вторник, 29 марта 2022 г.

 Дистанційне навчання

30.03.2022 р.

7 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862–1910) – майстер новели".

1. За підручником опрацювати с. 228-230.
2. Опрацювати інформаційні картки. Записати їх зміст в зошити.





3. Подивитися овітні відеоролики:
    а) "Біографія О. Генрі. Вільям Сідні Портер".


    б) "О. Генрі: геній, який вважав себе невдахою".


4. Пройти тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 1690098 (тест закриється 03 квітня о 21.00).

 Дистанційне навчання

30.03.2022 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Контрольна робота №5 з теми «Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст»". 

1. Повторити вивчений матеріал по підручнику: с.233 - 269.
2. Опрацювати підсумкові запитання і завдання на с.270 - 271.
3. Пройти контрольне тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 8628412 (тест закриється 03 квітня о 21.00).


  Дистанційне навчання

30.03.2022 р.

10 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія»".

1. За підручником прчитати с.177-180. 
2. Переглянути  відеоролік "Біографія Артюра Рембо".


3. Подивитися коментар Андрія Кончаловського об А. Рембо.


    4. Опрацювати літературні картки "Артюр Рембо".












5. Прослухати  поезію А. Рембо "П'янний корабель".


Тема вірша А. Рембо «П’яний корабель»: мандри душі особи­стості у світі своєї уяви та в житті.
 Композиція: загибель команди ^ втрата керування кораблем ^ уявні мандри ліричного героя в морській стихії ^ відмова від пра­гматичного життя.
 Конфлікт: зовнішній конфлікт — зіткнення ліричного героя зі стихією та буденністю; внутрішній конфлікт — боротьба в душі ге­роя, її духовне пробудження у світі мрій.
 Зміст назви твору: сп’яніння від стихій життя; використання метафори.
 Символіка вірша: море-символ життя, почуттів, поезії; зелений та синій кольори — символи надії на щасливе майбутнє.
 Провідні мотиви: утвердження життя, свободи, гімн творчій уяві.

6. Аналіз віршів "Голосівки", "Моя цинагерія".
" Моя циганерія"
 Настроєм сп’янілої насолоди мистецтвом та анархічного бунту проти дійсності просякнуті рядки сонета Рембо «Моя циганерія». Цей імпресіоністичний твір відзначається поєднанням сонетної форми та «земного» сюжету, сповненого анархічного виклику, характерним для сонетів Артюра Рембо. Слово «циганерія» в перекладі означає «богема», людина богеми. «Моя циганерія» — справжній гімн богемі, гімн людині, яка відірвалась від суспільства й залишилася наодинці з небом і зорями.  
Ліричний герой вірша — поет. Він вільний мандрівник, його не бентежать голод і холод, бо в нього є найвище щастя для поета — творити, злившись із прекрасною природою.    У перекладі Василя Стуса ліричний герой Рембо — «типовий представник» паризької богеми — більше нагадує українського бурсака. Стус свідомо орієнтується на українську національну традицію. Водночас переклад Стуса передає головне в поезії Рембо: поєднання класичної форми сонета зі зниженою лексикою та образу вірного служителя Музи («ленника») — з лахміттям волоцюги, для якого має значення тільки свобода й поетичне натхнення.    Загальний тон «Моєї циганерії» доволі оптимістичний, на відміну від інших поезій Рембо, де протистояння ліричного героя з дійсністю набуває драматичного, а подекуди й трагічного характеру.



Аналіз  твору "Голосівки"
-Тема- Твір викликав багато різних тлумачень. Чимало літераторів убачали в «Голосівках» розвиток думки Ш. Бодлера про «відповідності» між звуками, кольорами, запахами й людськими почуттями. Інші вважали, що в основі вірша — дитячі спогади А. Рембо про барвистий буквар, за яким він навчався читати. Існують також різноманітні символічні прочитання твору, таємниця якого до кінця ще не розгадана.
Ідея. А. Рембо стверджував, що поет є посередником між землею та небом, між буденним світом і світом вічних ідей та образів, тому завдання поезії — передати читачам своє особисте враження через дивовижні образи, символи, натяки.                                            Жанр -сонет. (А. Рембо відкидає строгість у вибору теми сонету, стриманість форми, чіткість ритму. Його сонет побудований як низка асоціацій ліричного героя. «Голосівки» вражають читача своєю динамікою, рухливими образами й почуттями, зміною інтонації, що допомагає авторові розкрити багатогранний світ людських відчуттів, вражень, асоціацій.)                                                                                                                                   Новизна твору (А. Рембо пропонує нове поетичне бачення, коли поєднуються звуки і кольори в одне ціле, душевний стан природи і людини, земне і божественне.)
 Особливість асоціацій ліричного героя (На перший погляд, асоціації ліричного героя досить розрізнені. Але вони пов’язані між собою відносинами контрасту: чорний — білий (духовна смерть — чистота вічного буття), червоний — зелений (пристрасть — мудрий спокій). Але поет не бачить якихось нездоланних протиріч, адже одне не існує без іншого, оскільки у світі все взаємопов’язане.)

