вторник, 15 декабря 2020 г.

 Дистанційне навчання

16.12.2020 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Чарльз Діккенс. "Різдвяна пісня в прозі". Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження".

1. Подивитися освітній відеоролік "Біографія Чарльза Діккенса".


2. Переглянути буктрейлер до твору Ч. Діккенса "Різдвяна пісня в прозі".


3. Прочитати по підручнику повість "Різдвяна пісня в прозі" на с. 85-103.
4. Подивитися анімаційний фільм "Різдвяна історія" (2009 р.).


5. Подорож Скруджа у часі та просторі у Різдвяну ніч.


а) "Подорож у минуле"
       Різдвяне місто.
       У школі.
       У лавці Фіззіунга.
       Забуте кохання.     


б) "Подорож у сучасне"
       Різдвяний ранок.
       Свято у родині Боба Кретчита.
       Біля багаття у рудокопів.
       На маяку.
       У домі племінника.
       У бідняків.
       Зустріч зі Злиднем і Неосвіченістю.


в) "Подорож у майбутне"
       На біржі.
       Розмова перехожих.
       У лавці лахмітника.
       Біля ліжка небіжчика.
       У родині боржника.
       На цвінтарі.
       Благання про помилування.


г) "Переродження Скруджа"


6. Записати в робочі зошити.


 


7.  Розгадати ребуси (за бажанням).






8. Виконати  тестування за темою: зайдіть за посиланням На урок
. 
Уведіть код доступу 3308268 (завдання потрібно виконати до 20
 грудня 
до 21 години).  


 

понедельник, 14 декабря 2020 г.

 Дистанційне навчання

15.12.2020 р.

9 клас
Російська мова

Тема уроку: " Складнопідрядні речення з підрядними причини та наслідку".

1. Вивчити теоретичний матеріал параграфа 16 на с. 126-127.                                                        
2. Переглянути освітні відеороліки :
            "Складнопідрядні речення з підрядними причини".


"Складнопідрядні речення з підрядними наслідку".


3. Виконати вправу 197 на с. 129.
4. Лінгвістичне реконструювання. 
(Підрядні речення причини замініть підрядними наслідку і навпаки).
  • За пять часов времени мы не проехали и двадцати вёрст, потому что дорога была скверная.
  • Слышен был малейший шорох, потому что кругом было тихо-тихо.
  • В озере вода совершенно прозрачная, так что плывёшь на лодке и видишь дно.
  • Нужно было остановить лошадь, так как наша прямая дорога обрывалась и уже шла вниз по крутому, поросшему кустарником скату.
Роботи з виконаними завданнями надіслати 15 грудня до 21 години на електронну пошту veklenko6899@gmail.com

Зарубіжна література

Тема уроку: "Роман М. Лермонтова "Герой нашого часу". Складність образу Печоріна, його духовна трагедія". 

1. Історія створення.

Задум.

Свій твір Михайло Юрійович почав писати в 1836 р Яскравим прикладом для нього був Пушкін, який показав свого сучасника в знаменитій поемі «Євгеній Онєгін».

За ідеєю Лермонтова, головний герой - гвардійський офіцер Печорін. Його Михайло Юрійович задумав зобразити як одного з представників столичного життя. Але в 1837 р Лермонтов, який написав вірш «Смерть поета», був арештований і висланий на Кавказ. Після цього посилання повертатися до задуманого він вже не побажав.

 Період створення роману - з 1837 р по 1840 р.

Твір складається з ряду повістей. В якій вони були написані послідовності, достеменно невідомо. Є тільки припущення про те, що найпершою вийшла з-під пера автора «Тамань», а після - «Бела», «Фаталіст» і «Максим Максимович». Спочатку повісті замислювалися у вигляді окремих фрагментів із записок офіцера. Однак після вони стали цілим ланцюгом творів, пов'язаних спільними персонажами

2.  Подивитися відеоролік .


3. Розглянути порядок подій в романі.


