Страницы

На допомогу учневі

четверг, 29 апреля 2021 г.

 Дистанційне навчання

30.04.2021 р.

5 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Туве Янсон. Мумі–троль та його друзі".

1. Подивитися мультфільми.



2. Пропоную пограти: розвяжить кросворд розгадайте ребус.


3. Виконати  тестування : зайдіть за посиланням "На урок". Уведіть код          доступу  2844803 (завдання потрібно виконати до 05 травня до 21 години).

 Дистанційне навчання

30.04.2021 р.

7 клас                                                                                                      
Зарубіжна література

Тема уроку: "Айзек Азімов (19201992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства".

1. Подивитися експрес-урок "Наукова фантастика Айзека Азімова".


2. Це цікаво! "Чому відомий фантаст Айзек Азімов перебував під слідством ФБР?"


3. Переглянути відео "Айзек Азімов. Пророцтва, які збулися".


4. Прослухати аудіозапис твору Айзека Азімова "Фах".


5. Зайдіть за посиланням "На урок". Уведіть код доступу 5466427 і виконайте  тестування до 06 травня до 21 години.

 Дистанційне навчання

30.04.2021 р.

11 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "
Хуліо Кортасар- представник магічного реалізму та постмодернізму. Новий погляд на мистецтво в оповіданні «Менади»".

1. За підручником опрацювати с. 176-184.
2.Опрацювати літературні картки. Завдання виконати в робочому зошиті.








3. Прослухати аудіозапис оповідання Хуліо Кортасара "Менади".


4. Аналіз твору "Менади".



















5. Розгадати кросворд.


6.  Зайдіть за посиланням "На урок". Введіть код доступу 9395110 та виконайте тестування  до 06 травня до 21 години.

среда, 28 апреля 2021 г.

 Дистанційне навчання

29.04.2021 р.

5 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Туве Янсон «Капелюх Чарівника». Персонажі казки, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей".

1. Прочитати за підручником с.242-244.
2. Перелянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".


3. Опацювати матеріал "П'ять диваків Долини мумі-тролів".
Мумі-троль


Безпосередній у своїх міркуваннях про навколишній світ, завжди відкритий до неочікуваних та навіть небезпечних пригод і знайомств, Мумі-Троль – це персонаж, який не може жити без чогось нового. Поза тим він так само щиро прихильний до всього та всіх, хто вже зустрівся йому на шляху та в будь-якому випадку готовий прийти на допомогу. Він надзвичайно любить пізнавати все навколо та завжди бачить щось цікаве навіть у повсякденних простих речах. Як от, наприклад, у камінцях чи морських мушлях. Мумі-троль переконаний, що його дім, Долина Мумі-Тролів, найбезпечніше місце у світі. Саме тому все, що трапляється йому на шляху, не викликає страху, а лише надихає бути ще допитливішим. Тож, завдяки власному зацікавленню дивами, що його оточують, він ніколи не припиняє пошуки та постійно дізнається щось нове.
Крихітне звірятко Чмих


Ніби на противагу сміливому та відчайдушному Мумі-Тролю, Туве Янссон створює дуже полохливого персонажа – крихітне звірятко Чмих, яке боїться майже всього, бо, на його думку, «Всесвіт чорний мов ніч і повний великих грізних зірок». А втім, Чмих надзвичайно добрий та особливо чутливий до красивих речей. Він постійно говорить про те, як стане багатим, страшенно любить прикраси та й загалом дуже п’янкий до всього вишуканого та сяючого. Він є саме тим створінням, яке вдало поєднує велике себелюбство із такою ж сильною любов’ю. Любов’ю, передусім, до сім’ї мумі-тролів, адже вони одного разу врятували його і зробили повноцінним членом своєї родини. Часом, коли потрібно бути сміливим та впоратися зі складною ситуацією, Чмих не певний своїх сил. Але його друзі завжди знають, як саме можна заохотити малого до дій. І тому Чмих з історії в історію росте та вчиться не боятися.
Нюхмумрик


