Дистанційне навчання
04.05.2022 р.9 клас
Зарубіжна література
Тема уроку: "Рей Дуглас Бредбері. Натовп і влада. Маніпуляція людською свідомістю в творі «451° за Фаренгейтом»".
1. Скласти паспорт твору "451° за Фаренгейтом".
2. Розглянемо взаємодію натовпу та влади в тоталітарному суспільстві.
Натовп - це скупчення неорганізованих людей. Натовп має багато різновидів. Ознайомимося з деякими з них.
Випадковий натовп можна спостерігати на місці дорожньо-транспотрної аварії, складається з зацікавлених перехожих.
Експресивний натовп - це скупчення людей, які відверто виражаюь свої емоції. Може виникати під час релігійних обрядів, карнавалів, концертів музичних кумирів.
Конвенційний натовп складається з людей, які поєднані спільними інтересами та дотримуються низки правил. Як приклад групи вболівальників - фанатів футбольних команд, тощо.
Дієвий натовп. Його вважають найбільш значущим у соціально-політичному відношенні. Його поділяють на такі підвиди: агресивний, панічний, здирницький.
Одним цікавим фактором масової поведінки є однаковий вираз людських облич. Це пояснюється тим, що сильне переживання певного емоційного стану впливає на мускулатуру обличчя та спричиняє напруження тих самих м'язів у багатьох людей. Обличчя стають схожими, з'являється узагальнене обличчя маси. Через це явище виникає багато труднощів під час спроб ідентифікувати учасників масових заворушень.
Випадковий натовп можна спостерігати на місці дорожньо-транспотрної аварії, складається з зацікавлених перехожих.
Експресивний натовп - це скупчення людей, які відверто виражаюь свої емоції. Може виникати під час релігійних обрядів, карнавалів, концертів музичних кумирів.
Конвенційний натовп складається з людей, які поєднані спільними інтересами та дотримуються низки правил. Як приклад групи вболівальників - фанатів футбольних команд, тощо.
Дієвий натовп. Його вважають найбільш значущим у соціально-політичному відношенні. Його поділяють на такі підвиди: агресивний, панічний, здирницький.

Як усе вище сказане проектується на вивчений твір?
Влада в тоталітарному суспільстві зацікавлена в тому, щоб народ, маси були покірними, духовними рабами, які приймають усе, що ця влада їм запропонує.Прозріння буває важким і небезпечним, як це показано у творах Р. Д. Бредбері, зокрема у романі "451 градус за Фаренгейтом".
Влада в тоталітарному суспільстві зацікавлена в тому, щоб народ, маси були покірними, духовними рабами, які приймають усе, що ця влада їм запропонує.Прозріння буває важким і небезпечним, як це показано у творах Р. Д. Бредбері, зокрема у романі "451 градус за Фаренгейтом".
3. Для уважних.
* Хто з героїв твору Бредбері "451 градус за Фаренгейтом" сказав ці слова:
* Хто з героїв твору Бредбері "451 градус за Фаренгейтом" сказав ці слова:
- "Зрештою, ми живемо в таку пору, коли люди не мають жодної цінності. Людина - наче паперова серветка : в неї висякуються, зминають, викидають. Ніхто не має свого обличчя."
- "Насамперед ми повинні побудувати фабрику дзеркал і цілий рік випускати дзеркала, дзеркала й нічого більше, що люди могли добре роздивитися себе в них".
- "А ще думав про книжки. І вперше зрозумів, що за кожною стоїть людина. Людина плекала свої думки. Потім витрачала хтозна -скільки часу, аби їх викласти на папері. А мені це досі й на думку не спадало."
- " Життя коротке, отож треба перш за все працювати, а після роботи - розважатися досхочу. І навіщо навчатися чогось іншого, крім уміння натискувати на кнопки, вмикати перемикачі, загвинувати гайки і припасовувати болти".
(Відповіді: Дядько Кларіс Маклелен; Гренджер; Монтег; капітан Бітті)
Твір закінчується війною. І ця віна триває не довго - за лічені секунди міста не стало, залишилася лише купка попелу.
У романі висловлено мрію про людину, душа якої горнеться до прекрасного і яка поверне світу гармонію. Можливо, цією людиною з душею стане Гай Монтег.
4. Аналізуємо твір.