4. Накреслити таблицю в робочі зошити.
Роман «Герой нашого часу» М. Ю. Лермонтова можна віднести до першого соціально-психологічного і філософського твору в прозі. В даному романі автор спробував відобразити пороки всього покоління в одній людині, створити багатогранний портрет.

 Печорін є складною і суперечливою людиною. Роман включає в себе кілька повістей, і в кожній з них герой відкривається перед читачем з нового боку.

5. Тема роману

 Про що роман «Герой нашого часу»? Про ситуацію, що склалася в суспільстві в період 30-х - 40-х років  ХІХ-го ст., яку прийнято називати «міжчасовою». Справа в тому, що в ці роки спостерігалося бурхливий процес зміни ідеалів. На це людей підштовхнуло повстання декабристів. Поразка спроби повалення влади говорило про помилковість революційних переконань. Суспільство розчарувалося в ідеалах, висунутих декабристами, але ще не сформувало інших цілей. Все це призвело до того, що жили в той період молоді люди, в тому числі і сам Лермонтов, які відносилися до «втраченого покоління», що знаходиться на життєвому роздоріжжі. Творіння спочатку було названо автором «Один з героїв початку століття». На думку багатьох сучасників, в такому варіанті проглядалася полеміка з романом Альфреда Мюссе - французького письменника, який створив «Сповідь сина століття». Проте напрям думки російського автора було зовсім іншим. Він створив зовсім не типаж «дитя століття», а цілісну особистість, наділену героїчними рисами і вступає в нерівну боротьбу з навколишньою дійсністю. Саме тому слово «герой» в назві роману більш ніж доречно. Однак в цілому назву носить іронічний відтінок. Але падає він на слово «нашого». При цьому автор робить акцент на всій епосі, а зовсім не на одну людину. У своєму «Передмові» до твору Лермонтов сам дає тлумачення його назві. Він вказує на те, що головний герой оповідання є портретом, складеним з пороків усього покоління того часу, в якому втілилися риси, характерні для свідомості людей, що жили в 30-х роках 19-го століття.

6. Образи твору.


Григорій Печорін

Григорій Печорін – молодий шляхтич, офіцер. Виріс у блискучому суспільстві Петербурга. Незважаючи на свої багатства, красу і інтелект, він глибоко нещасний. Він ні в чому не зацікавлений, йому нудно жити. Печорін не вірить в дружбу і шлюб. Печорін - смілива і рішуча людина. При цьому він егоїстичний, цинічний, жорстокий і холоднокровний чоловік.

Максим Максимич

Максим Максимич – старий офіцер, капітан штабу у віці близько 50 років. Служить разом з Печоріним на Кавказі в фортеці Н. Максимич - старий холостяк, добрий і простий чоловік, досвідчений і надійний офіцер. Максим Максимич з теплотою ставиться до Печоріна, хоча і не розуміє його «дивацтва».

Бела

Бела - молода красуня 16 років, дочка багатого князя. Бела - "дика" юна дівчина, яка виросла в горах. Печорін закохується в Белу, перебуваючи на чергуванні в фортеці Н. Він краде її з дому і довго домагається її любові. Незабаром Печорін охолоне до Бели. Бідолаха страждає від його байдужості. Незабаром Бела помирає від рук розбійника Казбіча.

Грушницький

Юнкер Грушницький – друг Печорін, з яким вони зустрічаються під час служби на Кавказі. Грушницький – молодий, збіднілий дворянин початку 20-х років. Грушницький – веселий юнак, пристрасний, гордий чоловік. Грушницький помирає в поєдинку з Печоріном.

Княжна Мері

Юна княжна Мері (Марія Ліговська) зустрічає Печоріна на Кавказі в П'ятигорську. Княжна Мері - багата наречена, красива і освічена, горда і кокетлива дівчина. Вона закохується в Печорін, але він тільки грає її почуттями і не збирається на ній одружуватись.

Доктор Вернер

Доктор Вернер є другом Печоріна. Доктор Вернер і Печорін багато спілкуються, перебуваючи в П'ятигорську. Вернеру близько 40 років. Він негарний, але жінкам подобається. Вернер і Печорін дуже схожі: обидва розумні, обидва егоїсти, обидва не хочуть одружуватися і т. д. Вернер виступає в ролі секундантаПечоріна на дуелі з Грушницьким. 

Віра

Віра – жінка, яку Печорін колись любив у Петербурзі. Віра одружена вдруге, від першого чоловіка у неї є син. Вона обманює обох чоловіків з Печоріним. Віра любить Печоріна і приймає всі його недоліки. По чоловікові Віра є ріднею Ліговських. Зрештою другий чоловік Віри викриває стосунки з Печоріном. 

Казбич

Казбіч - знайомий Максима Максимича, розбійник, що проживає в районі фортеці Н. Казбіч - хоробрий джигіт, спритний, злий і мстивий чоловік. Казбіч шалено любить свого прекрасного коня Карагуеса і ставиться до нього як до свого друга. Одного разу Печорін краде в Казбіча його чудового коня. Казбіч жорстоко помститься йому за це: він вбиває кохану Белу

Азамат

Азамат - 15-річний хлопець, молодший брат Бели. Азамат - гордий, впертий хлопчик, страшенно захоплюється грошима. Він хоче отримати чудового коня Казбіча. Азамат допомагає Печоріну вкрасти сестру Белу. В якості нагороди за це Печорін краде коня Казбіча і віддає його Азамату. Отримавши коня, Азамат назавжди тікає з дому. 

Вуліч

Вуліч - офіцер, знайомий Печоріна. Печорін зустрічає його під час відрядження до козацького села. Одного разу Печорін прогнозує неминучу смерть Вуліча. У ту ж ніч трагічно гине Вуліч.


7. Складність образу Печорина.




8. Виконати  тестування
зайдіть за посиланням На урок
. 
Уведіть код доступу 9713726 (завдання потрібно виконати  
15 грудня 
до 21 години). 

вторник, 1 декабря 2020 г.

 Дистанційне навчання

02.12.2020 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Контрольна робота №2. Твір-характеристика персонажа".

1. Орієнтовний план-характеристика літературного персонажа.


·         Ім’я персонажа, його місце в творі.

·         Зовнішній вигляд, портрет героя.

·        Його риси характеру, вчинки, ставлення до інших героїв твору.

·         Ставлення інших героїв до персонажа.

·         Ставлення автора до свого героя.

·         Моє ставлення до героя літературного твору.


2Повторити, що таке цитати і як їх використовувати в своєму творі.

Цитата це коротенькі уривки з твору, які підтверджують ваші думки про літературного героя. Цитати беруться в лапки. Їх повинно бути небагато (2-3 на весь твір).

3. Написати твір-характеристику літературного персонажа (за вивченими творами Р. Л. Стівенсона "Острів скарбів" або Ж. Верна "П'ятнадцятирічний капітан").

Роботи надіслати на електронну пошту veklenko6899@gmail.com до 04 грудня до 21 години.
 

  Дистанційне навчання

02.12.2020 р.

11 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Райнер Марія Рільке. "Згаси мій зір...", "Орфей, Еврідіка, Гермес". Збірка "Сонети до Орфея"(огляд)".

1. За підручником прочитати на с. 80-88.
2. Подивитися презентацію "Рільке - Орфей ХХ століття". Стисло записати в робочі зошити  життєвий і творчий шлях Райнера Марія Рільке.




3. Аналіз вірша "Згаси мій зір...".




4. Прослухати вірш "Згаси мій зір...".


6. Згадати давньогрецький міф про Орфєя та Еврідіку.


7. Прослухати вірш "Орфей, Еврідіка, Гермес".


8. Аналіз вірша "Орфей, Еврідіка, Гермес".









9. Збірка "Сонети до Орфея" (обзор).


5 сонетів збірки «Сонети до Орфея» Рільке написав усього лише за місяць у 1922 році, коли жив у Швейцарії. Основною темою «Сонетів» є мистецтво. Уже в першому сонеті циклу «Ось дерево звелось...» Орфей втілює силу поезії, що активно сприяє перетворенню хаосу на світ гармонії форм і образів, справжній «людський світ».

Рільке змінив усталену форму сонета (два чотиривірші й два тривірші). Його сонет має два чотивірші й один шестивірш.

Античний Орфей, що ще з часів Давньої Греції персоніфікував чарівну владу мистецтва над світом, у модерністській інтерпретації Рільке став чільною постаттю процесу оновлення й одухотворення світу. Як людина, що зійшла у царство мертвих й повернулася звідти, тобто пройшла шлях рослини від «смерті» до «воскресіння», він втілює ідею вічної метаморфози, що відбувається у природі.

Переосмислюючи у своїх сонетах античні сюжети, Рільке наголошує на енергії духовного перетворення світу, яку випромінює Орфеєве мистецтво. У традиційну легенду-історію про Орфея він вводить нові, філософські мотиви: поєднання космічного і земного як двох складових одного цілого — Всесвіту.

Рільке не йде за сюжетом античного міфу: він скористався ним, щоб вибудувати свій власний поетичний світ. Орфей, поет — співець, зливається з образом поета Рільке. У сонетах оспівується самоцінність людини, яка приходить у цей світ, щоб жити, утверджується життя з його земними реаліями. Орфей XX століття став співцем для людей — не для богів.

Українською мовою «Сонети до Орфея» переклали Микола Бажан і Василь Стус.

10. Виконати   тестування за темою: зайдіть за посиланням На урок. Уведіть код доступу 7284598 (завдання потрібно виконати 03 грудня до 21 години). 
                                            

понедельник, 30 ноября 2020 г.

 Дистанційне навчання

01.12.2020 р.

9 клас
Російська мова

Тема уроку: " Складнопідрядні речення з підрядними з'ясувальними".

1. Вивчити теоретичний матеріал параграфа 14 на с. 112-113.                                                        

2. Переглянути освітній відеоролік "Складнопідрядні речення з підрядними з'ясувальними".


3. Виконати вправи 169 на с. 113 та 177 на с.116-117.
4. Перевірочна робота. 
(Розставити розділові знаки в реченнях, розкрити дужки, від головного речення поставити запитання к підрядному).
  • Я полюбил эту маленькую окраину и был уверен что она самая живописная в мире.
  • Ей снится буд(то)(бы) она идёт по снеговой поляне.
  • Что(бы) не говорили а я выполню эту работу.
  • Я всегда удивлялся как успевал этот уже старый человек делать сразу несколько дел.
  • Берись за(то) к чему ты сроден коль хочешь что(б) в делах успешный был конец.
  • Ты рада что ты дома?
  • С кем поведёшься (от)того и наберёшься.
  • Вы не должны судить меня (по)тому что я делаю.
  • (По)этому берегу идти лучше (по)тому что здесь больше тени.
Роботи з виконаними завданнями надіслати 01 грудня до 21 години на електронну пошту veklenko6899@gmail.com

Зарубіжна література

Тема уроку: "Дзеркальна композиція в романі О. С. Пушкіна "Євгеній Онєгін". Зображення різних сфер життя в романі". 

1. Подивитися відеоурок "О. Пушкін "Євгеній Онєгін".

             
2.  Записати до робочих зошитів, що таке дзеркальна композиція.







3. Прослухати "Лист Тетяни до Онєгіна".


4. Прослухати "Лист Онєгіна до Тетяни" і порівняти з листом Тетяни .


5. Подивитися відео "Роман "Євгеній Онєгін" - енціклопедія російського життя".


6. 
Виконати завдання на Learningapps
та прислати скріншот результату.
7. Вивчити напам'ять "Лист Тетяни до Онєгіна" (бажано на мові оригіналу).