Якщо Чмих постійно збирає речі, то Нюхмумрик, навпаки, вважає, що велика їхня кількість надто ускладнює життя. Він справжній філософ Долини мумі-тролів, бродяга, який дуже любить свою гармоніку та риболовлю. Нюхмумрик завжди готовий до нових подорожей, оскільки все, що йому потрібно, вміщається в один рюкзак. Зазвичай він любить бути наодинці та розмірковувати про життя. І коли вони з Мумі-Тролем потрапляють в якусь пригоду, йому часто стає незручно через велику кількість різноманітних істот. Тоді він тікає у спогади та згадує час, проведений на самоті. А коли подорож добігає кінця, Нюхмумрик, граючи улюблену пісеньку, йде від друга, щоби знову залишитись один на один із собою. Проте Мумі-Троль знає, що Нюхмумрик все одно повернеться.
Хропся


У другій книжці про мумі-тролів «Комета прилітає» з’являється одна з небагатьох жіночих персонажок – Хропся. Вона мрійниця, яка постійно думає про свого принца і прагне якимось чином здобути увагу Мумі-Троля. Маючи привабливу зовнішність, вона інколи буває занадто егоїстичною. Її настрій постійно змінюється і разом із тим стає інакшим і колір її тіла. В історії про «Чарівний капелюх» Хропся жаліється, «що іншим завжди щастить на якісь вчинки, а мені ні». І хоча часом вона трохи пихата, в скрутну хвилину завжди приходить на допомогу своїм друзям. Туве Янссон наділяє її з одного боку страхом перед новими речами, а з іншого – хоробрістю визнати власний страх, але не зупинятися перед ним.
Маленька Мю

Маленька Мю – це надзвичайно запальне, а іноді навіть зле створіння. І ця злість не має жодної причини – просто така Маленька Мю за своєю природою. Але така її особливість гармонійно співіснує із її життєрадісністю та дружелюбністю. Буває, що Маленька Мю кидає дуже гострі коментарі, коли бачить сентиментальних Мумі-Троля та Хропсю. Життя видається їй найцікавішим, коли в ньому безлад та неохайність. Мю знає багато чужих секретів, але вона нікому їх не розповідає, бо, попри свою любов до хаосу, вона дуже надійний друг. Під час однієї з перших зустрічей із Нюхмумриком, вона повідомила, що знову хоче спати, а найкраще їй спиться у кишенях, на що він відповів «головне, що ти знаєш, чого хочеш». І щодо Мю ці слова справді видаються влучними.

4. Переглянути мультфільми.



5. Скласти сенкани до слів: Мумі-троль, Чмих, Нюхмумрик, Хропся, Мю. Роботи скинути на електронну пошту 29 квітня до 21 години veklenko6899@gmail.com 

 Дистанційне навчання

29.04.2021 р.

9 клас
Російська мова
 
Тема уроку: "Абзац. Складне синтаксичне ціле в структурі тексту".
          
1. Опрацювати теоретичний матеріал параграфа 28 на с. 224.
2. Подивитися відеоролік:
    "Що таке абзац?"
3. Виконати вправу 353: 1, 2 завдання (усно), 3 завдання (письмово).
4. Зайдіть за посиланням "На урок". Уведіть код доступу 1726763 і виконайте  тестування  29 квітня до 21 години.
      Зарубіжна література

Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом»Провідні мотиви твору".
 
1. Подивитися відео "Проблематика твору"«451° за Фаренгейтом»". 


2. Робота в зошитах.


3. Відповісти на запитання (письмово).
4. Виконати завдання на Learningapps "Кому належать ці слова? (за твором Рея Бредбері)" та прислати скріншот результату 29 квітня до 21 години.

вторник, 27 апреля 2021 г.

 Дистанційне навчання

28.04.2021 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Розвиток зв'язного мовлення. Контрольний твір".