На думку Клариси, Монтег не схожий на інших пожежників, тому що «у людей тепер немає часу один для одного. А ви так добре ставиться до мене (дивився, слухав, коли інші б просто пішли. Це рідкість".)
Давайте подумаємо, що змінилося в характері та почуттях Монтега після зустрічі з Кларисою?
Відповіддю може бути ось ця цитата: «Йому здалося, що він роздвоївся навпіл і одна його половина була гаряча, як вогонь, а інша – холодна, як лід ... І кожна половина намагалася знищити іншу».
- Могтег постійно думає про допущену кимось помилку під час роботи в 3-поверховому будинку в старій частині міста, чому? Тому що будинок не був порожній, як бувало раніше. У ньому була стара жінка, господиня, яка не захотіла йти і згоріла разом зі своїми книгами і будинком. Героя це дуже вражає.
- Телевізійні передачі - ось чим найбільше зайняті жителі, а дівчина Клариса про них ось що говорить: «Я рідко дивлюся телевізор, тому у мене залишається час для навіжених думок».
Отже, Монтег зустрічає оригінально мислячу Кларису, заздрить її вмінню знаходити незвичайне у звичайному, вражений вірністю своїх «жертв» книгам. Потім сам рятує книги від вогню. Рятує душу. Шукає відповіді на питання, які його мучать. У нього, як каже він сам, «пожежа в душі, який не загасити». Таким чином, ми можемо зробити висновок, що зустріч, навіть із однією людиною здатна змінити нас і світ навколо нас. Чи не так?
- Пригадайте прикмету, пов'язану з квіткою кульбаби, яку розповіла Монтегу Кларисса, і що показала її перевірка?
- Якщо квіткою кульбаби потерти під підборіддям і при цьому залишиться слід, значить, людина закохана. Після перевірки підборіддя Кларисси став жовтим, а у Монтега немає.
-Ще один момент - рекламні щити їх довелося подовжити із 20 до 200 футів в довжину через величезні швидкості, з якою автомобілі стали мчати по дорогах, інакше їх ніхто не зміг би прочитати.
- Чому Монтег став пожежним? Чи був у нього вібір іншої професії?
- Ні, нього не було вибору. Його дід і батько були пожежниками. Він навіть уві сні бачив себе пожежником.
- Ні, нього не було вибору. Його дід і батько були пожежниками. Він навіть уві сні бачив себе пожежником.
- Монтегу професор Фабер дав саморобний пристрій, який вставляли у вухо, що дозволяло постійно чути одне одного, цим допомігши йому.
- Давайте згадаємо фразу про щасливих людей, яку виголосив брандмейстер Бітті, який прийшов провідати хворого Монтега: «Набивайте людям голови цифрами .. нешкідливими фактами .. їм буде здаватися, що вони дуже освічені, що вони рухаються вперед, хоча насправді ... хоча насправді вони стоять на місці».
- Таким чином ми можемо зробити висновок, що вираз «майбутнє по Бредбері настає» - звучить дуже страшно, тому що це майбутнє не має майбутнього.
Отже, нам показують в основному розважальні передачі та численні серіали. В програмі практично немає місця навчальним, пізнавальним, дитячим передачам. На екрані багато насильства, еротики, низькопробних шоу, багато «мила». «Майбутнє за Бредбері» дійсно наступає на нас, розплющуючи і спотворюючи наші душі. Масова культура йде вшир, не зачіпаючи глибини, не обтяжуючи людей питаннями і проблемами.
Твір закінчується війною. І ця віна триває не довго - за лічені секунди міста не стало, залишилася лише купка попелу.
Письменник-фантаст вгадав ряд нових технологій:
- стіни у вигляді телевізійних екранів;
- мобільний телефон,
- плеєр, придуманий професором Фабером;
- робототехніка - механічний пес.
Давайте пригадаємо твори, де зображуються небезпечні наслідки, пов'язані з експериментуванням над людьми заради покращення їхнього життя. Згадайте твори інших авторів, створені в цьому жанрі.
Дж. Свіфта "Подорожі Гуллівера", Г.Уеллса «Людина-невидимка, Дж. Оруелла «1984», "Скотоферма" - всі ці твори написані в жанрі «антиутопії», їх об'єднує тема обов'язковості «загального щастя» і страху перед особистістю.
Таким чином, тоталітарна держава, держава сили, саме чогось боїться, від чогось постійно захищається.
5. Розгадати кросворд.
Комментариев нет:
Отправить комментарий