу и еще много кой-чего».    (_________)

4. «Фи,  маменька, голубое! Мне совсем не нравится: и Ляпкина-Тяпкина ходит в таком, и дочь Земляникина тоже в голубом. Нет лучше я надену цветное». (__________________________)

5. «Да для вас … еще ничего не готово. Простого блюда вы не будете кушать, а вот как барин ваш сядет за стол, так и вам того же кушанья отпустят». (________________)

6. (входя и останавливаясь, про себя). «Боже, Боже! Вынеси благополучно; так вот коленки и ломает. (Вслух, вытянувшись и придерживая рукой шпагу.) Имею честь представиться: судья здешнего уездного суда, коллежский асессор…» (__________________)

7. «Очень может быть. (Помолчав.) Могу сказать, что не жалею ничего и ревностно исполняю службу. (Придвигается ближе с своим стулом и говорит вполголоса.) вот здешний почтмейстер совершенно ничего не делает: все дела в большом запущении, посылки задерживаются…Судья тоже…в присутственных местах держит собак и поведения…самого предосудительного».       (_________________)

8. «(бьет себя по лбу). Как я – нет, как я, старый дурак? Выжил, глупый баран, из ума!.. тридцать лет живу на службе … мошенников над мошенниками обманывал … Трех губернаторов обманул!...»(__________)

9. «Разумеется. Прибежали как сумасшедшие из трактира: «Приехал, приехал и денег не плотит… Нашли важную птицу!»    (_________________)

10. «Приехавший по именному повелению из Петербурга чиновник требует вас сей же час к себе. Он остановился в гостинице.»   (__________)

Дистанційне навчання

06.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Образи персонажів комедії "Ревізор" як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад".
1. Опрацювати інформаційні картки.

 2. Засоби комічного у творі.

3. Домашне завдання: скласти кросворд за п'єсою "Ревізор".  

Дистанційне навчання

05.02.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Микола Васильович Гоголь (18091852)Зрілий  етап життя і творчості митця«Ревізор». Творча історія п’єси".

1. Онайомитися з біографією М. В. Гоголя.
2. Подивитися відеоролік "Таємничий та незбагненний Гоголь".
3. Переглянути експрес урок: Гоголь проти корупції.
4. Опрацювати інформаційну картку "Історія створення п'єси "Ревізор".
5. Подивитися буктрейлер до комедії М. Гоголя "Ревізор".
6. Прослухати зміст пьєси.
7. За бажанням подивитися художній фільм Л. Гайдая (1977 р.) "Інкогніто з Петербургу".
6. Домашне завдання: прочитати комедію "Ревізор" (скорочено) по підручнику: с. 208-214.

Дистанційне навчання

30.01.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Сюжетно-композиційні особливості твору «Гобсек» О. де Бальзака («розповідь у розповіді»)".

1. Новаторство Оноре де Бальзака в літературі.
2. Особливості композциції повісті "Гобсек". 
3. Образна система твору.

4. Виконати завдання.
5. Домашне завдання: розгадати кросворд.

Дистанційне навчання

29.01.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Жіночі образи повісті «Гобсек» О. де Бальзака".

1. Порівняльна характеристика Фанні Мальво й Анастазі де Ресто.

Фанні Мальво

Критерій порівнянняАнастазі де Ресто
Спільне
Молоді, привабливі жінки; живуть у місті
Відмінне
МіщанкаСоціальний станАристократка
Винаймає невелику затишну квартируМісце проживанняЖиве в розкішних апартаментах
«Мадемуазель Фанні, молода дівчина, вдягнена простенько, але зі смаком парижанки.
В неї була граціозна голівка, свіже личко, привітний вигляд: каштанове, гарно зачесане волосся, спускаючись двома круглими начосами на скроні, відтіняло блакитні, чисті, як кришталь, очі. Денне світло, пробиваючись крізь маленькі фіранки на вікнах, м’яко освітлювало її миле личко»
Зовнішність«Яку ж прекрасну жінку я тут побачив. Поспішаючи, вона накинула на свої голі плечі тільки кашемірову шаль і закуталась нею так, що легко можна було вгадувати її форми. <…> її чорне волосся вибивалося густими кучерями з-під гарненької шовкової хустини, недбало зав’язаної вузлом на голові, як у креолок»
Скромна, чеснаСтавлення до чоловіківЗраджує чоловіка, захоплюється іншими
Рано встає, багато працюєрозклад дняПізно лягає й пізно встає, займається лише собою
Цікавість, повага, навіть захопленняПочуття, які викликали у лихваряЗахоплення красою, презирство через її поведінку
Ощадлива, знає, якою нелегкою працею вони дістаютьсяСтавлення до грошейМарнотратка, не знає справжньої вартості грошей, тому що не докладає жодних зусиль до їхнього заробляння
Одружена, має гарного чоловіка, щасливу родинуЧого героїні досягли у фіналі творуВідмовилася від бурхливого світського життя, коханців, цілком присвятила себе дітям
2. Переглянути уривок "Максим і графіня у Гобсека" з фільму "Гобсек".
Уривок "Гобсек у графіні".