1. Пам'ятка "Структура твору-роздуму".                                                                                    Структура твору – роздуму                                                                                                                 1.Теза.                                                                                                                                                        2. Аргументи:                                                                                                                                           а) перший аргумент;                                                                                                                              б) приклад з літератури чи інших видів мистецтв;                                                                          в) другий аргумент;                                                                                                                                  г) приклад з історії, суспільно-політичного чи власного життя.                                                 3. Висновок.

 Спеціальні слова й вирази у творі – роздумі.                                                                         Теза: Я думаю….     Я вважаю…     Мені здається…     На мою думку…                                   На моє переконання…        Моя точка зору на цю проблему така…                          Аргументи:                                                                                                                                             Я так вважаю, тому що….    Чому я так думаю?  Тому що…                                    Аргументом на користь моєї думки може бути те, що…      До того ж…                     Довести моє твердження я можу такими аргументами: по-перше…                                     На користь моєї думки  можу навести такі аргументи…                                                         Моє переконання ґрунтується на тому, що: по-перше… по-друге…                                              Хоч моя думка, можливо, видасться дивною, спробую переконати вас такими аргументами…

Приклади:                                                                                                                                 Скарбниця світової літератури дає багато при щодо порушення проблеми                             На згадку приходять герої…                                                                                                                 У звязку з порушеною проблемою хочеться згадати твір…                                           Яскравим прикладом саме такого розуміння…особисто для мене є…                       Проблема… є дуже актуальною, тому багато прикладів її розвязаня дає саме життя.           Говорячи про…, не можна не згадати…                                                                     Повертаючись до думки про…, можу навести такий приклад…                                                   Як я вже зазначав….щодо цього яскравим прикладом є образ…з твору…                            Тема мого роздуму порушується у творі… Там…                                                           Найкращою ілюстрацією такого розуміння проблеми є герой…з твору…                       Історія також дає багато прикладів… Один із них…                                                      Згадаймо постать видатного… Захоплює його…                                                                       Хоча мій власний життєвий досвід ще порівняно малий, можу сказати, що…                  Хочу навести приклад із власного життя…

Висновок:                                                                                                                                     Отже… можна дійти висновку…   Підсумовуючи, можна зазначити…                            Таким чином, можна зробити висновок…     Отже, бачимо, що…                                             На завершення свого роздуму, підсумую…

Вирази  для  звязку  думок                                                                                                               По-перше..      По-друге…                                                                                                    Повертаючись до думки про…, хочу зазначити, що…                                                                         Як я вже стверджував… Як уже зазначалося…Як можна побачити…

2. Написати твір-роздум на одну із тем:
   а) Яка людина, за думкою Р. Бредбері, здатна змінити цивілізацію?
   б) Розкрийте основну думку оповідання Р. Шеклі "Запах думки".
   в) Які схожі ідеї наявні в оповіданнях "Усмішка" Р. Бредбері та "Запах думки" Р. Шеклі.
   г) Висловте власну думку щодо майбутнього людства. Яким би ви хотіли його бачити?

3. Твори надіслати до
30 квітня на електронну пошту veklenko6899@gmail.com  У Вайбер не скидати.

понедельник, 26 апреля 2021 г.

  Дистанційне навчання

27.04.2021 р.

9 клас
Російська мова
 
Тема уроку: "Основні засоби зв'язку речень в тексті".
          
1. Опрацювати теоретичний матеріал параграфа 29 на с. 231-232.
2. Подивитися відеороліки:
    а) "Ознаки текста".

     б) "Текст, його ознаки і типи". Виписати в робочі зошити засоби зв'язків речень в тексті разом з прикладами.

3. Виконати вправу 359 на с. 231-232.
4. Виконати вправу на Learningapps "Складання тексту з речень"  та прислати скріншот результату 27 квітня до 21 години.

      Зарубіжна література

Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері «451° за Фаренгейтом»Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві".
 
