Дистанційне навчання
23.04.2020 р.
10 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Розвиток зв'язного мовлення №4. Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо".
1. Переглянути відео :
а) Поль Верлен "Сентементальна погулянка".
23.04.2020 р.
10 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Розвиток зв'язного мовлення №4. Письмове аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо".
1. Переглянути відео :
а) Поль Верлен "Сентементальна погулянка".
б) Поль Верлен "Сентементальна розмова".
2. Проналізуйте поезії, визначте в них риси імпресіонізму та символізму (письмово в робочих зошитах).
Риси імпресіонізму
|
Риси символізму
|
“Культ враження”, відчуття;
художній образ будується на недомовках і натяках (чому “жаль кривавий”,
“ридав відчай” та ін.); фрагментарність, етюдність; музичність, ліризм,
метафоричність (“упала ніч”, “погасли хмари”, “вітерець сумний”
|
Образи-символи (зима, тьма, ніч –
символи небуття);
“відповідність” та аналогії між
явищами предметно-чуттєвого та духовного світів на основі містичної єдності
всього сущого (“привид чийсь сизів”, “два привиди будили давнину”)
|
3. Переглянути відео: Артюр Рембо "Моя цинагерія".
4. Коментар до поезії.
У вірші “Моя циганерія” А. Рембо змалював поетичний спосіб
свого життя. Сміливий і безвідповідальний юнак, геній і “фертик”, якому “по
коліно море”, з дірками в кишенях (тобто без грошей), а в голові “лиш рими”,
мандрує без мети. Голод і холод його не бентежать, у нього є найвище для поета
щастя – хмеліти від “вересневого вечора” і “капарити вірші, згорнувшись у
калачик”. Небо для нього – як господарство у доброго селянина, бо “як зозулясті
кури, сокочуть в небі зорі”. Його найбільша любов – Муза, якої він і раб, і
володар.
5. Практична робота (в робочих зошитах).
Поєднати цитати із творів П.Верлена та А.Рембо із художніми засобами, яким відповідають цитати.
Цитати
|
Художні засоби
|
Любий (погляд); наймиліший (спів)
|
Риторичні питання
|
Мов великан; мов бродяга той; як
малим кисличний сік
|
Метафори
|
Бо з неба сяла Муза! Овва, і це
пусте!
|
Символи, натяки
|
Ти згадуєш, як ми колись любились?
Штани нінащо стерті?
|
Порівняння
|
По коліно море, каші просять
|
Епітети
|
Цілунок на очах морів; захід
дотлівав; упала ніч; ридав відчай
|
Фразеологізми
|
Струни осінні; б’є годинник,
вихоровий вир
|
Риторичні окличні речення
|
Порівняйте особливості стилів П.Верлена та А.Рембо, знайдіть "точки дотику".
П. Верлен
|
А. Рембо
|
– Перетворення реалій ландшафту,
природних явищ та пір року на символи, що позначають певні стани людської
душі (“пейзажі душі”);
– наявність образів осені, що
символізують в’янення, згасання життя; вітру (символ фатуму, який жене
беззахисну людину), сутінків (знак непевності людського буття) та ін.;
– майстерне зображення відтінків
та напівтонів відчуттів, переживань;
– переважання настроїв суму,
журби, туги, відчаю;
– м’який ліризм, музичність,
сугестивність поетичної мови;
– образи багатозначні; створюється
атмосфера хисткості та непевності
|
– Дух бунтарства проти
недосконалості світобудови;
– сатиричне викриття потворної
буденності; антивоєнні та антиклерикальні мотиви;
– тема духовної свободи, чарівного
перетворення світу поетом-“ясновидцем”;
– створення одухотворених картин
природи;
– творення нової поетичної мови,
яка буде “мовою душі до душі…”;
– метафори побудовані на
несподіваних поєднаннях “застиглого і миттєвого”, матеріально-предметного і
невловимо-примарного, побутових деталей і нюансів відчуттів;
– оперування яскравими символами,
кольорописом, словотворчими новаціями
|
6. Зайдіть за посиланням На урок. Введіть код доступу 190923 та виконайте тестування (завдання необхідно виконати до 29 квітня).
Комментариев нет:
Отправить комментарий