3. Аналіз вчинків  Фанні Мальво й Анастазі де Ресто.
4. Розподільний диктант.
5. Домашне завдання: заповнити таблицю.

Дистанційне навчання

23.01.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.) ".

1. Літературознавча довідка. Записати в робочі зошити.
2. Опрацювати літературні картки: стисло записати в робочі зошити їх зміст.
3. Подивитися відеоролік "Багатогранність образу Гобсека".
4. Розгадайте кроссенс.

Дистанційне навчання

22.01.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Оноре де Бальзак «Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». Сюжетно-композиційні особливості твору ".

1. Опрацювати літературні картки: записати в робочі зошити композицію повісті "Гобсек" і значення ім'я Гобсек.
2. Словникова робота. 
3. Прослухати аудіокнигу "Гобсек" (скорочено).
4. Подивитися фільм "Гобсек".
5. Домашне завдання: прочитати твір по підручнику с. 181-200.

Дистанційне навчання

16.01.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Оноре де Бальзак (17991850). Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. О. де Бальзак і Україна"

1. Подивитися відеоролік "Прості історії. Оноре де Бальзак".
2.  Знайомство з біографією Оноре де Бальзака. Переглянути освітній відеоролік "Генії та злодії. Бальзак".

3. Для допитливих. Подивитися фільм "Бальзак" (1999 р.). За бажанням.

4. Опрацювати літератуні картки, їх зміст записати в робочі зошити.
5. По підручнику прочитати с.175-181.
Оноре де Бальзак. Життя і творчість.
Тести
створено за підручником
Зарубіжна література 9 клас. Є. Волощук Київ «Генеза» 2017.
 
1.      Країна, літературу якої представляє О. де Бальзак, - …
а) Америка;  б) Україна;  в) Німеччина;   г) Франція.
2.      Рік народження Бальзака  - …
а) 1999 р.;                  б) 1799 р.;              в) 1665 р.;                  г) 1888 р.
3.      Місто, в якому народився Оноре де Бальзак, - …
а) Лондон;   б) Париж;  в) Тур;   г) Берлін.
4.      Дитяча трагедія, яка, можливо, розпалила творчий інтерес О. де Бальзака до проблем сімї -  це …
а) уся любов матері була віддана молодшому брату Оноре;  
б) Оноре виховувався у бабусі; 
в) Оноре рано залишився без батьків;  
г) Оноре виховувася в інтернаті.
5.      Першй твір, опублікований Бальзаком, і який не приніс йому слави письменника - це …
а) вірші до коханої;   б) роман «Тридцятилітня жінка»;
в) повість «Гобсек»;   г) поетична драма «Кромвель».
6.      Перша публікація Бальзака під власним іменем – це …
а) роман «Шуани, або Бретань 1788 року»;   б) роман «Тридцятилітня жінка»;
в) повість «Гобсек»;                 г) поетична драма «Кромвель».   
7.      Відправною точкою своєї творчості Бальзак вважав …
а) роман «Тридцятилітня жінка»;    б) повість «Гобсек»;              
в) поетичну драму «Кромвель»;  г) роман «Шагренева шкіра».
8.      Найзаповітніша мрія Бальзака, яка так і не здійснилася - …
а) відвідати Україну;б) бажання купити дім;
в) бажання стати багатим;   г) мати вірного друга.
9.      Повість, що розповідає про лихваря і безмежну владу грошей над людьми, - це …
а) «Кромвель»;   б) «Гобсек»;   в) «Батько Горіо»;   г) «Шагренева шкіра».    
10.  Якщо описуються риси характеру, подробиці опису зовнішності й предметного оточення персонажа художнього твору, які допомагають автору дати яскраве і глибоке уявлення про нього та суспільство, до якого він належить, - це …
а) художня деталь;   б) портрет;  в) інтер’єр;   г) пейзаж.
11.  Надмірності, якими зловживав Бальзак, - це…
а) читав багато книг;                                                б) любив подорожувати;  
в) багато їв та пив багато кави;                             г) любив відвідувати сауну.
12.  Заздалегідь типовий робочий день Бальзака розпочинався …
а) о шостій ранку;           б) з понеділка;          в) в присутності брата;             г) опівночі.
13.  Майстерність Бальзака, яка найбільше зачаровувала співрозмовників,  - це …
а) жива, вишукана і надзвичайно дотепна мова;    б) велика працелюбність; 
в) гарний одяг;                              г) його належність до знаної родини.
14.  Жінка, яка стала дружиною Бальзака, - це …
а) Лариса Коваль;           б) Ніна Орлова;           в) Евеліна Ганська;   г) Єва Ржевська.
15.  Підпис, який поставила Евеліна Ганська у листі до Бальзака - …
а) «інкогніто»;  б) «прихильниця»;  в) «іноземка»;   г) «закохана».
16.  Місто, в якому повінчалися Евеліна Ганська і Бальзак - …
а) Париж;                       б) Лондон;                    в) Венеція;                        г) Бердичів.
17.  Багатотомна праця письменника, в якій він прагнув створити своєрідну «картину звичаїв» свого часу, показати устрій суспільства і виявити всі його вади  – це …
а) «Людська комедія»;   б) «Шагренева шкіра»;  в) «Кромвель»;  г) «Гобсек».
18.  Рік смерті Бальзака - …                                                                                                                  а) 1900 р.;   б) 1850р.;  в) 1888 р.;   г) 1999 р.

