Дистанційне навчання
10.05.2022 р.
8 класЗарубіжна література
Тема уроку: "Річард Бах. Художній простір подолання конфлікту, ознаки притчі у творі "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон".
Досить багато дослідників і читачів вважають, що в повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон» знайшли відображення християнські та будцистські мотиви.
Біблійно-євангельський сюжет виявився в
обраності й вигнанні, поверненні до тих, «чий розум відкритий до знань», учнях,
дивах, перебуванні в раю для чайок, смерті й воскресінні. Разом з тим
підкреслено, що у притчі відсутній будь-який релігійний пафос. Як доказ,
наведемо цитати із твору: «Віра тут ні до чого... Навіть у випадку звичайного
вміння літати на одній вірі далеко не залетиш». Наставляючи свого учня, Чайка
Джонатан говорив йому: «Не давай їм розпускати про мене безглузді плітки. Або
робити з мене бога, добре, Флетч? Я чайка.Ну, хіба що люблю
літати».
Будцистські мотиви виявилися в перетворенні, основою якого стало
страждання. «Ми перелітаємо з одного світу в інший... А щоб зрозуміти
досконалість, на це пішла ще добра сотня життів». У притчі акцентовано увагу не
на розвитку образу Джонатана Лівінгстона, а на основному постулаті буддизму -
ідеї переродження і досягнення досконалості, чайки стають осяйними. «Мета життя
- пошук досконалості, а завдання кожного з нас - максимально наблизити її прояв
у самому собі, у власному стані і поведінці. Закон на всіх рівнях буття - той
самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут.
І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось
дотеперішнім, - наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього,
всі його обмеження будуть збережені, і таким же не - підйомним буде гнітючий
вантаж незрозумілого виклику», - говорить Джонатану чайка Салліван.
Наявність євангельських та буддистських мотивів критики
пояснювали розквітом у 60-70-х роках XX століття молодіжного руху «хіпі»,
представники якого відмовилися від споживацького погляду на життя, стверджували
культ свободи, любові, проголосили своїми кумирами Ісуса, Будду, Ганді,
звернулися до східних релігійних учень.)
тобто короткою оповіддю, що містить інформацію морального чи релігійного змісту.
Сюжет твору має євангельську структуру: вигнання -смерть -воскресіння- проповідь- чудеса та апостоли.
1
Шлях усіх чайок-вигнанців, що у них спільного?
У них одна пристрасть - політ, одна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру)- наполеглива праця - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості
-Коли у чайок з'являються імена.?
(Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу)
2
Чи є в тексті повчання і в яких рядках воно виражене?
(наявність моралі) філософський зміст дуже глибокий і має бути розгаданий читачем, і кожен читач може зрозуміти його по-своєму і винести для себе певні уроки: самовдосконалення, любові, доброти, пізнання тощо...
3
занотуй!
Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.
4
символ безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя. Це стверджує і відома українська поетеса Ліна Костенко у вірші «Крила» (відеозапис. Читає Б.Ступка
Комментариев нет:
Отправить комментарий