1. Подивитися відеоурок "«451° за Фаренгейтом»Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві".


2. Опрацювати матеріал опорних карток та виконати завдання.





3. Виконати творче завдання в робочих зошитах.


4. Запишіть асоціації.


5. Зайдіть за посиланням  "На урок". Уведіть код доступу 9766427 і виконайте тестування (завдання потрібно виконати  27 квітня до 21 години).

воскресенье, 25 апреля 2021 г.

 Дистанційне навчання

26.04.2021 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Роберт Шеклі «Запах думки». Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства".


1. Переглянути буктрейлер до оповідання Р. Шеклі "Запах думки".


2. Опрацювати анкету твору та анкету головного героя.
Роберт Шеклі «Запах думки» (1953)
Анкета оповідання
1. Автор. Роберт Шеклі (1928-2005)
2. Назва. «Запах думки» (1953)
3. Герої: космічний поштар Лерой Кліві, звірі без вух та очей: білка з темно-зеленим хутром, жовто-бура пантера, вовки зеленого кольору, дятел, стерв’ятники
4. Місце та час дії. Зоряне скупчення Сергон, киснева планета З-М-22 (три дні)
5. Сюжет. Головний герой Лерой Кліві через космічну аварію опинився на незнайомій планеті без засобів до порятунку. Героя здивувало, що тварини на планеті сліпі та глухі, вони  спілкуються завдяки телепатії. Він робить спробу керувати своїми думками та придумує різні способи порятунку. Силою думки він бореться з пантерою, вовками, стерв’ятником, уявляє себе самицею пантери, змією, пташкою, кущем, трупом. Останнім зусиллям волі він змушує хижаків відступити,  уявивши себе вогнем.
Він  став телепатом, який переміг інопланетних тварин і здивував рятувальників, що прибули йому  на допомогу. Їх здивувало те, що на тілі Лероя Кліві не було жодного опіку, хоча він перебував  в епіцентрі пожежі.
6. Жанр. Фантастичне оповідання
7. Тема. Про небезпеки, які чатували на космічного поштаря на незнайомій планеті; як Людина, залишившись сам на сам із дикою природою, виходить переможцем без сторонньої допомоги; як людина може змінити світ силою власної уяви
8. Ідея. Уславлення необмежених можливостей людського розуму, сили духу, волі, творчої уяви, неординарного мислення людини, яка здатна здолати всі перешкоди на своєму шляху. Ніколи не можна втрачати самовладання, слід боротися за своє життя та здоров’я.
9. Конфлікт. Протистояння головного героя Кліві та позаземної фауни; внутрішня
боротьба героя зі своїми страхами.
10. Гуманістичний зміст оповідання. Людина — не вбивця всього живого, бути сильним не означає знищувати тих, хто слабший. Людина майбутнього — господар не тільки своєї планети, а й далекого Космосу.
11. Висновок. Оскільки світ змінюється, Роберт Шеклі показує нам, якою має бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим.

Анкета Лероя Кліві - головного героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки»
1. Ім’я героя Лерой Кліві
2. Вік. Молодий чоловік або людина середнього віку
3. Професія. Поштар, командир поштоліту-243
4. Місце проживання героя. Земля
5. Екстремальна ситуація, в яку потрапив герой: аварійна посадка на незнайому планету з наявністю кисню, а значить, життя; залишився без корабля, без їжі, без зброї, без зв'язку; зустрівся з новим видом «вистежування» здобичі (за допомогою телепатії); опинився на крок від загибелі
6. Дії героя, поведінка в цій ситуації: розраховує лише на себе, на свій розум; не розгубився, не впав у відчай, став спостерігати, напружено думати, аналізувати, шукати вихід
7. Уявні перетворення героя: пантера→пантера-самиця→пантера →змія→пташка→кущ →труп → смолоскип → бурхливе полум’я
Тварини
Уявні перетворення Кліві
Результат
Пантера
пантера-самиця
пантера-відступила
Вовки
вовчиця→пантера→змія
вовки відскочили
Пантера і Вовки
птах
Хижаки втратили інтерес
Дятел
кущ
Птах почав клювати «стовбур»
Стерв’ятники
труп
У стерв’ятників з’явився апетит
Пантера і вовки
смолоскип
Пантера й вовки втекли
Всі тварини
пожежа, бурхливе полум’я
Повна перемога над тваринним світом
Результат: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»

