вторник, 16 ноября 2021 г.

 Дистанційне навчання

17.11.2021 р.

10 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Ернст Теодор Амадей Гофман. "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер". Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті. Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка".

1. Опрацювати літературні картки.




2. Ключові елементи сюжету повісті.


3. Аналізуємо повість-казку "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер".


4. Мотиви твору.


5. Протиставлення філістерів та ентузіастів.

6. Аналіз образу Цахеса.




7. Викривальний зміст твору.



Гротескні образи. Викривальний зміст твору

       Повість-казка «Крихітка Цахес...» насичена образами-гротесками, гротескними ситуаціями. Вона є узагальненим образом сучасної письменникові німецької дійсності. Гротескним є карликове князівство Керепес, у якому розігрується дія, гротескні князі Пафнутій і Барсануф, їхній двір і бюрократія, гротескна також політика країни.                                                                                                                                                                 «Перше ніж розпочнемо освіту, себто перше ніж вирубаємо навколишні ліси, зробимо річку судноплавною, розведемо картоплю, полагодимо школи, понасаджуємо тополь і акацій, молодь навчимо співати на два голоси вранішніх та вечірніх пісень, прокладемо дороги й накажемо прищепити віспу, треба буде вигнати з країни всіх людей небезпечних настроїв, що самі не слухаються розуму й інших зводять з глузду своїми витребеньками.               ...А крилатим коням ми обріжемо крила, поставимо на годівлю в стайні, які запровадимо разом з освітою, і спробуємо таким чином одомашнити їх і перетворити на корисних тварин» (переклад С. Й. Сакидона).                                                                                                Такі методи нагадують відомі грандіозні експерименти з перебудови суспільства й сам тоталітарний режим минулого століття.                                                                                                  Світ філістерів Гофман викривав за допомогою іронії та їдкої сатири. Згадаймо невігластво мешканців князівства й те, якими методами вони боролися із феями та чарівниками.

Символіка повісті

Двоплановість твору Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер» підкреслюється й суцільною символікою, символічними образами.                                               Золоті волосинки, якими наділила Цахеса фея, наводять на думку, що автор має на увазі золото, гроші та їхню владу над людьми й суспільством.                                                              «Феномен Цахеса» полягає в тому, що одні люди можуть відбирати в інших людей їхні працю й таланти та ставати в їхній свідомості не тими, ким вони є насправді. Під магічною дією цих золотих волосинок люди не бачать справжнього Цахеса, він їм видається красенем, уособленням розуму й талантів.                                                                                          Водночас магія цих волосинок віднімає у людей і переносить на Цахеса не тільки результати їхньої праці й зусиль, а також їхні кращі риси й таланти.                                       Навіть не завершивши університетського курсу, Цахес стає чиновником з важливих доручень і робить блискучу кар’єру — його призначають першим міністром у князя Барсануфа.                                                                                                                                                     Уособленням філістерів є власне Циннобер, а Бальтазар представляє ентузіастів.

8. 
Виконати  тестування за темою: зайдіть за посиланням "На урок"
. 
Уведіть код доступу 7231169 (завдання потрібно виконати до 22
 листопада 
до 21 години).  

Комментариев нет:

Отправить комментарий