воскресенье, 15 мая 2022 г.

 Дистанційне навчання

16.05.2022 р.

7 клас
Зарубіжна література

Тема уроку: " Переваги й недоліки системи освіти, яку  змалював А. Азімов у повісті «Фах»".

1. Паспорт твору.
А.Азімов «Фах» (1957)
1. Жанр: науково-фантастична повість( у творі йдеться про тривалий період із життя головного героя Джорджа Плейтена, події відбуваються в різних місцях, існує паралельна сюжетна лінія - лінія Тревеліяна).
2. Місце дії — Земля. В оповіданні згадується єдина конкретна географічна назва — місто Сан-Франциско. Ні назви рідного міста Джорджа, ні місця перебування в Інтернаті автор не вказує. Та й те, що усе людство розмовляє однією мовою і проживає на півтори тисячі планет, вільно переміщається не лише на Землі, а й в космічному просторі, створює відчуття всеосяжності.
3. Час подій. Описані події відбуваються в майбутньому, коли земляни почали успішно заселяти планети в усій Галактиці. Описані події — фантастичні (спосіб здобуття освіти, заселення інших планет, спілкування з інопланетянами). Автор використав наукові гіпотези про освоєння космосу, про програмування інтелекту, про необмежені можливості людини.
Події твору відбуваються фактично трохи більше, ніж добу. Йдеться про незвичайний день — Перше травня, день Олімпіади. Але художньо час подовжено, оскільки у власних спогадах його переживає Джордж Плейтен — від Дня Читання до дня Олімпіади. Це період формування людини, здобуття нею знань, вибору життєвого шляху.
4. Герої: Джордж Плейтен, Арманд Тревіліан, Хейлі Омейні (психолог), Інженеску Ладислас (історик), лікар Ллойд, лікар Зекері Антонеллі, лікар Сем Елленфорд, Інженеску Ладислас (історик-соціолог).
Заселені планети, що згадуються в оповіданні: Діпорія, Новія, планети класу А.
5. Тема — зображення моделі майбутнього суспільства, здобуття освіти та фаху.

2. Аналіз моделі цивілізації майбутнього Айзека Азімова у творі "Фах".


Теми
Проблеми
Система освіти
Основна мета освіти: освіта для людини чи людина для освіти? надавати суму знань чи формувати особистість?
Вибір професії
Фах – це покликання чи набір знань та навичок? Право на власний вибір життєвого шляху
Розвиток  науки   й техніки
Людина і наука, людина і техніка – їхній взаємозв’язок
Людина і цивілізація
Що дає людині цивілізація?
Доля людини і доля суспільства
Призначення і сутність людини; проблема духовної реалізації людини, її призначення у світі; проблема гуманізму у взаєминах людини й суспільства
Мета А.Азімова: глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя.
6. Ідея. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.  Довести, що глибокі знання дає тільки само-освіта; треба розвиватися в різних напрямках, щоб бути ерудованою людиною, правильно визначитися у своєму професійному виборі.
7. Конфлікт твору. Людина і суспільство: чи має людина право на власний вибір життєвого шляху; стандартизована система освіти і здатність до творчого мислення окремої людини.
8. Назва «Фах» - це не лише освіта, професія людини, а ще і її справжнє покликання, талант, її людська сутність, призначення на землі.
9. Система освіти майбутнього за повістю Айзека Азімова «Фах».
День Читання (8 р., вересень) – на мозок дітей накладають стрічки для читання
День Освіти (18 р., листопад) – на мозок за допомогою стрічок накладають суму знань, необхідних для виконання певної кваліфікаційної роботи – від дипломованого чорнороба до дипломованого програміста
День Олімпіади (травень) – за результатами іспитів земляни отримують роботу на  планетах  різного класу

3. Опрацювати інформаційні картки.


10. Модель цивілізації майбутнього.
Мешканці  1500 світів, що купують інтелектуальний продукт у землян
Мешканці  Землі, що забезпечують її життєдіяльність та роботу системи (Тревіліан)
«Другий ешелон» творців (Хейлі Омейні, Зекері Антонеллі, Ладислав Інженеску)
«Перший ешелон» - схильні до творчості (Джордж Плейтен)
Мета поділу людства на групи: «Не можна, щоб усі оті люди вважали себе невдахами. Вони прагнуть здобути фах, і тим чи іншим шляхом здобувають його. Кожен може додати до свого ім’я слова: «дипломований такий-то чи така-то». Так чи інакше, кожен посідає своє місце в суспільстві. Це необхідність».
Принцип існування системи: швидка підготовка за єдиними стандартами Дає змогу економити ресурси, колонізувати Всесвіт, зберігаючи єдність усіх 1500 світів.
Прагматичність системи: «Ми не можемо дозволити собі загубити бодай одного з них (геніїв) або ж витрачати наші зусилля на того, хто не виправдає наших сподівань».
11. Переваги та недоліки сучасної освіти та освіти майбутнього.
Сучасна освіта
Майбутня освіта
Переваги
1.                 Людина сама вибирає фах
2.                 Можна здобути кілька професій
3.                 Є можливість вдосконалюватися
4.                 Можна творчо виявляти оригінальність свого мислення
1.Швидке набуття знань
2.10 років дітей ніхто не турбує. Вони живуть з батьками
3.Висококваліфіковані спеціалісти однієї галузі
4.Держава дбає про освіту
5.Забезпечення роботою
6.Високий рівень НТП; заселення тисячі планет
7.Одна мова для всіх
Hедоліки
1.                 Довгий час здобуття освіти
2.                 Знання поступово стираються з пам`яті
1.                Не має змоги самовизначитися
2.                Не має пізнавального інтересу
3.                Боротьба за  право влаштуватися у житті
4.                Програмування людини
5.                Прагматичні інтереси, духовність – другорядна
6.                Людина -  підневільна, вона повністю підкорена державі


4. Виконати завдання.


Комментариев нет:

Отправить комментарий