8. Риси характеру героя - Відважний, відданий своїй справі (зберіг пошту), сильний духом, розумний, розвинена уява, спостережливий, винахідливий, кмітливий, цілеспрямований, оптиміст, телепат, любить життя, почуття гумору, уміє орієнтуватися в ситуації.

3. Порівняти за допомогою таблиці головних героев творів Р. Шеклі та Р. Бредбері.
Порівняння героїв – Тома (Р.Бредбері «Усмішка») і Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)
Том (Р.Бредбері «Усмішка»)
Спільні ознаки
Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)
дитина
 Події майбутнього. 
Жертвами технічної катастрофи.
Не скоряються обставинам і перемагають їх.
Критичне ставлення до дійсності.
Самовдосконалення.
 Уміння бачити не очима, а душею.
Уява, фантазія, розум.
дорослий
Потрапив у незвичайну пригоду добровільно
Потрапив у незвичайну пригоду через аварію.
Діяв майже підсвідомо, підкоряючись натовпові.
Діяв свідомо, обмірковуючи кожен крок
Рятує залишки культури
Рятує власне життя
Конфлікт: між героєм і світом (Том і натовп городян)
Конфлікт: Кліві та позаземна фауна
«майбутнє людства»
пересічна людина

 4. Опрацювати матеріал "Що повинна мати людина майбутнього?"  Спираючись на нього, за допомогою вправи "Сонечко", записати характеристику образу Кліві.

Що повинна мати людина майбутнього?!
1-      силу волі, дисциплінованість свідоме прагнення до якої-небудь мети, влада над собою та керуванні своїми діями і вчинками(Завдяки дисциплінованості та надзвичайним зусиллям волі Кліві зберігає пошту, досягає мети освоєння телепатії , навчається  керувати думками);
2-      мужність  вияв хоробрості, стійкості, рішучості(герой проявляє усі ці якості в різних ситуаціях);
3-      сміливість — здатність переборювати труднощі, ризикувати заради благородної мети (Кліві ризикує життям, експериментуючи  зі своїми думками, вчинками;
4-      відвага  смілива поведінка людини в небезпечній ситуації; здатність до такої поведінки (герой не розгублюється і починає рішуче діяти);
5-      кмітливість — здатність людини легко схоплювати, добре розуміти суть явища; тямущість, здогадливість, спостережливість (про це яскраво свідчать спостереження Кліві за дивними тваринами);
6-      обережність якості людини, яка поводиться стримано, обдумано, передбачливо, не наражаючись на можливу небезпеку, неприємності (весь час намагається контролювати потік своїх думок, щоб уникнути небезпеки);
7-      віра – сподівання у зміни на краще (Лерой Кліві вірить, що йому вдасться пізнати закон виживання, що на допомогу прилетить зореліт);
8-      бажання вижити та жити (Він щомиті бореться за життя).

5. Висновки.
Роберт Шеклі показує нам, якою повинна бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим. Головний герой стоїть перед вибором – навчитися і розвинути  за декілька годин телепатію в собі, щоб успішно протистояти хижакам, або бути їх здобиччю. І землянин зміг. Зміг настільки, що став телепатом, який обманув не тільки інопланетних тварин, але і землян, що прибули йому на допомогу.

6. Скласти сенкан до образу головного героя твору (до слова "Кліві"). Роботи скинути на електронну пошту (26 квітня до 21 години) veklenko6899@gmail.com