1. Опрацювати порівняльні таблиці стану батька і сина в новелі. Зміст таблиці №1 записати у робочий зошит.
Порівняльна таблиця сприйняття дорослого та хлопчика під час огляду виставки.
Таблиця №1.
Зміна почуттів батька | Зміна стану сина |
1.Байдужість. 2.Здивування. 3. Задоволення. 4. Тривога. 5. Підозра й побоювання. 6. Обурення. 7. Нерозуміння. | 1. Цікавість. 2. Подив. 3. Захоплення. 4. Схвильованість. 5. Радість. |
Таблиця №2.
Зміна почуттів батька | Зміна стану сина |
1.«Але мені й на думку не спало завернути туди …». 2.« … у крамниці я цього не чекав». 3. « - Непогано! – кинув я, сміючись». 4. «Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, зауважив, що Джип ухопився за його палець …». 5. «Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру і побоювання». 6. «Я обурено викинув її (кульку) на бруківку». 7. «Але нічого чарівного в них (солдатиках) я так і не помітив …». | 1. «Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті,що лежа-ли на прилавку, і зрештою запит-ливо підвів очі на продавці …». 2. «…Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішив одразу до прилавка, як бувало …». 3. «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Джип стояв невимов-но схвильований». 4. «- Тату, а мені ця крамниця подобається!». 5. «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …». |
2. Робота над дослідженням образу літературного героя.
Джип –звичайний хлопчик – «славний хлопчик» – головний герой.
Джип — звичайний хлопчик, тому що:
1. Побачивши незвичайну вітрину, взяв батька за палець і потяг до неї.
2. У нього очі розбіглися, побачивши таку кількість чарівних речей.
3. У звичайній крамниці він відразу поспішав до прилавку.
4. Джип був дуже схвильований; дивлячись на чари, щиро захоплювався.
5. Радіє олов'яним солдатикам, грається ними.
Джип — «славний хлопчик», адже:
1. Успадкував материну вихованість.
2. Не забував про інших.
3. Довірливо і чемно звертався до продавця.
4. Був стриманим і не набридав благанням.
Саме Джип є головним героєм, адже завдяки йому:
1. Крамниця перестала бути міражем.
2. Батько побачив чари, в які давно перестав вірити.
3. Герої гуртуються довкола Джипа, а саме: батько хоче зробити синові подарунок, та ос терігається негативного впливу; продавець демонструє саме для Джипа фокуси, проводить огляд виставки, дарує чотири пакунки.
3. Висновки (записати у зошит).
Головні думки новели Г. Уеллса «Чарівна крамниця»:
- уславлює людяність, добро;
- учить любити й шанувати людей, бачити прекрасне у світі;
- закликає вірити в дива, мріяти й думати про краще майбутнє, наближати його своїми добрими справами.
4. Виконати завдання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий