четверг, 28 апреля 2022 г.

 Дистанційне навчання

29.04.2022 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 — 2002). Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність. «Міо, мій Міо»".

1. Прочитати за підручником с.226-228.
2. Переглянути відео:
             а) "Біографія Астрід Ліндгрен".


           б) " Життя артиста:Астрід Ліндгрен".


3. Опрацювати літературну картку: стисло записати її зміст в робочі зошити.


4. Подивитися буктрейлер на книгу Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо".


5. Прочитати за підручником уривки з твору "Міо, мій Міо" на с.228-236.
6. Прослухати аудіокнигу  "Міо, мій Міо" (скорочено).


7. Переглянути екранізацію твору "Міо, мій Міо".


8. Виконати завдання "Упізнай героя".

 1. «…білявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка».

2. «Я був годованцем у тітки Едлі й дядька Сікстена. Опинився в них, ще коли мені було всього рік. А до того жив у сирітському притулку».

3. « Його тато завжди розмовляв із ним, допомагав йому будувати моделі літаків, позначав карбами на одвірку в кухні, скільки він виріс».

 4. «То був хлопчик з таким самим каштановим чубом і з такими самими карими очима, як у Бенка».

 5. «Я люблю пташиний спів, люблю музику своїх срібних тополь, але найдужче люблю слухати, як сміється в садку мій син».

 6. «Золота грива виблискувала на сонці, сам він мчав усе швидше й швидше і підіймався все вище й вище».

7. «Він був дуже ласкавий і чемний, і брати й сестри його теж усміхалися нам». 

 8. «сиділи чорні, страшні серед мертвих дерев у моторошному сірому світанку. А їхні коні закусували вудила й рили копитами землю». 

9. «…такого кремезного й дужого чоловіка я ще ніколи не бачив. У нього був довгий рудий чуб, така сама довга руда борода й густі кущуваті брови».

10. «Він мав у замку покій, повітря в якому було просякнуте злом. Це там він сидів дні і ночі й кував лихо. Ніч у ніч і день у день сидів він там і кував лихо».

11. «Його страшне обличчя скривилось і посіріло, а в страшних очах заблисли ляк і ненависть». 

12. «Дівчинка не ворушилася і не розплющувала очей. Вона була мертва. ЇЇ личко було біле, як сніг, і маленьке, а тіло геть обпалене».

среда, 27 апреля 2022 г.

  Дистанційне навчання

28.04.2022 р.

5 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "
Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Характеристика образу містера Віллі Вонка". 

1. Опрацювати інформаційні картки.


Переглянути уривок з фіьму "Чарлі і шоколадна фабрика" ("Історія Віллі Вонка").



2. Складання таблиці "Характеристика Віллі Вонка".


Зовнішність

Одяг: фрак з розкішного темно-фіолетового оксамиту, штани темно-зелені, рукавички перламутрово-сірі,золота тростина із золотою бамбулькою. Акуратна чорна цапина борідка, очі - невимовно ясні, іскряться, мерехтять; обличчя освітлював радісний усміх; рухи швидкі, як у білки; голос,мов флейта.

Визначення автора

Дивовижний, здавався розумним, кмітливим, проникливим і енергійним.

Визначення інших героїв

Потвора,навіжений,псих,очманілий,ненормальний, придуркуватий,безголовий, скажений,шизонутий,пришиблений, дебільний.

Ні, він не такий!


3. Робота над образом Віллі Вонка.

- Чим дивує вас містер Вонка? 
                  ("Зненацька він кумедно з підстрибом затанцював на снігу").
- Як ставиться він до присутніх? 
                  (Кожного вітає окремо, всім приділяє увагу).
- З яким  настроєм Віллі Вонка проводить екскурсію по фабриці? 
                ( Радий, що всі квитки знайдено; з гордістю показує цехи, навіть хвастається, тому схожий на велику дитину; помітно, що він любить свою справу).
- Як дідунь Джо ставиться до Віллі Вонки? 
         ("... та світ не бачив такого дивовижного, фантастичного, неймовірного виробника шоколаду, як містер Віллі Вонка! Я гадав, що всі це знають!").
- Чи змінюється його думка під час екскурсії? 
                (Навпаки, дідунь Джо ще більше захоплюється постаттю Віллі Вонки).
- В якому цеху містер Вонка помітно хвилюється? Чому він називає цей цех найважливішим? 
           (Цех винаходів, тут Вонка – вчений-дослідник: розумний, переймається кожною деталлю, схвильовано слідкує за випробовуванням своїх винаходів).
- Як власник фабрики ставиться до дітей і їх батьків? Чи справедливо це?

- Чому Віллі Вонка намагається перевиховати не лише Августа, Віолетту, Веруку і Майка, але і  їх батьків?

- Як батьки дітей ставляться до містера Вонки?
        (Вони не поважають його, як власне, й інших людей. Коли перелякані батьки  мчать шоколадною річкою і обзивають містера Вонку божевільним, ненормальним, очманілим і т. д., то дідунь Джо заперечує: "Ні, він не такий!")

- А яка ваша думка про цього персонажа?

4. Переглянути уривки з фільму "Чарлі і шоколадна фабрика".
   а) "Дитинство Віллі".

   
б) "Віллі Вонка отримав родину".



5. Запишіть риси характеру Віллі Вонка, використовуючи шаблон.


6. Висновки.

7. Використайте хмаринку слів і сформулюйте головну думку, яку прагнув донести до читачив Роальд Дал у творі "Чарлі і шоколадна фабрика".

 Дистанційне навчання

28.04.2022 р.

8 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Антуан де Сент-Екзюпері. Світ дорослих і світ дітей у казці «Маленький принц»
".

1. Опрацювати інформаційні картки.


2. Афоризми з казки Екзюпері "Маленький принц".


3. Виконати завдання.

вторник, 26 апреля 2022 г.

 Дистанційне навчання

27.04.2022 р.

9 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері. Тема знецінення культур в творі «451° за Фаренгейтом»". 

1. Подивитися відеоурок "Аналізуємо роман Р. Бредбері". 


2. Охарактеризувати образ Гая Монтега, використовуючи подані нижче таблиці.




3. Переглянути відео "Тема знецінення культур в творі «451° за Фаренгейтом»".


4. Додатково.
    Переглянути  екранізацію твору 2018 р. "451 градус за Фаренгейтом".
5. За допомогою хмарки тегів визначте проблематику роману Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом»".


 Дистанційне навчання

27.04.2022 р.

7 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Рюноске Акутаґава (1892–1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Утілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка»".

1. Подивитися відео "Японія-країна вранішнього сонця".


2. Прочитати статтю підручника про письменника на с. 248 - 250.
3. Переглянути відеоролік "Біографія. Рюноске Акутагава".


4. Прочитати новелу "Павутинка" на с. 250 - 251.
5. Прослухати і переглянути ілюстровану аудіокнигу "Павутинка" Р. Акутагава.

                                                                                     
 з 6.  Пройти тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 5983829 (тест закриється 01 травня о 21.00).                                                              

 Дистанційне навчання

27.04.2022 р.

10 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Паоло Коельйо. «Алхімік». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі".

1. Опрацювати інформаційні картки.



2. Розгадати кроссенс до твору П.Коельо "Алхімік".


 Дистанційне навчання

27.04.2022 р.

11 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.  Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців".


1. 
За підручником опрацювати с. 160-162.
2. Опрацювати картку ( її матеріал записати в робочій зошит).



3. Знайомство з біографією та творчістю Е.Йонеско, представника "театру абсурду".



4. Перегляд буктрейлеру до п'єси Йонеско "Носороги".


5. Для запису теоретичного матеріалу у зошит.


6. Огляд здобутків митців.
   
 Фрідріх Дюррематт - класик швейцарської літератури.


7.  Пройти тестування на освітній платформі "На урок": код доступу 6833058 (тест закриється 03 травня о 21.00).     

понедельник, 25 апреля 2022 г.

 Дистанційне навчання

26.04.2022 р.

6 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: "Роберт Шеклі. «Запах думок». Гуманістичний зміст оповідання — віра в перемогу людського розуму".

1. Переглянути відео "Роберт Шеклі. "Запах думки".


2. Опрацювати анкету оповідання та анкету головного героя.
Роберт Шеклі «Запах думки» (1953)
Анкета оповідання


 Гуманістичний зміст оповідання. Людина — не вбивця всього живого, бути сильним не означає знищувати тих, хто слабший. Людина майбутнього — господар не тільки своєї планети, а й далекого Космосу.
 Висновок. Оскільки світ змінюється, Роберт Шеклі показує нам, якою має бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим.

Анкета Лероя Кліві - головного героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки»
1. Ім’я героя. Лерой Кліві
2. Вік. Молодий чоловік або людина середнього віку
3. Професія. Поштар, командир поштоліту-243
4. Місце проживання героя. Земля
5. Екстремальна ситуація, в яку потрапив герой: аварійна посадка на незнайому планету з наявністю кисню, а значить, життя; залишився без корабля, без їжі, без зброї, без зв'язку; зустрівся з новим видом «вистежування» здобичі (за допомогою телепатії); опинився на крок від загибелі
6. Дії героя, поведінка в цій ситуації: розраховує лише на себе, на свій розум; не розгубився, не впав у відчай, став спостерігати, напружено думати, аналізувати, шукати вихід
7. Уявні перетворення героя: пантера→пантера-самиця→пантера →змія→пташка→кущ →труп → смолоскип → бурхливе полум’я
Тварини
Уявні перетворення Кліві
Результат
Пантера
пантера-самиця
пантера-відступила
Вовки
вовчиця→пантера→змія
вовки відскочили
Пантера і Вовки
птах
Хижаки втратили інтерес
Дятел
кущ
Птах почав клювати «стовбур»
Стерв’ятники
труп
У стерв’ятників з’явився апетит
Пантера і вовки
смолоскип
Пантера й вовки втекли
Всі тварини
пожежа, бурхливе полум’я
Повна перемога над тваринним світом
Результат: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»

8. Риси характеру героя Відважний, відданий своїй справі (зберіг пошту), сильний духом, розумний, розвинена уява, спостережливий, винахідливий, кмітливий, цілеспрямований, оптиміст, телепат, любить життя, почуття гумору, уміє орієнтуватися в ситуації.

3. Порівняти за допомогою таблиці головних героев творів Р. Шеклі та Р. Бредбері.
Порівняння героїв – Тома (Р.Бредбері «Усмішка») і Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)
Том (Р.Бредбері «Усмішка»)
Спільні ознаки
Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)
дитина
 Події майбутнього. 
Жертвами технічної катастрофи.
Не скоряються обставинам і перемагають їх.
Критичне ставлення до дійсності.
Самовдосконалення.
 Уміння бачити не очима, а душею.
Уява, фантазія, розум.
дорослий
Потрапив у незвичайну пригоду добровільно
Потрапив у незвичайну пригоду через аварію.
Діяв майже підсвідомо, підкоряючись натовпові.
Діяв свідомо, обмірковуючи кожен крок
Рятує залишки культури
Рятує власне життя
Конфлікт: між героєм і світом (Том і натовп городян)
Конфлікт: Кліві та позаземна фауна
«майбутнє людства»
пересічна людина

 4. Опрацювати матеріал "Що повинна мати людина майбутнього?"  Спираючись на нього, за допомогою вправи "Сонечко", записати характеристику образу Кліві.

Що повинна мати людина майбутнього?!
1-      силу волі, дисциплінованість свідоме прагнення до якої-небудь мети, влада над собою та керуванні своїми діями і вчинками(Завдяки дисциплінованості та надзвичайним зусиллям волі Кліві зберігає пошту, досягає мети освоєння телепатії , навчається  керувати думками);
2-      мужність  вияв хоробрості, стійкості, рішучості(герой проявляє усі ці якості в різних ситуаціях);
3-      сміливість — здатність переборювати труднощі, ризикувати заради благородної мети (Кліві ризикує життям, експериментуючи  зі своїми думками, вчинками;
4-      відвага  смілива поведінка людини в небезпечній ситуації; здатність до такої поведінки (герой не розгублюється і починає рішуче діяти);
5-      кмітливість — здатність людини легко схоплювати, добре розуміти суть явища; тямущість, здогадливість, спостережливість (про це яскраво свідчать спостереження Кліві за дивними тваринами);
6-      обережність — якості людини, яка поводиться стримано, обдумано, передбачливо, не наражаючись на можливу небезпеку, неприємності (весь час намагається контролювати потік своїх думок, щоб уникнути небезпеки);
7-      віра – сподівання у зміни на краще (Лерой Кліві вірить, що йому вдасться пізнати закон виживання, що на допомогу прилетить зореліт);
8-      бажання вижити та жити (Він щомиті бореться за життя).

5. Висновки.
Роберт Шеклі показує нам, якою повинна бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим. Головний герой стоїть перед вибором – навчитися і розвинути  за декілька годин телепатію в собі, щоб успішно протистояти хижакам, або бути їх здобиччю. І землянин зміг. Зміг настільки, що став телепатом, який обманув не тільки інопланетних тварин, але і землян, що прибули йому на допомогу.

6. Розгадати кроссенс до оповідання "Запах думки" Р. Шеклі.