Дистанційне навчання

15.01.2024 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму . Взаємодія реалізму з іншими напрямками ХІХ ст. ".

1. Подивитися відеоурок "Реалізм у літературі". Переписати в робочі зошити весь його зміст.
2.  Переглянути освітній відеоролік "Поняття про реалізм, історія його формування".
3. Представники реалізму в Україні.
4. Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст.
5. Накреслити таблицю в робочі зошити.
6. Домашне завдання: вивчити конспект, підготуватися до самостійної роботи.

Дистанційне навчання

12.12.2023 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
ПЧ. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження»".

1. Аналіз змісту роману Джейн Остін "Гордість і упередження".
2.Творчі завдання.
                         а)
                      б)
                       в)

                      г)

Дистанційне навчання

11.12.2023 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
ПЧ. Тема кохання у романі Джейн Остін «Гордість і упередження»".

1.Переглянути відео "Джейн Остін - королева англійської літератури".
2. Опрацювати інформаційні картки.

3. Подивитися буктрейлер до книги Дж. Остін "Гордість і упередження".
4. Подивитися фільм "Гордість і упередження"
5. Знати зміст роману і вміти переказувати його.  

Дистанційне навчання

05.12.2023 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Тема кохання у творі (Джейн Ейр – Едвард Рочестер)".

1. Подивитися відео "Образ Джейн Ейр (за романом Шарлотти Бронте).
2. Опрацювати картки. Відповісти на запитання.
3. Переглянути уривок з фільму "Джейн Ейр".

4. Відеокліп "Джейн Ейр...Історія любві".

 Дистанційне навчання

04.12.2023 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"
Шарлотта Бронте. «Джейн Ейр». Історія сироти Джейн Ейр на тлі суспільства. Романтичні мрії Джйен Ейр і сувора реальність".

1. Аналіз роману Шарлотти Бронте "Джейн Ейр".
а) У сім'ї місіс Рід.

б) Ловудська школа.

в) У Торфілд-холі.
г) У родині Риверсів.
д) Повернення до містера Речерстера.
2. Аналіз порівняльної таблиці Шарлотти Бронте та її героїні Джейн Ейр.

Критерії порівняння

Шарлотта Бронте

Джейн Ейр

Родина

 

  Багатодітна родина англіканського священика. Мати рано померла.

Після смерті батьків переїздить до родини дядька, який теж згодом помирає.

Зовнішність і риси характеру

«Я згадую схвильовану, збентежену постать, маленьку руку, великі чесні очі…Вона справила на мене враження дуже чистої істоти, людини високих помислів».

          Вільям Теккерей

«Ви думаєте, що, коли я бідна, безрідна, некрасива і мала на зріст, у мене немає душі, немає серця? Ви помиляєтесь! У мене є душа, як і у вас, і серце також!»

               Шарлотта Бронте

Освіта і виховання

Спочатку сирітський притулок Коун-Брідж, потім школа в Ро-Геді, де вона отримала чудову освіту, яка допомогла розвинутися її природному письменницькому дару, і знайшла вірних подруг, котрі підтримували її впродовж усього життя.

Ловудська школа для дівчаток, у якій потім працювала вчителькою.  Ця школа стала справжнім випробуванням на міцність,витривалість, загартувала фізично і морально, дала можливість пізнати справжню дружбу.

Життєві випробування

Рання втрата матері, суворість батька, смерть сестер і брата –все це знайшло відображення у творах письменниці.

Знущання тітки та її дітей над бідною сиротою, брехня містера  Броклгерста, розчарування обманом коханого не зламали, а лише загартували її.

 Досягнення незалежності

Спочатку було видано спільну з сестрами поетичну збірку, а потім роман «Джейн Ейр», що приніс всесвітнє визнання.

 

 

Отримує фінансову незалежність разом зі спадком багатого дядька, рятує з пожежі містера Едварда, стає його дружиною і господинею маєтку  Торнфілд.


3. Домашне завдання: скласти усний твір-розповідь "Якою я уявляю свободу для сучасної жінки".

Дистанційне навчання

28.11.2023 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Взаємодія романтизму й реалізму. 
Шарлотта Бронте (1816 – 1855). «Джейн Ейр»".

1. Подивитися освітній відеоролік "Шарлота Бронте . Одна історія".
2. Відео"Історія жінки, яка все життя писала про кохання".
3. Подивитися буктрейлер до роману Шарлоти Бронте "Джейн Ейр".
4. Прослухати стислий переказ роману Шарлоти Бронте "Джейн Ейр".
5. Подивитися художній фільм "Джейн Ейр" (1996 р.)                                                                   6. Домашне завдання: знати зміст роману і переказувати його. 

Зарубіжна література

Тема уроку: 
"Контрольна робота № 2 з  теми «Романтизм» ".


Комментариев нет:

Отправить комментарий