Страницы

На допомогу учневі

среда, 22 апреля 2020 г.

Дистанційне навчання

23.04.2020 р.

10 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Розвиток зв'язного мовлення №4. Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо".

1. Переглянути  відео :
а) Поль Верлен "Сентементальна погулянка".



б) Поль Верлен "Сентементальна розмова".


2. Проналізуйте поезії, визначте в них риси імпресіонізму та символізму (письмово в              робочих зошитах).

Риси імпресіонізму
Риси символізму
“Культ враження”, відчуття; художній образ будується на недомовках і натяках (чому “жаль кривавий”, “ридав відчай” та ін.); фрагментарність, етюдність; музичність, ліризм, метафоричність (“упала ніч”, “погасли хмари”, “вітерець сумний”
Образи-символи (зима, тьма, ніч – символи небуття);
“відповідність” та аналогії між явищами предметно-чуттєвого та духовного світів на основі містичної єдності всього сущого (“привид чийсь сизів”, “два привиди будили давнину”)




















3. Переглянути відео: Артюр Рембо "Моя цинагерія".


4. Коментар до поезії.

У вірші “Моя циганерія” А. Рембо змалював поетичний спосіб свого життя. Сміливий і безвідповідальний юнак, геній і “фертик”, якому “по коліно море”, з дірками в кишенях (тобто без грошей), а в голові “лиш рими”, мандрує без мети. Голод і холод його не бентежать, у нього є найвище для поета щастя – хмеліти від “вересневого вечора” і “капарити вірші, згорнувшись у калачик”. Небо для нього – як господарство у доброго селянина, бо “як зозулясті кури, сокочуть в небі зорі”. Його найбільша любов – Муза, якої він і раб, і володар.
5. Практична робота (в робочих зошитах).  
Поєднати цитати із творів П.Верлена та А.Рембо із художніми засобами, яким відповідають цитати.
Цитати
Художні засоби
Любий (погляд); наймиліший (спів)
Риторичні питання
Мов великан; мов бродяга той; як малим кисличний сік
Метафори
Бо з неба сяла Муза! Овва, і це пусте!
Символи, натяки
Ти згадуєш, як ми колись любились? Штани нінащо стерті?
Порівняння
По коліно море, каші просять
Епітети
Цілунок на очах морів; захід дотлівав; упала ніч; ридав відчай
Фразеологізми
Струни осінні; б’є годинник, вихоровий вир
Риторичні окличні речення

Порівняйте особливості стилів П.Верлена та А.Рембо, знайдіть "точки дотику".


П. Верлен
А. Рембо
– Перетворення реалій ландшафту, природних явищ та пір року на символи, що позначають певні стани людської душі (“пейзажі душі”);
– наявність образів осені, що символізують в’янення, згасання життя; вітру (символ фатуму, який жене беззахисну людину), сутінків (знак непевності людського буття) та ін.;
– майстерне зображення відтінків та напівтонів відчуттів, переживань;
– переважання настроїв суму, журби, туги, відчаю;
– м’який ліризм, музичність, сугестивність поетичної мови;
– образи багатозначні; створюється атмосфера хисткості та непевності
– Дух бунтарства проти недосконалості світобудови;
– сатиричне викриття потворної буденності; антивоєнні та антиклерикальні мотиви;
– тема духовної свободи, чарівного перетворення світу поетом-“ясновидцем”;
– створення одухотворених картин природи;
– творення нової поетичної мови, яка буде “мовою душі до душі…”;
– метафори побудовані на несподіваних поєднаннях “застиглого і миттєвого”, матеріально-предметного і невловимо-примарного, побутових деталей і нюансів відчуттів;
– оперування яскравими символами, кольорописом, словотворчими новаціями

6. Зайдіть за посиланням На урок. Введіть код доступу 190923 та виконайте тестування (завдання необхідно виконати до 29 квітня).

Комментариев нет:

Отправить комментарий