У «Голосівках» поет шукав нову мову поезії. Він писав: «Я винайшов колір голосних! Я погодив форму і плин кожної приголосної і тішив себе надією за допомогою інстинктивних ритмів винайти таке поетичне слово, яке рано чи пізно буде доступне всім почуттям. Я зберігав тлумачення. Спочатку це було навчання. Я записував безгоміння ночі. Я занотовував невимовне. Я фіксував запаморочення».

Експерименти А. Рембо були продовжені наступними поколіннями символістів, які шукали таємничого змісту в царині звуків і дивовижних образів.
 Додатково
7. Перегянути художній фільм "Повне затемнення". Полное затмение / Total Eclipse (1995) Фільм.                                                                            
8. Пройти тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 3931615 (тест закриється 05 квітня о 21.00).

 Дистанційне навчання

30.03.2022 р.

11 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Ернест Міллер Гемінґвей «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті".

1. Словникова робота.


2. Опрацювати інформаційні картки. Записати значення образів-символів в зошити.











3. Складання схеми-характеристики образу Сантьяго.




Старому часто сниться сон-спогад про Африку, про його молодість, про колишні подорожі. Коли йому довго не щастило, він немов викликав цей сон, і це додавало йому сил. Особливо подобався старому сон про левів на білому піщаному березі. Коли старий, утомлений, з пораненими руками, повертається додому — перед нами впевнена у собі людина, що довела всім і самому собі, що її зарано списувати на берег. Він знає, що тепер хлопчик повернеться до нього, адже його батьки не зможуть більше сказати, що човен старого нещасливий. Вони з хлопчиком планують, як вийдуть разом у море, з чого зроблять новий ніж і острогу. Коли старий нарешті засинає під доглядом хлопчика, йому знову сняться леви. І хоча він ще слабий, ми віримо в нього.




4. Ознаки притчі у повісті.





5. Розгадати кроссенс.


понедельник, 28 марта 2022 г.

 Дистанційне навчання

29.03.2022 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Генрі Лонгфелло (1807 — 1882). «Пісня про Гайавату». Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі"

1. За підручником опрацювати с.197-198.
2. Подивитися відео "Біографія Генрі Лонгфелло. Міфи північноамериканських індіанців".


3. Опрацювати інформаційні картки.



4. В робочих зошитах записати виначення літературного поняття "поема".


5. Переглянути  мультфільм "Легенда про Гайявату".


6. Пройти тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 6127832 (тест закриється 31 березня о 21.00).

 Дистанційне навчання

29.03.2022 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "
Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич»"

1. За підручником прочитати с. 239-244.
2. Переглянути відео"Біографія Мольєра".
 

 3Подивитися експрес-урок "Мольєр".


 4. Ознайомитися з буктрейлером "Міщанін-шляхтич". 


5. Опрацювати інформаційні картки.



6.  Пройти тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 1608548 (тест закриється 30 березня о 21.00).     

воскресенье, 27 марта 2022 г.

 Дистанційне навчання

28.03.2022 р.

5 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». 
Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди"

1. Прочитати розділ VІ книги Льюїса Керролла "Аліса в Країні Див": підручник с.214-219 .
2. Прослухати аудіокнигу "Аліса в Країні Див" (VІ розділ "Порося та перець").


3. Опрацювати літературні картки.





4. Подивитися уривки з фільму "Аліса в Країні Див"




5. Записати в зошит персонажів Країни Див.


 6Розвяжить анаграми (зашифровані слова), результати запишіть у зошити.